می‌دانیم که برای استفاده حرفه‌ای و تخصصی از لوازم کاشت ناخن باید با دانش تئوری لاین زیبایی ناخن آشنا بوده و به انواع روش‌های تعریف شده در این لاین تسلطی تجربی داشته باشیم. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای، علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه زیر نظر مربیان حرفه‌ای این رشته لازم است که سالها به عنوان دستیار تخصصی فعالیت کرده تا بتوانیم به مقام کارشناس زیبایی ناخن برسیم. بنابراین، شناخت کلیه مواد و وسایل در این رشته اهمیت زیادی داشته و به همین منظور در این مقاله به معرفی انواع لوازم کاشت ناخن پرداخته و اهمیت استفاده حرفه‌ای از هر یک را به طور جداگانه تشریح خواهیم نمود.

لوازم کاشت ناخن

لوازم کاشت ناخن شامل چه چیزهایی است؟

لوازم کاشت ناخن دارای 13 عضو اصلی می باشد که بسته به نوع کاشت ناخن مورد استفاده حرفه ای قرار می گیرند، کاشت ناخن معمولا با دو نوع از مواد انجام شده و این دو نوع شامل:

مواد پودری: که باید با لیکوئید مخصوص ترکیب شده تا آماده استفاده شوند.

مواد ژله ای: که برای استفاده از آن و خشک نمودن حالت ژله ای این مواد، باید دست ها را در دستگاهی به نام UV و یا LED قرار داد.

بسته به نوع کاشت ناخن می توان به انتخاب لوازم کاشت ناخن اقدام نمود، این لوازم به شرح زیر می باشند:

دستگاه UV:

لوازم کاشت ناخن

یک دستگاه کوچک با ابعاد و طرح های مختلف بوده اما معمولا دارای 2 یا 4 چراغ UV می باشد، این چراغ ها می توانند در مدت زمانی بین 120 تا 180 ثانیه مواد ژله ای کاشت ناخن و یا لاک جلیش ( ژلیش ) را خشک و فیکس نمایند.

پودر کاشت ناخن: در انواع مختلف و با رنگ هایی متنوع موجود بوده و حالتی روان و یکدست دارد، انواع پودر اکریلیک کلیر و یا رنگی با مایع مخصوص ترکیب شده و خمیری یکدست را برای ساخت صدف مصنوعی ناخن در دسترس قرار می دهد.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:لوازم کاشت ناخن, | 17:45 | نويسنده : Bahar |

در روان شناسی نقاب وجود انگیزه‌ها و تحریکات غریزی پایه، سبب ساز اختلالی با عنوان ماسک شخصیتی خواهد شد که در این مقاله به بررسی همه جانبه این موضوع خواهیم پرداخت. در روان شناسی نقاب موضوعاتی همچون تحریک غریزه ترس، اختلالات هویت جنسیتی، خود کم بینی و… باعث به وجود آمدن تمایلی بیمارگونه به استفاده از انواع ماسک های دروغین بر چهره خواهد شد که یکی از این ماسک ها استفاده افراطی از لوازم آرایش مردانه و زنانه و دیگری رفتن در قالب شخصیتی دروغین می باشد که هدف از استفاده از هر دو تکنیک، با انگیزه استتار و مخفی سازی شخصیت واقعی انجام می‌پذیرد.

روان شناسی نقاب

پایه اصلی اختلال شخصیتی در روان شناسی نقاب

به یاد داشته باشید که هیچ موضوعی نمی تواند انسان را به خشم بیاورد مگر اینکه قبل از آن به وسیله تحریک غریزه ترس، بقاء فعلی او را تهدید کرده باشد و هیچ موضوعی نمی تواند سبب ترس انسان شود مگر اینکه قبل از آن به وسیله تحریک غرور او، اختلالی در ادراک او به وجود آورده باشد. این یک قاعده کلی در پاس کاری غرایز پایه به یکدیگر بوده و به عنوان قانون و پایه ای اصل کاری، در شرطی سازی انسان نقش آفرینی می کند. شرطی شدگی انسان در ابتدا به نوعی یک تکنیک خود انگیخته بوده به منظور حفظ بقاء و حیات انسان، تا بتواند پاسخی زمینی به میل و عطش سیراب ناشدنی انسان به جاودانگی داده باشد. سپس با گذشت زمان این خود انگیختگی دچار ناهشیاری شده و این ناهشیاری به صورتی کاملا آموزشی اما مخفی، به قسمت ناخودآگاه مغز آیندگان منتقل شده است. اما برای هر کودکی در سالهای ابتدایی زندگی مشابه چنین شرطی شدگی ای، با انگیزه ای خودآگاه اتفاق خواهد افتاد.

