متاسفانه عارضه ی فشارخون بالا یا همان پرفشاری خون بعد از سنین جوانی به دلیل عادات بد غذایی، عدم تحرک، ژنتیک و عوامل دیگر در کمین بسیاری از افراد جامعه می باشد. فشارخون بالا خطر احتمال بیماری های قلبی و عروقی مثل آنژین صدری را در افراد چند برابر می کند و به همین سبب است که متخصصان تاکید دارند از سنین میانسالی به بعد حتما به طور مرتب و متوالی آزمایشات فشارخون انجام شود و اگر فشار خونتان از ۱۲ به روی ۸ بیشتر است حتما از داروهای ضد فشارخون بالا مثل قرص پریندوپریل استفاده شود. قرص پریندوپریل نوعی از داروهای ضد پرفشاری خون و متعلق به گروه ACE و طولانی اثر است که علاوه بر کنترل و درمان فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آنژین صدری را نیز کنترل می کند.

قرص پریندوپریل



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 31 شهريور 1397برچسب:قرص پریندوپریل,درمان فشار خون بالا, | 10:21 | نويسنده : Bahar |

کاراگینان (Carrageenan) یک مکمل غذایی معمولی بوده که از جلبک دریایی قرمز استخراج شده است. اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) این افزودنی را مورد تایید قرار داده اما در رابطه با آن نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. گروهی از دانشمندان بر این باورند که کاراگینان می‌تواند موجب التهاب، مشکلات گوارشی همانند تحریک‌پذیری (IBD) و حتی سرطان روده بزرگ شود اما اعتبار این ادعاها به شدت مورد بحث قرار دارد، در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق به این مکمل غذایی داشته باشیم.

کاراگینان



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 31 شهريور 1397برچسب:کاراگینان,سرطان کولون, | 10:15 | نويسنده : Bahar |

جالب است بدانید که در دنیا بیش از 5 هزار گونه مختلف چای وجود دارد. معمولاً برای نام گذاری آنها از محل رشدشان استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین چای‌ها در آسیای مرکزی که در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای بر روی آن صورت گرفته، چای دارجیلینگ می‌باشد. دارجیلینگ نام یک منطقه بسیار کوچک در غرب ایالت بنگال هندوستان می‌باشد. این چای طعم و عطر بسیار دل‌نشینی دارد به طوری که در سال 2010، چای دارجیلینگ به عنوان محبوب‌ترین چای دنیا انتخاب شد. کاشت این چای حدوداً از سال 1850 میلادی آغاز شده و به همین دلیل چای دارجیلینگ یک نوشیدنی جدید محسوب می‌شود. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی این چای بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای دارجیلینگ



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 31 شهريور 1397برچسب:چای دارجیلینگ,کاتچین, | 10:9 | نويسنده : Bahar |

زمانی که به دلیل ورود چربی بیش از اندازه توسط غذاهای مصرفی و یا اختلال در سیستم سوخت و ساز بدن، میزان کلسترول و یا تری گلیسیرید در خون افزایش پیدا کند فرد دچار بیماری چربی خون شده است. معمولا افرادی که دچار سرگیجه، گزگز و مور مور شدن پاها و تعریق زیاد می شوند در ابتدا مشکوک به بیماری چربی خون هستند و در اغلب مواقع بعد از انجام آزمایش خون به درستی این حدس پی می برند. چربی بالای خون باعث تجمع چربی در رگهای خونی و گرفتگی آن ها می شود که این امر احتمال سکته ی قلبی و مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق را به دنبال دارد. به همین دلیل است که تشخیص و درمان به موقع این بیماری بسیار مهم است. اولین قدم برای کاهش چربی خون انجام ورزش روزانه است اما اگر میزان کلسترول خون بسیار بالا باشد پزشک انواع داروهای ضدچربی مثل قرص سیمواستاتین را برای بیمار تجویز می کند. قرص سیمواستاتین از پرکاربردترین داروهای ضد کلسترول خون در امریکا بوده و امروزه بسیاری از پزشکان قرص سیمواستاتین و سایر داروهای این گروه برای درمان چربی خون را تجویز می کنند. ادامه ی این مطلب به توضیح عملکرد و تاثیر قرص سیمواستاتین بر کلسترول خون اختصاص دارد.

