سرطان به عنوان بیماری قرن و ترسناک‌ترین بیماری که این روزها مثل شتری دم در هر خانه خوابیده، شدنی است. می‌شود این شتر را دید و نترسید و کاری کرد که در خانه ما نخوابد. سرطان هم یک بیماری است که با توجه به تحقیقات انجام شده بین 90 تا 95 درصد اتفاق افتادن آن مربوط به محیط و فعالیت‌های فرد است، پس می‌شود برای مقابله با سرطان که از مهلک‌ترین بیماری عمومی بدن می‌باشد رفتاری پیشگیرانه در پیش گرفت. با ما برای درک بهتر مهمترین اقدامات پیشگیرانه و روش‌های مقابله با سرطان همراه باشید.

مقابله با سرطان

مقابله با سرطان و تعریف سرطان

سرطان واقعا چیست؟ آیا این همه انواع سرطان روده، معده، خون و … اقسام متفاوت یک نوع مشخص بیماری است؟ آنقدر با این بیماری درگیر شده ایم که می دانیم سرطان نتیجه رشد توده ای و تغییر کاربردی سلول های بدن خودمان است. یعنی برای بدن ما، بدن من، بدن تو، اتفاقاتی رخ می دهد که سلول هایی که تاکنون برای سلامتی ما فعالیت می کنند تغییر می کنند! رفتارشان عوض می شود، اسمشان دیگر سلول های سالم نیستند دیگر سلول های بافت روده نیستند که سلول های سرطانی نامیده می شوند و باید به جنگشان برویم و متاسفانه همیشه هم با بدترین اشکال به جنگشان رفته ایم.

نکته مهمی که در همین چند خط با آن روبرو هستیم را دقت کنید می گوییم سلول های سالمی که تغییر کرده اند، هویتشان عوض شده پس سرطان و مهمترین دلیل رشد آنی آن تغییر در رفتار سلولی و ساختار DNA سلولی است. همانجایی که شناسنامه سلول نوشته شده است، همانجایی که دستور عمل شفا بخش و حیات بخش سلول نوشته شده است. پس ما با خودمان کاری کردیم که هویت سلول هایمان و سه جلدش عوض شود. بگذارید مثالی بزنیم. دو بطری آب معدنی را در نظر بگیرم هر دو بطری آب هستند و مایه حیات… بیاییم به یکی از بطری ها اسید اضافه کنیم، اسیدی شفاف، بیرنگ و بی بو … بعد از این که اسید را اضافه نمودیم. کسی متوجه تغییر ظاهری آن نمی شود اما در ماهیت آب بطری اسیدی ما تغییر بنیادینی داده ایم، این آب تغییر یافته را پای هر گلدانی بریزید خشک می شود، برای انسان کشنده است و هیچ جانور و جانداری با استنشاق بوی آن از آن نمی خورد.

مقابله با سرطان

آسان طب به زبان بسیار ساده می خواهد بگوید که دقیقا ما هم با بدنمان همین کار را انجام می دهیم. افزایش ورود مواد آلوده، غیر قابل هضم یا دیر هضم یا نامناسب برای بدن، افرایش ورود مواد شیمیایی به بدن، استنشاق آلاینده های محیطی، فشارهای بسیار بالای عصبی و روانی که مهمترین دلایل اسیدی شدن خون است، تحرک کم، بی انگیزگی ها، مصرف داروهای شیمیایی {به شکل بسیار غیر قابل باوری از کودکی}، پرخوری ها، بدخوری و … همه و همه بدن ما را به بطری آبی تبدیل کرده که دیگر اسیدی شده و هیچ کدام از خواص آب حیات بخش اولیه را ندارد. با اضافه کردن اسید به آب بطری، بین اتم های آب و اسید پیوند اتفاق می افتد و ماده شیمیایی تازه ای ساخته می شود، ماده ای که بی گناه است اما کشنده است.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397برچسب:مقابله با سرطان, | 23:14 | نويسنده : Bahar |

