یکی از گیاهانی که در زمره‌ی گیاهان سریع الرشد قرار دارد گل اطلسی می‌باشد این گیاه که با نام علمی Petunia x hybrid شناخته می‌شود در آمریکای جنوبی، زاده و سپس به سراسر دنیا صادر شده است. از مشخصات ظاهری این گیاه می‌توان به گل شیپور مانند با رگ قرمز و لبه های سفید چین دار اشاره نمود که به طور معمول در فصل تابستان تا پاییز می‌توان آنها را مشاهده نمود. در این مقاله قصد داریم به مسئله پرورش و نگهداری گل اطلسی بپردازیم.

گل اطلسی

آشنایی با گل اطلسی

ساقه گل اطلسی دارای کرک بسیار و پر از شاخه می باشد که بیشتر به دلیل گل های شیپور مانند و مخملی اش شناخته می شود. رنگ غالب این گل سفید، قرمز، بنفش و یا ترکیب دو رنگی از این رنگ ها بوده که دارای بویی مطبوع می باشد. با توجه به حساسیت بالایی که این گل در برابر باد و باران از خود نشان می دهد توصیه می شود بیشتر در گلدان نگهداری شود اما در صورتی که محیط شما آرام است می توان آنرا در محیط آزاد نیز نگهداری نمود.

شرایط نگهدای و پرورش گل اطلسی:

آبیاری

این گیاه نسبت به خشکی و کم آبی مقاومت نسبتا خوبی دارد اما برای اینکه بازدهی و گل بیشتری را از آن انتظار داشته باشید می بایست به صورت مرتب به آن آب دهید تا هم گل بیشتری دهد و هم عمر بیشتری نماید. توصیه می شود هیچگاه تا حد خشک شدن خاک گیاه صبر نکنید و پس از کاهش رطوبت خاک آن نسبت به آبیاری مجدد اقدام نمایید. تنها نکته ای که می بایست در هنگام آبیاری گل اطلسی به آن توجه نمایید این است که نباید با شدت و به صورت مستقیم بر روی گیاه آّب بپاشید زیرا این گیاه به باران های شدید حساسیت بسیاری دارد و این عمل شما شبیه به این شرایط می باشد.

دمای مناسب برای رشد

گل اطلسی

دما از جمله اساسی ترین نیاز ها برای گل اطلسی می باشد بیشترین دمایی که گل اطلسی می تواند آنرا تحمل نماید 30 درجه سانتی گراد می باشد. اگر دمای نگهداری این گیاه بیش از این میزان باشد می بایست توجه ویژه تری به آبیاری به موقع و با فاصله کمتر برای گیاه داشته باشید تا گیاه به دلیل خشکی خاک و همچنین گرمای هوا از بین نرود.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397برچسب:گل اطلسی, | 11:3 | نويسنده : Bahar |