قرص سیمواستاتین



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397برچسب:قرص سیمواستاتین,داروهای استاتین, | 14:0 | نويسنده : Bahar |

روماتیسم پالیندرومیک شکل نادری از آرتریت بوده که علائم آن در فواصل زمانی معینی ظاهر شده و سپس ناپدید می‌گردند و هیچگونه آسیب دائمی به مفصل‌ها وارد نمی‌کنند. روماتیسم پالیندرومیک در حقیقت نوعی از آرتریت التهابی است، بدین معنی که باعث التهاب، درد و تورم در اطراف مفصل آسیب دیده خواهد شد. در این مقاله نگاهی دقیق به روماتیسم پالیندرومیک و بررسی علل، علائم، تشخیص و راه‌های درمان آن خواهیم پرداخت.

روماتیسم پالیندرومیک



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397برچسب:روماتیسم پالیندرومیک,انواع آرتریت, | 13:55 | نويسنده : Bahar |

دانه‌های کولا به میوه‌های درخت کولا اطلاق می‌شود که بیشتر در قسمت‌هایی مانند مناطق گرمسیری آفریقایی رشد می‌کنند. جالب است بدانید که از دانه کولا برای طعم دادن بسیاری از نوشابه‌ها استفاده می‌شود. با شروع قرن 20 میلادی، تقاضا برای این دانه‌ها رشدی 50 درصدی داشته که این موضوع نشان از افزایش محبوبیت نوشابه است. این درختان معمولاً همیشه سبز هستند و در طول سال دو بار میوه می‌دهند. بومی‌های آفریقایی از این دانه‌ها برای قرن‌ها در طب سنتی خود استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های زیادی بر روی این دانه‌ها انجام شده است که ما در این مقاله شما را با برخی از نتایج مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

دانه کولا



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397برچسب:دانه کولا,منابع دریافت کافئین, | 13:49 | نويسنده : Bahar |

برای همه ی ما در طول زندگیمان اتفاق افتاده است که برخی روزها احساس اضطراب و افسردگی را تجربه کرده باشیم و اغلب این عارضه بدون هیچ دلیلی و به صورت موقت پیش آمده است، اما در برخی از مواقع اتفاقات دردناکی همچون مرگ نزدیکان، طلاق، برشکستگی مالی و جدایی های احساسی رخ می دهد که باعث بروز افسردگی به مدت طولانی تر در انسان می شود. امروزه با استقبال بیشتر مردم از روانشناسان و روانپزشکان این عوارض زودتر شناسایی و درمان می شوند. داروی پاروکستین یکی از انواع داروهای ضد افسردگی می باشد که برای کنترل و درمان استرس و اضطراب نیز کاربرد دارد که معمولا داروهای روحی و روانی بنا به تشخیص پزشک و وضعیت بیمار چندکاربرده می باشد. ما تلاش کرده ایم در این مطلب برای شما از مشخصات و نحوه ی عملکرد داروی پاروکستین در درمان افسردگی و بیماری های دیگر اطلاعات مفیدی جمع آوری کنیم.