کلید شفا در تغذیه و خام گیاهخواری واقعا چیست؟ چرا در مجموعه مقالات ما از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و درست جویدن صحبت می‌شود؟ آیا همین‌که اینجا نوشته شود میوه تازه بخوریم کافی است؟ مثالی بزنیم: مثلا آخرین مدل خودرویی را خریده‌ایم، بنزین می‌زنیم، روغنش را چک می‌کنیم و … با آرامش درون آن می‌نشینم و منتظر می‌مانیم که ماشین به راه بیفتد. ساعت‌ها می‌گذرد و ما همانجایی هستیم که بودیم. حال تصور کنیم استارت بزنیم ماشین هم روشن شود. باز منتظر بمانیم که به راه بیفتند و باز ساعت‌ها می‌نشینیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یک قدم جلوتر برویم فرض بگیریم گاز دادیم و راه افتادیم. در خیابان‌ها و اتوبان‌های طولانی تا دور دست‌‎ها می‌رویم. اما به کجا، مسیرمان کجاست؟ به کجا می‌خواستیم برویم؟ این بلاتکلیفی چیست؟ شفای تغذیه آیا در دانستن جزئیات نیست؟ ما فقط می گوییم بخور گوشت شود به تنت! اما چه چیز را؟ دقیقا می‌دانیم ویتامین چیست؟ پروتئین؟ اگر هویج بخوریم مستقیم و سریع چشمانمان را قوی می‌کند؟ علت اینکه باید بدانیم چرا بزاق مهم است چیست؟ یا چرا کسانی که مشکل صفرا دارند نمی‌توانند ویتامین A را درست جذب کنند؟!

کلید شفا

کلید شفا در گیاهخواری، نقش بزاق و ویتامین‌ها

آسان طب تمام تلاش خودش را به خرج خواهد داد تا بتواند یادآوری نماید تنها خوردن حتی اگر این تغذیه بهترین و گیاهخواری مطلق باشد کارآمد نخواهد بود مگر ما تصمیم بگیریم بدانیم که چه چیزی را و چرا می خوریم. آیا تبلیغات بیشترین دلیل استفاده ما از برخی محصولات غذایی نیست؟ آیا همین که گفتند پاچه گوسفند بخور برای استخوانهایت خوب است باید برویم آن را بخوریم؟ جوابی که همیشه شنیده ایم این بوده که پدر بزرگان و اجداد ما هم می خوردند اما هیچ وقت پرسیده ایم آیا در زمان آنها نیز این میزان حجم آلایندگی هوا وجود داشت؟ آنها از آب چشمه آب نمی خوردند؟ میزان فعالیت های بدنی آنها که غالبا یا کشاورز بودند یا دامدار، چقدر بود؟ آیا در زمان آنها مواد نگهدارنده، فریز و … وجود داشت؟ آیا اینقدر کود شیمیایی مصرف می شد؟

کلید شفا

کلید شفا در خام گیاهخواری به 2 عامل مهم کلیدی باز می گردد.

بخش اول این است که چرا باید خام گیاه خواری کنیم و تغذیه خود را به سمت تغذیه طبیعی ببریم و بخش دوم آن به این مساله مهم باز می گردد که چگونه با مصرف گیاهی و خام گیاهی تامین کننده این نیاز باشم.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397برچسب:کلید شفا, | 23:9 | نويسنده : Bahar |

امروزه تعداد کسانی که دچار بیماری‌های داخلی مربوط به معده، کبد، آپاندیس و کیسه صفرا می‌شوند رو به افزایش است، شاید به این دلیل باشد که مردم اهمیت کمتری به دردهای ناحیه شکم می‌دهند و بیشتر، این دردها را از ناحیه معده دانسته و آن­‌ها را اغلب با مسکن‌هایی نظیر استامینوفن و کدئین تسکین می‌دهند (در واقع سانسور می‌کنند) و این دردها در خفا تبدیل به بیماری‌های بدخیم می‌شوند. اما آیا بهتر نیست که با بالا بردن سطح دانش خود و دانستن چند نکته ساده از بروز چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید؟ در ادامه با آسان طب برای دانستن نکاتی درباره سنگ های کیسه صفرا همراه باشید.

سنگ های کیسه صفرا

سنگ های کیسه صفرا

کیسه صفرا جاییست که تولیدات کبد را حفظ می‌کند و زمان‌هایی که نیاز هست و ما غذاهای چرب می‌خوریم، کم کم ترشحات خود را وارد روده می‌کند، البته باید دقت داشت آنجا کار اصلی را هم کبد انجام می‌دهد، این توضیح به آن دلیل بود که امروزه یک تصور غلط رایج شده است، افرادی که طی عمل جراحی به دلیل سنگ های کیسه صفرا یا هر دلیل دیگری کیسه صفرای خود را خارج می‌کنند فکر می‌کنند که مشکلی در بدنشان وجود دارد، البته وقتی عضوی از داخل بدن جدا می‌شود قطعا مشکل هست، اما این مشکل جدی نیست، زیرا بعد از مدتی کبد یک حالت کیسه مانندی ایجاد می‌کند و مایع صفرا را درون آن انباشت می‌کند.