نمودهای ظاهری در روان شناسی نقاب

روان شناسی نقاب

پس از دوگانگی مذکور، انسان به استفاده از انواع نقاب ترغیب شده و رفته رفته در مخفی سازی شخصیت واقعی خود در پس این نقاب ماهرتر خواهد شد و چیزی نمی گذرد که چندین و چند نقاب دیگر نیز وارد عمل شده و یک اعتیاد عجیب و خود انگیخته اتفاق خواهد افتاد. در روان شناسی نقاب انواع مختلفی از پنهان سازی شخصیت واقعی وجود دارند که معمولا به شرح زیر می باشند:

  • انحراف تمرکز و توجه از طبیعت ذاتی بر روی غرایز پایه
  • پنهان سازی علایق واقعی و تمرکز بر موضوعاتی دیگر
  • فرار از تنهایی و افراط در رفت و آمدهای دوستانه و اجتماعی
  • تغییر در علایق و قرار دادن فعالیت هایی مغایر با شخصیت واقعی در برنامه زندگی

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:روانشناسی نقاب, | 17:41 | نويسنده : Bahar |

موضوع پرورش صحیح رفتار فرزند همواره یکی از بزرگترین مشغولیت‌‎های فکری والدین بوده و در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت اصول پایه و همچنین عدم توجه به استعدادها و علایق کودک و بی‌اطلاعی از چگونگی تبادلات غریزی در درون کودک، منجر به پرورش ناصحیح رفتار فرزند خواهد شد. در این مقاله به بررسی همه جانبه این موضوع پرداخته و از منظری متفاوت و عمیق‌تر برای ریشه‌یابی علت ناهنجاری رفتاری در فرزندان خواهیم پرداخت.

 

رفتار فرزند

 

چگونگی پرورش صحیح رفتار فرزند

معنای کلمه پرورش، یعنی آموزش و خوراک دادن به منظور بالندگی و معنای بالندگی، رشد و نمو به سوی بلوغی فاخرانه می‌باشد. بنابر این تعریف برای پرورش رفتار فرزند نیاز است که والدین از نو تبدیل به کودک شده و از ابتدا و همزمان با فرزند خود، به پرورش درون و بیرون خود بپردازند، یعنی پرورش رفتار فرزند مترادف است با اصلاح رفتار والدین و در غیر اینصورت نتیجه این آموزش، به بلوغ فکری و رفتاری فرزند ختم نخواهد شد. جمله معروفی وجود دارد که می گوید رفتار فرزند آینه تمام نمای رفتار والدین است اما در اینجا لازم می بینیم پرانتزی باز کرده و عنوان کنیم رفتار فرزند، همچنین قرینه و بازتاب رفتار والدین و البته پاسخی به احوالات و نیات ناپیدای درونی والدین می باشد. بنابراین از اصلی ترین ارکان پرورش صحیح رفتار فرزند، پاکسازی درون والدین می باشد و گرنه اولین سنگ بنای دروغ را در درون طفل خود بنیان خواهیم نهاد. آسان طب از شما عزیزان دعوت می کند ادامه این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

تاثیر احوالات درون و بیرون والدین بر رفتار فرزند

رفتارهای بلوغ نایافته والدین تاثیری ویرانگر بر شخصیت کودک و البته اعتماد به نفس او خواهد گذاشت، چرا که در صورت وجود مشکلات شخصیتی یکی از والدین یا هر دو، پس از مدت زمانی کوتاه، در رفتار فرزند بروز خواهد کرد. این تاثیرات به صورتی کاملا واضح، مستقیم و متقارن در رفتار فرزند مشاهده شده و به شکلی کپی شده از والد به فرزند منتقل خواهد شد. این نوع از انتقالات رفتاری شامل:

  • مدل تفکر کپی شده از والد به فرزند
  • مدل استایل درونی کپی شده از والد به فرزند
  • مدل انتخاب همسر به صورت کپی شده از والد به فرزند
  • نوع برخوردهای اجتماعی
  • شرطی شدگی های تزریق شده از والدین به کودک مانند ترس های مشترک و رایج (ترس از تاریکی، ترس از سوسک، ترس از حیوانات و…)

رفتار فرزند

موارد مذکور در بالا از رایج ترین تقارن و تشابه در انتقال رفتار والدین به رفتار کودک می باشد و تهدیدی جدی برای پرورش کودک و شخصیت درونی او به شمار می آید، چنین انتقالاتی می تواند با مراقبت و توجه شبانه روزی و همچنین یک فرهنگ سازی قوی و اصولی، در مورد اصلاح همزمان رفتاری والدین و کودک تا حد مطلوبی به نتیجه مثبت دست پیدا کند اما موضوع به همین جا ختم نخواهد شد. موارد ناپیدای دیگری در درون والدین وجود دارد که تاثیراتی عجیب و همچنین واضح در رفتار فرزند باقی خواهد گذاشت که در ناخودآگاه والدین روی داده و باید نسبت به درمان آنها جدی بوده و عزمی راسخ و نیتی محکم داشته باشند. این انتقالات درونی شامل:

  • انتقال نامحسوس حسادت از والدین به کودک
  • انتقال نامحسوس کینه توزی از والدین به کودک
  • انتقال نامحسوس دروغگویی از والدین به کودک

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 10 فروردين 1397برچسب:رفتار فرزند,پرورش کودک, | 23:40 | نويسنده : Bahar |

خط چشم محصولی بسیار رایج در میان خانم‌ها بوده و مدل خط چشم در این میان تعیین‌کننده میزان جذابیت حاصله در چشم‌ها خواهد بود. مدل خط چشم در انواع گوناگونی تعریف شده و می تواند فرم‌هایی زیبا و جذاب در چشم‌ها ایجاد نماید، برای استفاده از این محصول باید تسلط کاملی به فرم‌های مختلف چشم داشته تا بتوان بیشترین زیبایی را در آن ایجاد نمود. هدف از استفاده خط چشم در میکاپ ایجاد درشتی، خوش فرمی و حالتی استاندارد و مشخص در چشم‌هاست که در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره انواع مختلف مدل‌های خط چشم صحبت کنیم.

مدل خط چشمmodel of eyeliner

انتخاب بهترین محصول خط چشم

قبل از توضیح درباره انواع مدلهای خط چشم بد نیست مروری داشته باشیم به انواع محصولات خط چشم و چگونگی استفاده از آن. خط چشم در چندین حالت مختلف وجود داشته و بر همین مبنا به 4 دسته بندی کلی تقسیم می شود:

  • خط چشم کلاسیک: که دارای قلمی مویی و باریک بوده و برای استفاده از آن لازم است مدتی به تمرین پرداخت.
  • خط چشم ماژیکی: که دارای قلمی مانند ماژیک بوده و استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.
  • خط چشم آبرنگی: که برای استفاده از آن باید از قلم شماره صفر میکاپ استفاده نمود، همچنین باید قلم را به آب آغشته کرده و به وسیله آن، رنگ مورد نظر را مانند آبرنگ ساخت و به عمل آورد.
  • خط چشم مدادی: که اندکی از مدادهای معمولی آرایشی سخت تر بوده و ماندگاری آن نیز بیشتر از حالت نرمال می باشد.

بررسی خط چشم معمولی

مدل خط چشمmodel of eyeliner

برای کشیدن این مدل خط چشم باید فرم طبیعی چشم ها را بررسی کرده و سپس اقدام به انجام آن نمائیم. مدل خط چشم معمولی دارای ضخامتی در حدود 2 الی 3 میلیمتر بوده و می توان با تغییر پهنا، حالت هایی مختلف به آن داد. مدل خط چشم معمولی دارای کشیدگی غیر طبیعی در گوشه های داخلی و خارجی نیست و بیشتر حالتی اصلاح شده و آنکادر به چشم ها خواهد داد، این نوع خط چشم در گوشه داخلی دارای ضخامت کمتری نسبت به گوشه خارجی آن می باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 10 فروردين 1397برچسب:خط جشم, | 23:34 | نويسنده : Bahar |

گریم لب در زیبایی چهره تاثیری چشمگیر داشته و گاه در اثر متعادل‌سازی لب‌ها به وسیله لوازم آرایشی خاص یا معمولی به وسیله چند تکنیک ساده، می توان تفاوتی قابل توجه در فرم اصلی لب ایجاد نمود. گریم لب‌ در واقع مرحله پایانی گریم زیبایی و همچنین میکاپ می‌باشد و باید برای انجام آن و انتخاب تناژ رنگی مناسب نهایت دقت را مبذول داشت. در این مقاله ابتدا به تشریح چگونگی گریم لب‌ها پرداخته و در انتها درباره اهمیت انتخاب رنگ رژ لب صحبت خواهیم کرد.