داروی پاروکستین



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 شهريور 1397برچسب:داروی پاروکستین,افسردگی, | 11:14 | نويسنده : Bahar |

خارش ژوک نوعی عفونت قارچی بوده که پوست، مو و ناخن‌ها را درگیر خود می‌سازد. این قارچ‌ها معمولا بی‌ضرر هستند اما می‌توانند به سرعت در مناطق گرم و مرطوب رشد نمایند، به همین علت خارش ژوک معمولا در نواحی کشاله ران، قسمت داخلی ران و باسن ایجاد می‌شود. خارش ژوک در مردان و پسران نوجوان شایع‌تر بوده و منجر به بروز عفونت، خارش و سوزش در افراد خواهد شد. بهتر است بدانید که نواحی آسیب دیده اغلب دچار قرمزی و پوسته پوسته شدن می‌شوند. درمان این وضعیت به سرعت علائم را کاهش داده و عفونت را مهار می‌کند، از این رو داروهای ضد قارچ موضعی و همچنین تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه آسیب دیده به بهبود آن بسیار کمک خواهد کرد.

خارش ژوک



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 شهريور 1397برچسب:خارش ژوک,راش پوستی, | 11:9 | نويسنده : Bahar |

بابا آدم یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که با نام‌های مختلفی مانند فیل گوش، باردان و آراقیطون نیز شناخته می‌شود. بابا آدم یک گیاه علفی دو ساله است که به خانواده گل ستاره‌ای‌ها تعلق دارد. معمولاً این گیاه به داشتن برگ‌های بزرگ و وسیع شناخته می‌شود. با این که از اروپای مرکزی به عنوان زیستگاه بومی این گیاه یاد می‌شود اما امروزه شما می‌توانید بابا آدم را در بسیاری از کشورهای دنیا یافت کنید. استفاده از این گیاه در طب سنتی سابقه‌ای چند هزار ساله دارد به طوری که در کتیبه‌های به دست آمده از سلسله هان، به بابا آدم اشاره شده است. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که از این گیاه استخراج می‌شود، روغن بابا آدم است که فواید و خواص فراوانی دارد. ما در این مقاله شما را بیشتر با این روغن آشنا می‌کنیم.

روغن بابا آدم



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 شهريور 1397برچسب:روغن بابا آدم,طب سنتی, | 11:2 | نويسنده : Bahar |

به طور کلی داروهای مسکن و ضد درد را می توان به مهم ترین و پرمصرف ترین داروهای جهان نسبت داد. همه ی ما در طول زندگی خود با دردهایی که بدون علت و نوعی بیماری خاص در ما بروز می کنند مثل انواع سردردها، کمردرد و غیره دچار شده ایم و بی خطر ترین راه را برای رفع آن ها که استفاده ی اندک از مسکن ها است را انتخاب نموده ایم. به طور کلی چه بروز درد در ما به علت بیماری خاصی باشد و چه نباشد معمولا ابتدا برای مهار آن از این داروها مصرف می کنیم. داروی پاراستامول یا معروف به استامینوفن را می توان کم ضررترین نوع مسکن ها و ضد دردها در نظر گرفت که اگر به مقدار اندک مصرف شود تقریبا هیچ نوع عوارض جانبی در بر نخواهد داشت، متاسفانه ایران از جمله کشورهایست که طبق آمار از بیشترین مصرف کنندگان انواع مسکن هاست. ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب برای شما از مشخصات و عملکرد داروی پاراستامول در بدن بیشتر صحبت کنیم.

داروی پاراستامول



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 شهريور 1397برچسب:داروی پاراستامول,استامینوفن, | 10:43 | نويسنده : Bahar |

وقفه تنفسی خواب یا آپنه خواب شرایطی است که تنفس به صورت غیر مستقیم برای مدت کوتاهی در طول خواب متوقف می‌شود زیرا فضای هوا در ناحیه گلو بیش از حد باریک است. این بیماری می‌تواند مشکلات جدی را برای سلامتی فرد به وجود آورد و مشخصه اصلی آن خر و پف می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل انواع آپنه خواب و علائم مربوط به آن بپردازیم، البته گزینه‌های درمانی خوبی نیز معرفی می‌شود.