چرا دچار سنگ های کیسه صفرا می‌شویم؟

سنگ های کیسه صفرا

این مورد بین خانم‌هایی که بارداری به دفعات زیاد را تجربه کرده‌اند و افراد چاقی که می‌خواهند به صورت غیر اصولی خود را لاغر کنند رایج است، بدین صورت که این افراد به شدت رژیم‌های محدود از انرژی گرفته‌ و ساعت‌های طولانی غذا نمی‌خورند، این کار باعث می‌شود که تولیدی‌های کیسه صفرا در کیسه صفرا بماند، آبی که داخل وجود دارد جذب می‌شود و مواد داخل آن غلیظ می‌شوند و رفته رفته به صورت سنگ های کوچکی در می‌آیند، این مورد حتی می‌تواند سلامت کبد را هم به خطر بیندازد، زیرا این سنگ‌ها می‌توانند جلوی حرکت صفرا را بگیرند، و صفرا را به داخل کبد بازگردانند و به این علت که صفرا حالت اسیدی دارد می‌تواند کبد را دچار اختلالات جدی کند.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:سنگ های کیسه صفرا, | 15:3 | نويسنده : Bahar |

نگهداری لوازم آرایش و نحوه صحیح مراقبت از این محصولات می‌تواند تا حد زیادی به عمر آنها افزوده و در بسیاری از موارد سلامت پوست و زیبایی شما را تضمین نماید. بهترین شیوه برای نگهداری لوازم آرایش قرار دادن آنها در دمایی ثابت می‌باشد که نه در اثر گرما ذوب شوند و نه در اثر سرمای بیش از حد از حالت نرمال خارج شده و تغییر شکل بدهند. در این مقاله تمامی ریزه کاری‌های مربوط به نگهداری لوازم آرایش را با هم مرور خواهیم کرد.

نگهداری لوازم آرایش

نگهداری لوازم آرایش مختلف

قبل از هر چیز باید یک کیف مخصوص با گنجایشی مناسب را برای نگهداری لوازم آرایش خود تهیه نموده و محصولات آرایش خود را به ترتیب داخل آن قرار دهید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند لوازم آرایش را با خود همراه داشته باشند بهتر است یک کیف جداگانه برای کیف دستی خود تهیه نموده و برخی از لوازم آرایش ضروری خود را درون آن قرار دهید. بدین ترتیب می توانید از تغییر شکل یافتن محصولات آرایشی خود در اثر حرارت متغیر خارج از منزل جلوگیری نمائید. در میان انواع محصولات آرایشی، نگهداری لوازم آرایش مربوط به چشم ها و لب ها از بیشترین اهمیت برخوردار بوده و باید تدابیری جهت حفظ فرمولاسیون و شکل ظاهری آنها بیندیشید. آسان طب توجه شما را به نکاتی ریز درباره نگهداری لوازم آرایش مختلف جلب می نماید.

مراقبت از عطر

روش نگهداری از عطر به این صورت است که اولا عطر خود را در محلی که تاریک و خنک بوده و به دور از تابش مستقیم نور است قرار دهید. نکته دوم این است که باید بدانید گرما و حرارت زیاد فرمولاسیون عطر شما را تغییر داده و در مدت زمانی معین آن را فاسد می نماید. بنابراین توصیه می شود که شیشه عطر خود را در محلی که دمایی کم اما ثابت داشته قرار دهید. نکته نهایی در مورد استفاده از عطر این است که بدانید عطر شما پس از خروج از بسته بندی و شروع استفاده از آن برای مدت زمانی در حدود یک سال به حالت نرمال باقی مانده و پس از طی این زمان شروع به تغییر رنگ و رایحه نموده و غیر قابل استفاده خواهد بود.

نگهداری از لوازم آرایش مربوط به پوست

نگهداری لوازم آرایش

این محصولات نیز که شامل انواع کرم زیبایی پوست مانند مرطوب کننده ها و کرم های مغذی بوده و در لاین آرایشی نیز شامل انواع کرم پودر و پنکیک می باشند باید مورد توجه قرار گیرند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می توانید برخی از کرم های پوستی را مانند انواع کرم های ضد آفتاب و دور چشم را داخل یخچال نگهداری نمائید. باقی محصولات مانند کرم پودرها و… را نیز می توان داخل یک کیسه شکیل آرایشی، درون کیف آرایش خود قرار دهید.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:نگهداری لوازم آرایش, | 14:49 | نويسنده : Bahar |

آموزش صحیح و پیاده‌سازی نکته های آرایشی طلایی برای هر خانمی لازم و ضروری بوده و موجب زیبایی هر چه بیشتر چهره و استایل افراد خواهد بود. چگونگی انجام این نکته های آرایشی هر چند در ظاهر امری ساده و پیش پا افتاده به نظر می آیند اما سبب تغییراتی مثبت در چهره شده و وضعیت سلامتی پوست و موهای شما را تا حد چشمگیری بهبود می بخشند. این مقاله اختصاص به نکاتی متداول و مهم برای نحوه مراقبت‌های روزانه از پوست و موهای شما داشته و پیشنهاداتی جالب برای علاقمندان به زیبایی طبیعی خواهد داشت.