گریم لب ها

مراحل قبل از گریم لب

قبل از شروع گریم لب باید بدانیم که در پروسه متعادل سازی چهره و زدن فون زمینه، باید لب های فرد را نیز مانند باقی قسمت های چهره در این مراحل شرکت دهیم. یعنی 4 مرحله رطوبت رسانی به لب ها، استفاده از لیکوئید، سپس پن استیک و پودر فیکس بر روی لب ها باید به طور کامل و صحیح انجام شده باشد. یعنی ناحیه لب در چهره باید آماده دریافت هر گونه آرایش تکمیلی شده باشد. گریم لب ها از رطوبت رسانی و کاور با لایه ای کرم پودر و پودر فیکس شروع شده و در مرحله پایانی با مداد لب و لیپ استیک به پایان خواهد رسید. بنابراین باید بدانید که در گریم لب ها وجود زیرسازی آرایش صحیح برای میکاپ لب ها از ارکان مهم در این مرحله محسوب می شود. انتخاب رنگ مداد لب و رژلب نیز بسیار مهم بوده و باید هماهنگ با رنگ مکمل سایه چشم و رژگونه باشد. در گریم محو لب ها باید مداد لب را کمی تیره تر از رنگ رژ لب انتخاب نمود و برای یک آرایش تند باید همرنگ با رنگ لیپ استیک انتخاب شود. برای توضیحات کامل مراحل مختلف گریم لب ها آسان طب از شما دعوت می کند ادامه این مقاله را مطالعه فرمائید.

مشکلات رایج در ظاهر لب ها

در ابتدا باید بگوئیم که مشخصات ایده آل برای فرم لب ها در دنیای میکاپ ، وجود خطوط و برجستگی مناسب، یکسان و متقارن در سطح لب هاست و دو منحنی یا برآمدگی در لب بالایی باید در امتداد خطوط مستقیمی باشد که از حفره های بینی به این دو برآمدگی ختم می شود. در بسیاری از مواقع طرفین لب ها نامتقارن بوده و یا پهنای لب های پائینی و بالایی بی تناسب با یکدیگر می باشد. گاهی اوقات لب ها بسیار باریک و در مواقعی دیگر بیش از حد پهن می باشد. برای متعادل سازی هر یک از این ایرادات رایج باید اقدام به گریم لب ها نمود تا زیبایی مجموعه چهره کامل شده و در اصطلاح خود را نشان دهد، همچنین باید توجه داشت که در گریم لب باید خطوط ایجاد شده در لب ها نرم و دارای انحنای ملایم و بدون زاویه و تیزی باشد. در مرحله گریم لب ها با 9 ایراد احتمالی رو به رو هستیم که باید به طور دقیق به متعادل سازی آن بپردازیم. این 9 ایراد شامل:

  1. لب بالایی نازک
  2. دهان کوچک
  3. لب های کاملا پهن (قلوه ای)
  4. لب پائینی نازک
  5. لب های بیش از حد نازک
  6. لب هایی با گوشه های افتاده
  7. لب های بیضی یا تخم مرغی شکل
  8. لب های نامتقارن
  9. لب های نوک تیز

گریم لب بالایی نازک

گریم لب هاlip contouring

در گریم لب با چنین مشکلی باید با استفاده از مداد لب نوک تیز، نرم و روان در حدود 2 میلیمتر از بالای خط طبیعی لب به کشیدن خطی متناسب اقدام نمود. از ایجاد حالت تیز در منحنی بالا پرهیز کرده و پهنا و فرمی متعادل با لب پائینی ایجاد نمائید.  

گریم دهان کوچک

برای گریم لب هایی که چنین مشکلی دارند باید فرم اصلی لب را در نظر گرفته و با توجه به حفره های بینی و همچنین پهنای فک اقدام به کشیدن خطوطی متناسب و در تعادل کامل با این نواحی کشید. برای گریم لب ها در چنین حالتی باید به وسیله کشیدن خط لب با اختلاف 2 یا 3 میلیمتر در اطراف خطوط اصلی، حجم و همچنین سایز متعادل با دیگر اعضاء چهره در لب ها ایجاد نمود.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 10 فروردين 1397برچسب:گریم لب,میکاپ, | 23:23 | نويسنده : Bahar |

تب بیماری نیست اما میتواند نگران کننده باشد چون در اکثر مواقع عفونت و ویروس باعث تب کودکان میشود، در واقع علل شایع تب کودکان میتواند عفونت باکتریای، عفونت ویروسی و قرار گرفتن در گرما باشد. حتما دماسنج را در منزل داشته باشید و به محض احتمال تب در کودک دماسنج را زیر بغل کودک به صورت موازی با تنه در حدود سه دقیقه قرار دهید، دمای طبیعی بدن 37 درجه است، دمای برابر یا بیشتر از 38 درجه در صورت وجود علائم دیگر غیر طبیعی است. گاهی اوقات کودک علاوه بر تب دچار لرز میشود، که در این حالت باید روی نوزاد را با پتو بپوشانید و به محض برطرف شدن لرز پتو را بردارید، تب عوارضی مانند کم آبی شدید بدن و تشنج ناشی از تب و … را میتواند به وجود آورد بنابراین آن را جدی بگیرید. اکثر والدین، وقتی نوزادشان دچار تب میشود مضطرب میشوند، مخصوصا اگر سن کودک کمتر از یک سال باشد این حساسیت بیشتر میشود، به شما توصیه میکنیم آرامش خود را حفظ کنید و با اعمال راهکارهایی در خصوص درمان تب که به شما آموزش میدهیم درجه حرارت فرزند خود را پایین آورید تا نوزاد دچار اختلال شدیدتر مانند تشنج نشود.تب کودکان