آپنه خواب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 شهريور 1397برچسب:وقفه تنفسی خواب,آپنه خواب, | 10:36 | نويسنده : Bahar |

وقتی اسم شیر به میان می‌آید، همه به فکر شیر گاو می افتند اما جالب است بدانید که انسان‌ها صدها سال قبل از گاو، از شیر گوسفند استفاده می‌کردند. امروزه تاریخ شناسان ثابت کرده‌اند که گوسفندها مدت‌ها قبل از گاو اهلی شده‌اند. کارشناسان تغذیه باور دارند که شیر گوسفند نسبت به شیر گاو، بوفالو و بز، در چندین زمینه مختلف بهتر است که تنها یکی از آنها مزه می‌باشد. متأسفانه از آنجا که سوددهی پرورش گاو و شیر دوشیدن آن بیشتر است، امروزه توجه کمتری به شیر گوسفند می‌شود. در سال‌های اخیر آزمایش‌های زیادی در مورد این شیر انجام شده که ما اینجا شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

شیر گوسفند



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 شهريور 1397برچسب:شیر گوسفند,شیر گاو, | 10:25 | نويسنده : Bahar |

آدنوئیدهای کودکان گاهی ممکن است دچار تورم و یا آلودگی‌هایی شوند، آدنوئید (لوزه سوم) می‌تواند باعث ایجاد خواب و یا مشکلات تنفسی شود که در این صورت پزشکان توصیه به حذف آن خواهند کرد. افراد باید اطلاعات کافی را در زمینه نشانه‌های بزرگ شدن آدنوئید و همچنین دلایل جراحی آن داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند، لازم به ذکر است که بررسی عوارض و خطرات احتمالی جراحی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آدنوئید



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 شهريور 1397برچسب:آدنوئید,سیستم ایمنی, | 10:15 | نويسنده : Bahar |

وقتی که انگل پلاسمودیوم توسط پشه ی آنوفل وارد بدن فرد می شود به مدت ۷ تا ۳۰ روز ممکن است علایمی از خود بروز ندهد اما بعد از این مدت بیماری خطرناک مالاریا علایم خود را نمایان می کند. بیماری مالاریا از انواع خطرناک بیماری های انگلی انتقالی از حشرات است که در صورت تشخیص ندادن به موقع ممکن است به مرگ فرد نیز بیانجامد. همانطور که گفتیم این بیماری دارای دوره ی نهان است و تشخیص پزشک باید در همین دوره باشد تا بتوان این بیماری را با استفاده از داروهای ضدمالاریا به شکل مطلوب درمان کرد. معمولا مصرف داروهای پیشگیری از مالاریا به افرادی که قصد سفر به مناطق مشکوک و جنگلی دارند توصیه می شود. داروی کوئینین یکی از انواع داروهای ضد مالاریا است که برای درمان پلاسمودیم فالسیپاروم (انگلی که وارد سلول های قرمز خون شده و باعث بروز مالاریا می شود) کاربرد دارد، البته داروی کوئینین کاربردهای دیگری هم در علم پزشکی دارد که در ادامه ی مطلب به توضیح آن ها و عملکرد این دارو در بدن می پردازیم.

داروی کوئینین



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 شهريور 1397برچسب:داروی کوئینین,درمان مالاریا, | 10:59 | نويسنده : Bahar |

بیماری پلاگر از سطح پایین نیاسین (ویتامین B3) نشات می‌گیرد اما کمبود تریپتوفان (نوعی اسید آمینه)، ویتامین B6، ویتامین B2 و آهن نیز در بروز این بیماری نقش دارند. بیماری پلاگر در صورت عدم درمان بسیار جدی شده و می‌تواند کشنده باشد. پلاگر اغلب در مناطقی که دچار فقر، قحطی و سوء تغذیه هستند، رخ داده و می‌تواند افرادی که مقدار ناکافی از پروتئین‌های حیوانی دریافت می‌کنند را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. این بیماری بیشتر در بزرگسالان وجود دارد و در نوزادان و کودکان به ندرت رخ می‌دهد.