نکته های آرایشی

طبقه‌بندی نکته های آرایشی

در طبقه بندی نکته های آرایشی ما با 3 زیر مجموعه روبرو خواهیم بود:

1. نکات آرایشی و مسائل مربوط به میکاپ

2. حفظ سلامتی و شادابی پوست صورت و بدن

3. آراستگی استایل و چگونگی هماهنگ سازی نوع پوشش

در این مقاله قصد داریم که درباره نکات مهم در امر مراقبت روزانه پوست و موها صحبت کرده و اهمیت این نکات را بازگو نمائیم.

رفع چین‌های اطراف چشم

نکته های آرایشی

یکی از مهمترین نکته های آرایشی حفظ حالت ارتجاعی پوست بوده که سبب کاهش چین و چروک ها در نواحی متحرک پوست خواهد بود. ایجاد چین و چروک های پوستی مخصوصا در نواحی اطراف چشم، عارضه ای متداول است که دیر یا زود برای همگی ما اتفاق خواهد افتاد. اما می توان با ترفندهایی جالب و به وسیله موادی طبیعی روند پیری پوست را به تعویق انداخته و گاه در مواردی این چین و چروک ها را از بین برد.

منبع: آسان طب



تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:نکته های آرایشی, | 14:45 | نويسنده : Bahar |

ما برای خرید روغن، انتخاب‌های زیادی داریم، شاید شما فکر می‌کنید روغن‌های سالمی انتخاب می‌کنید اما روغن‌ها زمانی که حرارت می‌بینند ممکن است تغییر اساسی پیدا کنند و این تغییرات گاها بسیار مضر می‌باشد، پس کدام روغن، برای پخت و پز مناسب‌تر است؟ به عقیده برخی از افراد، کره برای سرخ کردن و چربی غاز برای کباب کردن سیب زمینی بهترین انتخاب می‌باشد، یا شاید به نظر شما سالم‌ترین روغن، روغن نباتی باشد اما این نظرات تا چه حد درست است؟ با آسان طب برای یافتن این سوال همراه باشید.

روغن

حرارت دادن برخی از روغن ها و خطر سرطان

مشکل اینجاست که وقتی بعضی از روغن­‎‌ها حرارت می‌بینند، می‌توانند تجزیه شوند و مواد شیمیایی‌ تولید کنند که با مشکلات قلبی و سرطان مرتبط هستند. مردم معمولا از کره، روغن نباتی، روغن زیتون و آفتابگردان برای پختن غذاهایشان استفاده می‌کنند. تمام پیام‌های سلامتی که معمولا شما درباره روغن­‌ها می‌شنوید، در درجه حرارت اتاق صادق هستند. اما کدام روغن­‌ها وقتی حرارت می‌بینند مضرند؟ برای رسیدن به جواب، آزمایش مخصوصی انجام داده‌ایم. ما تمام چربی­‌ها و روغن­‌ها را آزمایش کردیم تا ببینیم که کدام یک از آن­ها برای سلامتی مضر می‌باشند.

اطلاعات بدست آمده از آزمایش روغن‌ها

روغن

مولکول‌های روغن، پس از حرارت دیدن می‌شکنند و مواد شیمیایی مثل آلدئید تولید می‌کنند، آلدئید­ها با بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط هستند. وقتی نتیجه آزمایش روی روغن‌هایی با چربی‌های اشباع نشده را نگاه می‌کنیم، با چند نکته قابل توجه مواجه می‌شویم. روغن‌های حاوی چربی چند اشباع نشده، مثل روغن ذرت و آفتابگردان آلدئید بسیار زیادی تولید می‌کنند. در واقع همان روغن‌هایی که گمان می‌کردیم برایمان مفید است، وقتی حرارت می‌بینند می‌توانند خطرناک باشند. پس بهتر است که روغن‌هایی که حاوی چربی اشباع نشده هستند (مانند روغن آفتابگردان) در آشپزی کمتر استفاده شوند.