تب کودکان و رابطه آن با بیماری صرع

بسیاری از والدین نگران فرزندانی که در اثر تب بالا تشنج کرده اند هستند که در آینده دچار بیماری صرع نشوند، اما نکته قابل توجه این است که هر چند افرادی که تشنج ناشی از تب را تجربه کرده اند در آنها ریسک ابتلا به صرع در آینده کمی بیشتر از دیگران است اما این به این معنی نیست که هر کودکی که تشنج گرفت در آینده دچار صرع خواهد شد. تحقیقات نشان داده است صرع میتواند جنبه ارثی نیز داشته باشد، عواملی مانند ضربه مغزی، تومور مغزی، سکته مغزی و … میتواند در بروز صرع دخیل باشند، حمله صرع بین چند ثانیه تا چند دقیقه ممکن است طول بکشد، افرادی که بیماری صرع دارند نباید در ارتفاع کار کنند، در رانندگی و شنا هم احتیاط لازم را به عمل آورند.

تب کودکان و تشنج

 تب کودکان

با بالا رفتن سریع درجه حرارت بدن ممکن است تشنج رخ دهد، هر چند تشنج ممکن است در اثر بیماریهای عفونی مانند سپسیس و منژیت هم باشد. تشنج اکثرا در اولین روزی که کودک دچار تب شده و تب 39 درجه سانتیگراد و بالاتر دارد رخ میدهد، در حین تشنج کودک هوشیاری خود را از دست میدهد و حتی ممکن است زبان خود را گاز بگیرد، سفتی بدن و اندام، حرکات شدید دست و پا، سیاهی دور لب، قفل شدن فک از علائم تشنج در اثر تب بالا میباشد، در این شرایط کودک را تنها نگذارید و او را به پهلو بخوابانید و اگر مواد غذایی در دهان کودک هست به آرامی خارج کنید، از دادن دارو در این شرایط خودداری کنید چون ممکن است سبب خفگی کودک شود، مدت زمان تشنج و علائم آن را به خاطر بسپارید تا در صورت مراجعه به پزشک، پزشک را در جریان بگذارید. اگر تشنج پنج دقیقه یا بیشتر طول کشید آمبولانس را خبر کنید.

این مقاله از سایت دکتر طب به شما توصیه میکند تا جای ممکن از وقوع تشنج خودداری کنید به این صورت که بدن کودک را با اسفنج مرطوب شده توسط آب ولرم خنک نگه دارید، مایعات خنک به کودک بدهید، درجه حرارت کودک را پایین بیاورید تا از وقوع تشنج جلوگیری شود.

منبع: دکتر طب



تاريخ : جمعه 11 اسفند 1396برچسب:تب کودکان,درمان تب, | 22:49 | نويسنده : Bahar |

آسیب استخوان در کوهنوردی مشکلی بزرگ و بسیار حساس است. در شهر تا نزدیک ترین بیمارستان در نهایت ترافیک، مصدوم با حداکثر 30 دقیقه تحت درمان های اولیه شکستگی یا در رفتگی ها قرار می گیرد اما در کوهستان شما با این نعمت روبرو نیستید. شرایط مصدوم و موقعیت بسیار پیچیده امدادی و فاصله واکنش تیم های امدادی بسیار زمان بر و مشکل تر است. پس باید خودمان بدانیم چه اقداماتی ضروری می باشد. واقعا اگر شکستگی استخوان اتفاق افتاد اولین اقدام ما چه باید باشد؟ بیایم با هم بیاموزیم که در این مواقع چه باید کرد.

آسیب استخوان

استخوان های بدن و آسیب استخوان در کوه 

یک انسان بالغ 206 عدد استخوان در بدن دارد که در کنار هم چیده شدن آنها استایل بدنی را شکل داده اند. بعضی از استخوان های بدن ابزارهای انجام کار بوده مانند دست ها و پاها و بعضی دیگر محفظه هایی هستند که مانند قلعه ای عضوی را در بر می گیرند مانند کاسه سر و دنده ها که محافظان مغز، چشم و زبان و … هستند. در این مطلب لزومی به تفکیک تعداد استخوان های بدن نیست تنها باید بدانیم که آسیب استخوان در کوهنوردی از هر جهت ما را وارد شرایط اورژانسی امداد و نجات می کند.