بیماری پلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 شهريور 1397برچسب:بیماری پلاگر,درماتیت, | 10:50 | نويسنده : Bahar |

کهن دار گونه‌ای درخت است که به خانواده کهن داران تعلق دارد. این درختان که با نام جینکو نیز شناخته می‌شوند، برگ‌های خزان پذیر و بادبزنی دارند. این درخت در بیشتر قسمت‌های دنیا وجود دارد اما گیاه شناسان بر این باور هستند که کشورهای آسیای شرقی زیستگاه بومی کهن دار می‌باشد. این درختان عمری بسیاری طولانی دارد و به همین دلیل عده زیادی به آنها فسیل‌های زنده می گویند. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که از آنها به دست می‌آید چای کهن دار است که در کشورهای آسیایی طرفداران زیادی دارد. پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند مصرف این چای می‌تواند به بسیاری از مشکلات کمک کند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص چای کهن دار آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

چای کهن دار



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 شهريور 1397برچسب:چای کهن دار,مشکلات عصبی, | 10:45 | نويسنده : Bahar |

گون گونه‌ای از گیاهان یک ساله و دائمی است که بیش از 800 زیر شاخه دارد. در بسیاری از بخش‌های دنیا گون یافت می‌شود اما گیاه شناسان باور دارند که آسیای مرکزی به عنوان زیستگاه بومی این گیاه محسوب می‌شود. معمولاً گون‌ها تا 75 سانتی متر ارتفاع پیدا می‌کنند و گل‌های زیبا و خوشبو دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه که باعث شده گیاه گون بتواند در بسیاری از قسمت‌های دنیا رشد کند، مقاومت به زمین‌های شور می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که گیاه گون برای سال‌ها یکی از گیاهان برتر دارویی محسوب می‌شده است. به همین دلیل، ما امروز در این مقاله شما را با بخشی از خواص و ویژگی‌های این گیاه آشنا می‌کنیم.

گون



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 شهريور 1397برچسب:گیاه گون,گیاه دارویی, | 14:46 | نويسنده : Bahar |

سینوس به حفره‌های داخل جمجمه افراد گفته می‌شود که در اطراف چشم، بینی و جلوی صورت قرار گرفته‌اند، این حفره‌ها می‌توانند باعث سبک شدن جمجمه شوند. سینوس‌ها می‌توانند با تولید موکوس (مخاط) موجب ایجاد رطوبت در گذرگاه‌های بینی گردند. بد نیست بدانید که موکوس‌ها به عنوان لایه محافظ برای حفظ ذرات مزاحم همچون آلاینده‌ها، خاک و مواد عفونی شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی جراحی سینوس بپردازیم.

جراحی سینوس



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 شهريور 1397برچسب:جراحی سینوس,پولیپ بینی, | 14:40 | نويسنده : Bahar |

یکی از بیماری های بسیار ناشناخته در اغلب جوامع، میاستنی گراو (گراویس) با ریشه ی کلمه ی یونانی می باشد که به معنای ضعف ماهیچه ها و یا به عبارتی فلج ماهیچه ای است. زمانی که در سیناپس عصبی-عضلانی نوعی فعالیت ایمنی بر علیه پروتئین‌های گیرنده ی استیل کولین صورت گیرد این بیماری آغاز می شود و با علایمی مانند عدم کنترل بر روی پلک ها و عضلات چشم، قورت دادن، صحبت کردن و تغییرات حالت چهره خود را بروز می دهد. این بیماری بیشتر در زنان دیده می شود و سن خاصی برای ابتلا به آن وجود ندارد و مهمترین مساله در خصوص آن تشخیص صحیح و به موقع پزشک است. نوعی دارو که در کنترل و درمان بیماری میاستنی گراو کاربرد دارد پیریدوستیگمین است که بیشترین تاثیر را بر روی تقویت ضعف عضلات دارد. ما تلاش کرده ایم در این مطلب از عملکرد پیریدوستیگمین بیشتر صحبت کنیم.