منبع: آسان طب



تاريخ : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397برچسب:روغن, | 22:29 | نويسنده : Bahar |

کارکردهای غدد بزاقی بسیار زیاد و مهم می‌باشد، همانطور که می‌دانیم بدن هیچ چیز اضافه‌ای نداشته و همچنین هیچ واکنش زایدی در بدن وجود ندارد و اگر این سیستم مانند یک پازل در کنار هم درست چیده شود می‌توان اصطلاحا گفت که مانند ساعت سوئیسی کار می‌کند. یکی از مهمترین بخش‌هایی که برای فعالیت ساعت وار بدن حیاتی است: دهان ، حفره دهانی و سیستم بزاقی آن است که در مجموع چند فعالیت حیاتی انجام می‌دهند، فعالیت‌های مذکور را به تفکیک در این مقاله با هم خواهیم دید.

غدد بزاقی

غدد بزاقی و سلامت دندان‌ها 

بزاق نقش های بسیار متنوعی در بدن ایفا می کند یکی از مهمترین آن حفاظت از دندان ها و لثه های حفره دهانی است. پس از کشف دسته ای از پروتئین های موجود در بزاق دانشمندان به این نتیجه رسیدند که چهار پروتئین خاص در ترشحات بزاقی نقش کلیدی در مراقبت از فازی ایمن برای دندان ها و لثه ها دارند، به شکل عجیبی در کشفیات آنها اینگونه یافت شد که می توان گفت بزاق مانند خون است البته با درصد پایین تری از مواد موجود و خون هم به دلیل وجود پاره ای از مواد که به موقع شرح داده خواهد شد یکی از مهمترین محافظان بدن است.

لذا بزاق هم با 4 پروتئین تخصصی خود به نام های استاتین ها، هیستاتین، استارین و پرولین ها یکی از مبارزان بر علیه انواع عفونت های لثه، دندانی و با دامنه فعالیت بالاتر محافظت مستمری در رابطه با سرطان دهان و حفره دهانی نقش دارند. معمولا با کاهش ترشح بزاق و تغییر PH درون دهان عفونت های لثه ای و پوسیدگی های دندانی بیشتر نمود پیدا می کند. مصرف داروها، پرتو درمانی، شیمی درمانی، اختلالات سیستم بزاقی، افرایش سن و سال و … باعث کاهش ترشح غدد بزاقی شده و بیشترین تاثیرات را می تواند بر روی بر هم خوردگی PH حفره دهانی ایجاد کرده و مشکلات آغاز شود. دندان ها با متریال اصلی کلسیمی خود به راحتی در معرض فرسایش و حل شدن در محیط اسیدی هستند و این فرایند با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مینای دندان انجام می پذیرد.

تشخیص بیماری یکی از کارکردهای بزاق

غدد بزاقی

در مطالب قبلی متوجه حساسیت مایع غدد بزاقی شدیم، حال با توجه به این که مایع بزاقی در برخورد با نواسانات غذایی ترکیبات متنوعی را ترشح می نماید، اختلال در این نوع ترشح، می تواند شامل کاهش و یا افزایش ترشح بوده و همچنین می تواند نشانگر شروع پروسه یک بیماری در بدن باشد، این بیماری می تواند از پوسیدگی دندان ها آغاز و تا از کار افتادن سیستم گوارشی نیز پیش برود.

منبع: آسان طب



تاريخ : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397برچسب:کارکردهای غدد بزاقی, | 22:24 | نويسنده : Bahar |

بزاق مانند بسیاری از مایعات بدن، محلولی است چند کاره که وظایف متعددی را انجام می‌دهد، هر چند ما معمولا شناخت کافی از این مایع نداریم. غالبا فقط وقتی به لیمو ترش فکر می‌کنیم و یا آن را می‌بینیم ترشح بزاق بیشتر می‌شود و یا فقط می‌دانیم که مایع بزاقی کمی غذا را لزج می‌کند و باعث می‌شود غذا را راحت تر قورت دهیم. اما ذکر این نکته قابل توجه است که مایع بزاقی فعالیت‌های بسیار مهمی در بدن ما انجام می‌دهد و بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع بدانیم.