دسته بندی امدادی برای آسیب استخوان

بیشتر سوانح مربوط به شکستن استخوان در کوهنوردی به دلیل سقوط ها، بخصوص در فرود کوهنوردان است. در حالت سقوط به دلیل میزان گرانش بر حسب ارتفاع، زاویه برخورد، سطح برخورد و محل برخورد میزان شکستگی ها تفاوت خواهد نمود. مثلا گاهی بر اثر افتادن و سقوط تنها مچ پای کوهنورد دچار شکستگی یا در رفتگی می شود، گاهی ممکن است دچار آسیب شدید ستون فقرات شود و یا صدمه جدی به کاسه سر یا محفظه دنده ای وارد شود. در اینگونه موارد که میتواند با خونریزی بیرونی و یا داخلی همراه باشد سرعت عمل و شکل امدادی همراهان تا رسیدن تیم خبره امداد و نجات بسیار مهم است چرا که در صورت کوچکترین غفلتی کوهنورد کشته یا دچار آسیب دیدگی های مادام العمر خواهد شد. در ورزش بیشتر آسیب ها، بر اساس درصدبندی به سیستم های حرکتی مانند دست و پا، کتف، ترقوه و بعد گردن، کاسه سری، ستون فقرات و در نهایت محفظه ای دنده ای وارد می شود. پس بر اساس احتمالات باید در کیت امداد کوهستان خود آتل های لازم را به همراه داشته باشید یا در مطلب انواع آتل ها آموزش های لازم در مورد آتل بندی های بخش های مختلف بدن را بدانید.

اولویت بندی اقدامات امدادی در آسیب استخوان

آسیب استخوان

در تمامی حوادث شما باید همیشه بدترین شرایط را در نظر بگیرید چرا که رفتار امدادگرانه با رفتار احساسی و این که بگوییم چیزی نشده بسیار متفاوت است. 

بیایم فرض بگیریم همنوردمان سقوط کرده است: 

♦ اگر همنورد ما دچار حادثه ای شد که در پی آن حادثه مشکوک به شکستگی یا هر پیش آمد دیگری شدیم بهترین محل، شروع امدادی در همان محل است. بعنی به هیچ وجه مصدوم را تا روشن شدن وضعیتش تکان ندهید مگر اینکه احتمال حادثه بدتری را بدهیم که در کوه می تواند احتمال ربزش بهمن باشد. پس اگر درصد احتمالات محیطی کم بود باید عملیات امداد و نجات را از همان محل شروع کنیم. 

♦ اولویت بعدی چک کردن 3 عامل است که معروف به ABC می باشد. 1.باز بودن راه های هوایی، 2.احیای تنفسی، 3.برقرار بودن جریان درست نبض و خون.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 11 اسفند 1396برچسب:آسیب استخوان,شکستگی استخوان, | 22:41 | نويسنده : Bahar |

همانطور که می دانیم انواع رنگ مو با ایجاد تخریب های سطحی یا عمقی در فلس های مو به تغییر رنگ در مو پرداخته و تقریبا در اکثر مواقع باعث خشکی و شکنندگی موها شده و در موارد جدی تر باعث صدمات جبران ناپذیر به موها مانند سوختگی در آن می شود. مخصوصا در افرادی که به طور مکرر از انواع رنگ مو استفاده می کنند می تواند باعث صدمات جدی تری به ساختار مو شود که در این صورت راهی باقی نمی ماند جز کوتاهی مو با مدل پسرانه. در ادامه به معرفی انواع رنگ مو پرداخته و در نهایت چند مورد از خطرات احتمالی رنگ کردن مو را با هم مرور می کنیم.

انواع رنگ مو

معرفی انواع رنگ مو

انواع رنگ مو ها را می توان به دو دسته رنگ موهای موقت و رنگ های اکسیداسیون تقسیم کرد. حال برای روشن شدن موضوع به تفاوت این دو دسته از رنگ مو می پردازیم.

√ انواع رنگ مو های موقت: به این رنگ ها به دلیل اینکه نیازی به ترکیب با پراکسید هیدروژن ندارند رنگ موی مستقیم نیز می گوییم. پیگمنتهای رنگی رنگ های موقت به دلیل ریز بودن به راحتی وارد کوتیکول مو شده و در زیر فلس های مو قرار می گیرند و به دلیل اینکه واکنش شیمیایی در مجاورت موها انجام نمی شود پس از یک یا چند بار شامپو کردن موها و شستشو به راحتی از موها خارج می شوند.