پیریدوستیگمین



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 شهريور 1397برچسب:پیریدوستیگمین,تقویت عضلات, | 14:1 | نويسنده : Bahar |

پلی میالژی روماتیکا یک التهاب خود ایمنی بوده که موجب درد و سفت شدن عضلات در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. این بیماری بیشترین تاثیر را بر نواحی شانه، گردن، بازو و لگن خواهد گذاشت. علائم این اختلال اغلب ناگهانی ظاهر شده و با گذشت زمان بدتر می‌شوند. پلی میالژی روماتیکا به طور معمول افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اما در برخی مواقع به ندرت افراد زیر 50 سال نیز به این بیماری مبتلا می‌گردند، بد نیست بدانید که این بیماری به آرتریت گیجگاهی نیز شناخته می‌شود.

پلی میالژی روماتیکا



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397برچسب:پلی میالژی روماتیکا,آرتریت گیجگاهی, | 23:46 | نويسنده : Bahar |

یکی از بیماری هایی که اغلب علاوه بر وحشت فرد مبتلا، باعث ایجاد ترس در دیگران هم می شود بیماری صرع است که با ظهور علایم تشنج تقریبا اطرافیان فرد دچار وحشت و نگرانی می شوند و در وهله ی اول اطلاع درستی از چگونگی برخورد با این بیماری را ندارند. بیماری صرع نوعی عارضه ی مغزی می باشد که با ایجاد حملات تشنج و حالت غش در افراد بروز پیدا می کند. داروی فنی توئین یکی از انواع داروهای ضدصرع بوده که البته در همه ی گونه های این بیماری کاربرد ندارد. به عبارتی برای مصرف داروی فنی توئین تشخیص پزشک با توجه به نوع حملات تشنجی فرد و شرایط بدنی او بسیار مهم است و نمی توان آن را به طور کلی و برای تمامی افراد مبتلا به این بیماری تجویز کرد. ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب از چگونگی عملکرد و تاثیرات داروی فنی توئین بر بیماری صرع با شما عزیزان بیشتر صحبت کنیم.

داروی فنی توئین



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397برچسب:داروی فنی تونین,تشنج, | 12:8 | نويسنده : Bahar |

سندرم پای بی قرار یا RLS نوعی اختلال عصبی بوده که باعث احساس ناخوشایندی در پاها می‌شود. RLS که با نام ویلیس اکبوم نیز شناخته می‌شود سبب خواب رفتن پاها شده و اگر به موقع درمان نشود فرد را در معرض خطرات بیشتری از جمله افسردگی قرار خواهد داد. سندرم پای بی قرار می‌تواند در هر سنی ایجاد شود اما بیشتر افراد مسن را تحت تاثیر خود قرار داده و در زنان دو برابر بیشتر از مردان ظاهر می‌گردد. حدود 80 درصد از افراد مبتلا به این سندرم دارای یک وضعیت مرتبط به نام حرکات دوره‌ای اندام‌ها (PLMS) هستند، این شرایط در حقیقت موجب می‌شود که پاها در طول خواب بی اختیار به حرکت درآیند و می‌تواند در تمام طول شب هر 15 تا 40 ثانیه یکبار اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که RLS یک شرایط مادام العمر و بدون درمان است اما با مصرف برخی داروها می‌توان به درمان علائم آن کمک کرد.