بزاق

بزاق و محتویات آن

بزاق مایعی کاملا پیچیده بوده که 99 درصد آن را آب و مابقی را ترکیبات آلی و غیر آلی، پروتئین ها و … تشکیل می دهد. غدد بزاقی جزء غدد برون ریز می‌باشد که به 2 دسته اصلی و فرعی تقسیم بندی می شود: این غدد بسیار مهم در زمان جنینی بین هفته چهارم تا دوازدهم شروع به شکل گیری و تکامل می نماید و با شکل و ساختاری پیچیده طراحی شده اما در نهایت به محل ترشح این غدد به داخل حفره دهانی آسینی گفته می شود که این آسینی ها در بخش های مختلف این حفره گستره دارند و بهتر است بدانیم که آسینی ها شامل 3 دسته سلول هستند که هر کدام وظیفه مشخص و کاملا متمایزی از هم دارند. آسان طب در بخش تغذیه همواره سعی خواهد نمود که به زبانی ساده و عاری از هر گونه اصطلاحات پیچیده، چکیده مختصر و مفیدی را ارائه نماید به همین دلیل وارد جزئیات بیشتری از سلول های تشکیل دهنده غدد بزاقی نمی شویم اما این سه بخش ترشحی و عملکرد و جایگاه آنها به دلایلی که در ادامه توضیح داده می شود بسیار مهم است.

غدد ترشح کننده بزاق

بزاق

3 دسته غدد اصلی مترشح شده از بزاق که با عناوین تحت فکی، پاروتید یا بناگوشی و زیر زبانی هستند که مجموع ترشحات کاملی را برای حفظ و نگهداری حفره دهانی، سیستم گوارشی، لغزندگی غذایی و … انجام می دهند در کنار این غدد اصلی غددی دیگر مانند غدد لبی، گونه ای، کامی و زبانی نیز وجود دارد که هر کدام بر اساس سلول های مترشح شده تقسیم بندی می شوند.

منبع: آسان طب



تاريخ : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397برچسب:بزاق, | 22:20 | نويسنده : Bahar |

ریموو تاتو یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل در از بین بردن تاتوهای قدیمی یا بد شکل می‎‌باشد که بهتر و مناسب‌تر آنست که توسط پزشک متخصص پوست و با تکیه بر دانش و تجربه پزشکی انجام شود. متاسفانه در برخی موارد شاهد یکسری آرایش‌های دائم که خلاف اصول تخصصی انجام شده‌اند می‌باشیم. در چنین شرایطی، فرد با چندین انتخاب روبرو می‌باشد که باید از میان روش‌های ریموو تاتو یکی را انتخاب نماید. این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و شیوه‌های رایج در تکنیک ریموو تاتو را مرور خواهد نمود.

ریموو تاتو

ریموو تاتو چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم به یاد داشته باشید که بهترین شیوه برای ریموو تاتو مراجعه به یک پزشک متخصص پوست می باشد. متخصصین پوست در مواقعی که نیاز به ریموو تاتو وجود داشته باشد معمولا دستگاه های مدرن لیزر را پیشنهاد خواهند نمود اما این دستگاه ها دارای محدودیت هایی می باشند که نمی توانند کلیه رنگ های تاتو شده را از بین ببرند. دستگاه های لیزر اغلب در پاک کردن تاتوهایی به رنگ مشکی، قهوه ای، قرمز و… موفق بوده اما نمی توانند رنگ هایی مانند رنگ بژ یا سبز و آبی را از بین ببرند. ناگفته نماند که این روش نیاز به چندین مرتبه مراجعه به پزشک داشته و عمل لیزر تاتو باید طی چندین مرحله و طبق نظر و صلاحدید پزشک تکرار شود تا بتواند تا حدودی آثار پر رنگ و واضح آرایش دائم را محو نماید اما همواره هاله ای از رنگ تاتو بر روی پوست بر جای خواهد ماند. فواصل مراجعه نیز حداقل یک ماه بوده و بدین ترتیب مدت زمانی نسبتاً طولانی لازم است تا عمل ریموو تاتو به وسیله دستگاه لیزر انجام شود.

رعایت موارد ایمنی در ریموو تاتو

ریموو تاتو

قبل از هر چیز باید بدانید که عمل ریموو تاتو به معنای محو شدن کامل تاتوی قدیمی یا بد منظره نمی باشد و نیاز به چندین جلسه مراجعه و تکرار کار خواهد داشت. همانطور که قبلا نیز گفته شد در چنین شرایطی بهترین و منطقی ترین راه این است که به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمائید تا شرایط پوست شما را معاینه و بررسی نموده و در صورت تشخیص روش مداوا با لیزر، یک جلسه برای تست لیزر و نتیجه کار ترتیب بدهد.