√ انواع رنگ مو های اکسیداسیون: این رنگ ها امروزه رواج کامل دارند و برای استفاده از آنها باید با پراکسید هیدروژن ترکیب شوند. رنگ های اکسیداسیون شامل دو زیرمجموعه هستند با عناوین رنگ های نیمه دائمی و رنگ های دائمی.

  1. انواع رنگ مو های نیمه دائمی: انواع رنگ مو در این زیرمجموعه معمولا به حالت ژله ای هستند و دوام آنها به مدت 12 تا 15 بار شامپو کردن موهاست و پس از آن به تدریج از ساختمان موها خارج می شوند.
  2. انواع رنگ مو های دائمی: جنس این گونه از انواع رنگ مو به صورت خمیر یا کرم است. پس از ترکیب با اکسیدان و قرار گرفتن در مجاورت موها باعث یک سری واکنش های شیمیایی شده و به طور کامل وارد کوتیکول مو می شوند و با پیگمنتهای طبیعی رنگ مو ترکیب شده و تشکیل پیگمنتهای بزرگتری می دهند و در نتیجه به طور دائم در ساختمان مو باقی مانده و به همین دلیل به آنها رنگ های دائمی می گویند. رنگ موهای دائم از پرمصرف ترین رنگ موها در سرار دنیا بوده و به همین دلیل دارای سری های مختلف و انواع فانتزی آن هستند که روز به روز در حال توسعه می باشند. مارک های بسیاری از رنگ موهای دائم وجود داشته اما معمولا طرز کار همه آنها یکسان است.

خطرات استفاده مکرر از رنگ مو

انواع رنگ موtypes of hair color

استفاده از انواع رنگ مو مخصوصا استفاده مکرر از آن ممکن است ما را با خطراتی احتمالی از قبیل انواع حساسیت های پوستی، شکنندگی یا تخریب شدید موها، خشکی یا زبری بیش از حد در موها، ریزش مو و… مواجه کند. در ادامه به بررسی مواردی اینچنینی که درباره خطرات احتمالی استفاده بیش از حد از انواع رنگ مو است می پردازیم. آسان طب به شما توصیه می کند ادامه این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید.

حساسیت در اثر رنگ مو

ایجاد حساسیت پوست در پروسه رنگ کردن مو و یا پس از آن به دلیل وجود ماده PPD می باشد. از نشانه های بارز این حساسیت می توان به خارش و سوزش پوست سر و قرمزی و تورم آن و در موارد جدی تر ایجاد تورم در اطراف چشم و مژه ها، بینی و صورت اشاره کرد. خطر ایجاد واکنش آلرژیک در پروسه رنگ مو ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. البته افرادی که به رنگ مو حساسیت دارند ممکن است دچار راش پوستی (ضایعه پوستی) شوند که در اینصورت باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود. آلرژی ناشی از رنگ مو مسئله ای تازه و جدید نیست. در واقع از زمانی که رنگ مو وارد دنیای آرایش و زیبایی شد این مسئله وجود داشت.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 11 اسفند 1396برچسب:رنگ مو, | 22:28 | نويسنده : Bahar |

وقتی زلزله شود چه اقداماتی ضروری است؟ تجربه نشان داده است که اول پدر فریاد بلندی می زند، مادر خانواده دست بچه ها را می گیرد و همه با ترس و وحشت به سمت در آپارتمان می دوند، در راه پله هم با همسایه های طبقه بالا و پایین مسابقه دو و پرش می گذارند تا به خروجی ساختمان برسند، این آشفتگی از خود زلزله بیشتر تلفات می گیرد. در این مطلب به شما آموزش داده می شود در هنگام زلزله چطور پناه بگیریم و یا اگر زیر آوار ماندیم چه کارهایی باید انجام شود، مرگ ساده است اما زنده ماندن در این شرایط یک تخصص است پس با ما همراه باشید. 

زلزله

زمان واکنش در زلزله

همانطور که می دانیم در لحظه وقوع زمین لرزه ، امواج p به دلیل سرعت بیشتر حرکت این موج زودتر به دستگاه زلزله نگار می رسند زمانی در حدود پانزده ثانیه از درک اولین تکان شدید فرصت داریم. بر اساس تحقیقات آسان طب امواج p بسیار کم خطرتر از سایر امواج زلزله هستند پس این پانزده ثانیه بسیار حیاتی است. اما باید این نکته را در نظر بگیرم که ممکن است کانون زلزله بسیار نزدیک ما باشد و زمان بندی این پانزده ثانیه نیز وجود نداشته باشد، پس قبل از هر اتفاقی مکان های امن خانه را پیدا کنیم و چند بار شرایط مفروض را تمرین کنیم. محل های طلایی حیات در قدم اول همان مثلث های حیات هستند که البته در رابطه با آن صحبت خواهد شد. یکی دیگر از تمرین های ما می تواند تمرین ذهنی اتفاق افتادن زلزله باشد تا با مرور چند باره آن بتوانیم در هنگام وقوع حادثه تمرکز خود را حفظ کنیم و کمتر غافلگیر شویم.