سندرم پای بی قرار



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397برچسب:سندرم پای بی قرار,خواب رفتن پا, | 11:44 | نويسنده : Bahar |

فیجوا نوعی میوه استوایی است که شباهت زیادی به آناناس دارد. این میوه‌ها که از درختانی به اسم Acca sellowiana به وجود می‌آیند، به خانواده موردیان تعلق دارند. از دیگر نام‌های رایجی که این میوه دارد، می‌توان به مواردی مانند فوجیا و فیتالی اشاره کرد. این میوه در کشورهایی مانند آرژانتین، برزیل، اکوادور و بولیوی یافت می‌شود اما دانشمندان اعتقاد دارند که زیستگاه بومی آن جنگل‌های برزیل می‌باشد. در ایران نیز بعضی از کشاورزان در استان‌های گیلان و مازندران موفق به پرورش درختان فیجوا شده‌اند. در سال‌های اخیر تحقیقات و آزمایش‌های زیادی در مورد این میوه صورت گرفته که ما در این مقاله شما را با برخی از آنها آشنا می‌کنیم.

فیجوا



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397برچسب:فیجوا,ویتامین C, | 11:35 | نويسنده : Bahar |

هایپروزمی (Hyperosmia) یک حس بویایی بسیار بالایی بوده که احتمال می‌رود به دلیل برخی از شرایط خاص ایجاد شده است اما برخی از تحقیقات به عمل آمده در رابطه با این اختلال حکایت از آن دارند که امکان به وجود آمدن خود به خودی نیز وجود خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل و علائم اختلال هایپروزمی بپردازیم، البته به معرفی برخی از روش‌های درمانی نیز پرداخته خواهد شد.

هایپروزمی



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397برچسب:هایپروزمی,حس بویایی قوی, | 11:28 | نويسنده : Bahar |

گل داوودی گیاه بومی منطقه آسیا و شمال شرقی اروپاست. نام علمی این گیاه Chrysanthemum بوده و از خانواده Compositae می‌باشد. این گل همچنین با نام‌های mums و chrysanths نیز شناخته می‌شود. این گیاه دارای 100 تا 200 گونه مختلف از گیاهان علفی چند ساله، یک ساله و گلخانه‌ای بوده و مرکز تنوع آن کشور چین است. همچنین از گیاهان تزیینی بسیار محبوب شمرده شده که در رنگ‌های متنوع، تقریبا در تمام دنیا یافت می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی گل داوودی بپردازیم.

گل داوودی 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 شهريور 1397برچسب:گل داوودی,خاک باغچه, | 11:25 | نويسنده : Bahar |

عملکرد اصلی قلب این است که خون را به صورت شبانه روزی به سرتاسر بدن پمپاژ کند. این خون سبب تغذیه و اکسیژن بدن شده و اگر قلب به درستی کار نکند ممکن است در انتقال و جریان خون به سایر اندام‌ها با مشکل مواجهه شود که این مسئله به نوبه خود بر مقدار اکسیژن به سایر بافت‌های بدن تاثیر خواهد گذاشت. در برخی مواقع، نوزاد پس از تولد دچار نقص یا مشکلات قلبی بوده که این نقایص به عنوان نقص مادرزادی قلب شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی بیماری تترالوژی فالوت بپردازیم.

تترالوژی فالوت



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 شهريور 1397برچسب:تترالوژی فالوت,نقص مادرزادی قلب, | 11:16 | نويسنده : Bahar |

احتمالا برای همه ی ما در طول زندگیمان پیش می آید که به دلیل برخی حرکات ورزشی و یا حرکات سریع بدنی دچار درد و التهاب مفاصل شویم و بدون شک یکی از اولین پیشنهادها برای درمان این عارضه داروی پیروکسیکام است. اسم داروی پیروکسیکام برای افرادی که از روماتیسم و التهاب مفاصلی و استخوانی هم رنج می برند بسیار آشنا است که این دارو نوعی ضد التهاب مفاصلی و داروی درمان نقرس محسوب می شود، پزشکان برای موارد دیگری نیز داروی پیروکسیکام را تجویز می کنند. اما به طور کلی خاصیت ضد درد و مسکن مانند این دارو بیش از همه مورد توجه می باشد. ما تصمیم گرفته ایم در ادامه ی این مطلب از عملکرد و چگونگی نحوه ی صحیح مصرف داروی پیروکسیکام بیشتر صحبت کنیم.