منبع: آسان طب



تاريخ : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397برچسب:ریموو تاتو, | 22:48 | نويسنده : Bahar |

همانطور که همه ما می‌دانیم برای مقابله با روند پیری پوست باید به وسیله ماسک ضد چروک که امکان تهیه آن در منزل و با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی فراهم است اقدام نموده و حالت افتادگی و چروک‌های پوستی را کاهش دهیم. از طرفی لازم است دستوراتی را جهت هر چه بهتر مراقبت کردن از پوست خود، علاوه بر استفاده از انواع ماسک زیبایی به کار گیریم. در ادامه شرح کاملی خواهیم داشت برای مراقبت از پوست و معرفی چند ماسک ضد چروک صورت که در جهت رفع چروک‌های پوستی موثر بوده و در مواردی خاص به کاهش افتادگی عضلات این ناحیه نیز کمک خواهد کرد.

ماسک ضد چروک

چرا باید از ماسک ضد چروک استفاده نمائیم؟

همه ما می دانیم که پوست انسان در اثر گذشت زمان حالت شادابی، کشیدگی و شفافیت خود را که مشخصات یک پوست سالم و جوان است از دست داده و چروکهایی سطحی در نواحی مختلف آن ایجاد می شود. این چروک های پوستی که در ابتدا به شکلی سطحی خود را نشان می دهند پس از گذشت چندی، عمیق تر شده و به صورت دائم در صورت ما باقی خواهند ماند. رفته رفته این چین ها عمیق تر شده و عضلات پوست نیز حالتی شل و افتاده به خود خواهند گرفت. این پروسه را روند طبیعی پیری پوست نام نهاده اند که دیر یا زود برای همگی اتفاق خواهد افتاد اما در بسیاری از مواقع، چنین علائمی به شکلی زود هنگام و در اثر بی توجهی و عدم مراقبت صحیح پوست اتفاق می افتد که باید به موقع از این روند جلوگیری نمود. در غیر این صورت پوست ما دچار پیری زودرس خواهد شد.

به همین دلیل است که باید به طور مرتب و با فواصل معین از انواع ماسک زیبایی پوست که اهدافی مختلف را دنبال می کنند استفاده نمود. هدف اصلی استفاده از انواع ماسک های زیبایی، به تعویق انداختن روند پیری پوست، ویتامینه، آبرسانی پوست، رفع چین و چروک های زود هنگام و لایه برداری می باشد. آسان طب توجه علاقمندان به ماسک های زیبایی خانگی را به چگونگی آماده سازی پوست جهت استفاده از این ماسک ها جلب می نماید.

روش آماده سازی پوست برای ماسک ضد چروک

ماسک ضد چروک

روش استفاده از ماسک ضد چروک پوست به این ترتیب است که در ابتدا، پوست صورت خود را از هرگونه ماده آرایشی پاک نمائید. حتی خانم هایی که به طور روزانه از محصولات آرایشی استفاده نمی کنند نیز باید به وسیله یک پاک کننده آرایش، صورت خود را از گرد و غبار و آلودگی های محیطی پاک نمایند. تنها در زمانی که صورت شما عاری از هرگونه ماده بهداشتی آرایشی و گرد و غبار است می توانید از انواع ماسک زیبایی و به ویژه از ماسک ضد چروک استفاده نمائید. سپس موهای خود را در یک کلاه مخصوص پوشانده و آماده انجام کار شوید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک ضد چروک, | 22:22 | نويسنده : Bahar |

اگر شما نیز یکی از طرفداران انواع ماسک زیبایی در خانه هستید، ماسک شکلات را نیز به فهرست خود اضافه نمائید. ماسک شکلات یکی از ترمیم کننده‌های عالی برای پوست بوده و همچنین به آسانی می‌تواند شما را صاحب پوستی لطیف و شفاف سازد مشروط بر اینکه مداومت و استمرار را در استفاده از این ماسک مد نظر قرار دهید. این مقاله شما را با خواص جالب ماسک شکلات برای پوست آشنا ساخته و طرز تهیه چند ماسک ساده را با استفاده از این غذای خوشمزه به شما آموزش خواهد داد.