 

زلزله

منبع: آسان طب



تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1396برچسب:زلزله,زمین لرزه, | 10:17 | نويسنده : Bahar |

اگر فک شما موقع غذا خوردن صدا میدهد و این صدا همراه با درد است و یا هنگام باز و بسته کردن دهان درد احساس میکنید، دائما دندان های خود را به هم میسایید، ضایعات یا تکه های سفید و قرمز رنگ در دهان خود مشاهده میکنید و مشکلاتی از این قبیل شما باید بدانید که احتمالا فک شما دچار مشکل شده است، یا دچار یک نوع بیماری فک و دهان شده اید مانند لکوپلاکی. اکثر افراد در حالی که دچار بیماری های فک و دهان هستند، از آن بی اطلاع اند، عدم توجه به مشکلات فک و دهان شما را دچار بیماری ها شدیدتر میکند این مقاله از سایت آسان طب سعی میکند شما را با بیماری های فک و دهان آشنا کند تا شما بتوانید با درمان به موقع و پیشگیری از مشکلات شدیدتر، از وقوع بیماری های حادتر جلوگیری کنید. همچنین مهم است بدانید که درد یا ناراحتی در فک می تواند به این معنی باشد که شما دچار حمله قلبی هستید، دانستن این موضوع و شناخت علائم دیگر عود بیماری قلبی، می تواند به نجات جان شما یا یکی از عزیزان کمک کند. شایع ترین بیماری های فک و دهان که افراد بابت آنها به دندانپزشک مراجعه میکنند شامل عفونت های قارچی، سوزش دهان، تبخال، آفت، زخم دهان، اختلال مفصل گیجگاهی فکی(TMD)، سرطان دهان، بوی بد دهان، لکوپلاکی، بیماری های لثه و … میباشد. ما در ادامه شما را با بخشی از این بیماری ها آشنا میکنیم، لذا در ابتدا به شما توصیه میکنیم به بهداشت و سلامت دهان و دندان خود توجه کنید و روزانه حداقل دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا از بروز بیماری های فک و دهان و دندان پیشگیری کرده باشید.

بیماری های فک و دهان

شایع ترین بیماری های فک و دهان

مفصل گیجگاهی فکی جایی است که فک پایین را به جمجمه متصل میکند به دلیل وجود این مفصل است که ما میتوانی غذا بجویم، خمیازه کشیده و یا صحبت کنیم. اختلال در مفصل گیجگاهی فکی جزو شایعترین بیماری های فک و دهان است. مهمترین علائم اختلال در مفصل گیجگاهی فکی شامل موارد زیر میباشد:

اکثر افرادی که دچار اختلال مفصل گیجگاهی فکی هستند در باز کردن دهان خود دچار مشکل هستند، ممکن است وقتی دهان آنها باز یا بسته است فکشان قفل کند، اکثر اوقات در ناحیه صورت احساس خستگی میکنند و گاهی یک طرف صورتشان متورم میشود، چنین افرادی ممکن است وزوز گوش هم داشته باشند که در اثر قرار گرفتن نادرست فک بالا و پایین میباشد، صدای کلیک یا صدای خرت خرت موقع باز و یا بسته کردن دهان و جویدن دارند، احساس درد در فک و یا گوش موقع غذا خوردن، سردرد های بی دلیل موقع بیدار شدن از خواب. ممکن است دندان پزشک برای تشخیص دقیق این نوع اختلال شما را به جراح دهان و فک و صورت ارجاع دهد تا معاینات بیشتری از شما به عمل آید، در این صورت پزشک فک و دهان شما را کاملا معاینه کرده و به صداهای فک شما گوش میدهد.

عوامل ایجاد اختلالات مفصل گیجگاهی فکی یا TMD :

اختلالات مفصل گیجگاهی فکی یا در یک طرف صورت و یا در هر دوطرف ایجاد میشود، عواملی که باعث ایجاد اختلالات مفصل گیجگاهی فکی میشوند عبارتند از: فشار یا ضربه محکم به فک، دندان قروچه یا همان فشردن دندانها، آرتروز در مفصل گیجگاهی فکی.

بیماری های فک و دهان

منبع: آسان طب



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1396برچسب:بیماری های فک و دهان,سلامت دهان و دندان, | 10:3 | نويسنده : Bahar |