داروی پیروکسیکام



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 شهريور 1397برچسب:داروی پیروکسیکام,التهاب مفاصل, | 11:11 | نويسنده : Bahar |

مژکی نام میوه‌ای است که از گیاهی به اسم Nephelium lappaceum به دست می‌آید. Nephelium lappaceum نوعی درخت نسبتاً کوچک است که تا 70 سانتی متر ارتفاع پیدا می‌کند. شما می‌توانید با این گیاه بیشتر در مناطق گرمسیری و استوایی آشنا شوید. میوه این درخت طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن در کشورهای لاتین بسیار رایج می‌باشد. مژکی پوستی قرمز داشته و سرشار از مژک می‌باشد. برای استفاده از این میوه ابتدا باید پوست آن را به دقت جدا کنید. مژکی بر روی سلامتی تأثیرات شگرفی دارد و از همین رو مصرف آن به شدت توصیه می‌شود. اگر دوست دارید با خواص این میوه خوشمزه بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

مژکی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 5 شهريور 1397برچسب:مژکی,ویتامین B, | 11:2 | نويسنده : Bahar |

گل کالا لیلی با نام انگلیسی Calla lily یا Arum lily و نام علمی Zantedeschia spp یا Richardia spp، در زبان فارسی معادل ندارد و با نام رایج گل شیپوری شناخته می‌شود. کالا لیلی، گل بومی آفریقای جنوبی و از خانواده Araceae است. در این مقاله قصد داریم تا درباره گل کالا لیلی صحبت کنیم.

گل کالا لیلی



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1397برچسب:گل کالا لیلی,گیاه زینتی, | 12:52 | نويسنده : Bahar |

سلولیت نوعی عفونت باکتریایی بوده و امکان دارد در مراحل اولیه به عنوان یک ناحیه قرمز و متورم ظاهر گردد، بر اساس مشاهدات صورت گرفته قرمزی و تورم غالبا به سرعت در حال گسترش خواهند بود و سلولیت می‌تواند دردناک هم باشد. این مشکل در اکثر موارد بر روی سطح پایین پا ایجاد می‌گردد و این در حالیست که می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن شکل گیرد. در این مقاله قصد داریم سلولیت را به طور کلی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

سلولیت



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1397برچسب:سلولیت,عفونت باکتریایی, | 12:31 | نويسنده : Bahar |

خوشبختانه امروزه توجه به بیماری ها و اختلالات روحی و روانی بیشتر شده است و دیگر به اینگونه عوارض، بیماری های خاموش گفته نمی شود زیرا درک و آگاهی مردم در این خصوص بالاتر رفته و هنگامی که احساس حالات ناخوشی روحی به آن ها دست می دهد اغلب افراد به روانشناس و راونپزشک ها مراجعه می کنند. در برخی مواقع با صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فرد متخصص این عوارض بهبود می یابد اما در موارد دیگر ممکن است برای درمان این اختلالات نیاز به مصرف دارو باشد. متخصصان در این امور از انواع داروها برای رفع این حالات روحی استفاده می کنند که داروی پروکلوپرازین یکی از انواع این داروها است. داروی پروکلوپرازین یکی از انواع کمتر شناخته شده ی داروهای روانی و ناهنجاری های رفتاری می باشد که از آن در درمان تهوع ناشی از عوامل دیگری مثل بیماری های گوش داخلی و غیره نیز استفاده می شود. ما تصمیم گرفتیم به دلیل بالا بردن آگاهی از مشخصات و عملکرد این دارو این مطلب را به داروی پروکلوپرازین اختصاص دهیم.

داروی پروکلوپرازین



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1397برچسب:داروی پروکلوپرازین,داروی ضد استفراغ, | 12:25 | نويسنده : Bahar |