ماسک شکلات

فواید ماسک شکلات برای پوست صورت

از فواید اصلی ماسک شکلات برای پوست می توان به خاصیت لایه برداری و از میان برداشتن چین و چروک های پوستی اشاره نمود. همچنین پوستی لطیف همچون برگ گل و درخشان مثل شبنم را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شکلات تیره منبعی قوی و ثروتمند از آهن، کلسیم و ویتامین های D ،C ،A ،E ،B1 و… می باشد. بنابراین به سادگی می توان دریافت که مصرف خوراکی این ماده خوشمزه و جالب تا چه اندازه بر شادابی و جوانسازی پوست تاثیر گذار خواهد بود. تمامی ویتامین های مذکور به دلیل خواص حیرت انگیز خود در مبارزه با رادیکال های آزاد می توانند روند پیری پوست را به تعویق انداخته، چین و چروک ها را از بین برده و کلاژن سازی پوست را تقویت نمایند. همچنین ماده فلاونول در شکلات تیره به عنوان عاملی تاثیر گذار در محافظت پوست در برابر اشعه های زیان بار خورشید شناخته شده است. همچنین در کاهش دادن لکه های پوستی که در اثر آکنه به وجود آمده اند تاثیر گذار و مفید خواهد بود. بنابراین به وضوح می توان دید که ماده شکلات تمامی فاکتورهای اصلی را برای ساخت ماسک جوان کننده پوست دارا بوده و می تواند در دراز مدت پوستی صاف، شفاف و عاری از چین و چروک برای ما به ارمغان بیاورد مشروط بر آنکه شکلاتی مرغوب و با درصدی بیش از خلوص 70% در ماسک خود به کار بریم. آسان طب از علاقمندان دعوت می کند برای آشنایی با روش ساخت و استفاده از ماسک شکلات ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایند.

ماسک شکلات به عنوان مرطوب کننده‌ای عالی

ماسک شکلات

برای ساخت ماسک شکلات به عنوان یک مرطوب کننده می توانید مقداری شکلات را به روش بن ماری بر روی بخار آب ذوب کرده تا به حالتی مایع و روان تبدیل شود. سپس این مایع را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن کتان مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. در انتها باید درون این مخلوط، یک عدد زرده تخم مرغ افزوده و مجدداً هم بزنید تا یکدست و صاف شود. حال صورت و گردن خود را کاملا تمیز و عاری از چربی و گرد و غبار نموده و ماسک شکلات را بر روی پوست این نواحی قرار دهید. پس از 15 دقیقه صورت و گردن خود را شستشو داده و از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک شکلات, | 22:17 | نويسنده : Bahar |

تقویت مژه از زمان‌های دور مورد علاقه خانم‌ها بوده و همواره برای داشتن مژه‌هایی پرپشت‌تر و زیباتر به دنبال راه حل‌هایی جدید و سریع می‌باشند. راه‌های بسیاری برای تقویت مژه‌ها وجود دارد که لازم است برای انتخاب بهترین و مناسب ترین شیوه، شناختی نسبی از چگونگی عملکرد رشد مژه‌ها داشته باشیم. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و روش‌های رایج در تقویت مژه‌ها را با هم مرور خواهیم نمود.

تقویت مژه

تقویت مژه ها چگونه انجام می‌شود

برای تقویت مژه ها باید اطلاعاتی نسبتاً دقیق از چگونگی رشد مژه و مدت زمان خواب موها داشته باشیم که در ادامه توضیح خواهیم داد. از زمانهای دور روش های سنتی بسیاری برای تقویت مژه ها وجود داشته که معمولا به وسیله انواع روغن زیبایی انجام می شد. استفاده از این روغن های گیاهی مستلزم رعایت یکسری نکات دقیق و حساس است که باید مو به مو اجرا شوند. استفاده از این روغن ها برای تقویت موها و یا مراقبت ابرو و تقویت آنها نسبت به تقویت مژه ها بسیار ساده تر می باشد چرا که مژه ها در فاصله ای میلیمتری از چشم ها قرار دارند و حفظ ایمنی و سلامت چشم ها باید در درجه اول اولویت نسبت به زیبایی مژه ها قرار گیرد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که چنانچه یکی از این روش های سنتی تقویتی را برای زیباتر نمودن مژه های خود انتخاب نموده اید به یاد داشته باشید که حتی ذره ای از این روغن ها و یا سرم های تقویتی نباید به داخل چشمان شما نفوذ نمایند. بنابراین بهترین روش برای تقویت مژه ها مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو بوده و باید موارد ایمنی پزشکی و سلامتی را طبق دستورالعمل پزشک مربوطه رعایت نمائید و از دارو و یا سرم (و یا روغن های تقویتی) که او برای شما تجویز نموده است استفاده نمائید.

دلیل ریزش مژه ها را بیابید

تقویت مژه

در برخی از موارد مخصوصا زمانی که احساس می کنید مژه های شما به طرزی غیر طبیعی دچار ریزش شده اند باید به پزشک مراجعه نمائید تا با یک آزمایش ساده خون، شما را از لحاظ میزان آهن خون و یا تیروئید چک کند. در بسیاری از موارد علل غیر طبیعی ریزش مو، کمبود آهن خون و یا کمکاری تیروئید بوده و شما باید نسبت به درمان این مسئله اقدام نمائید. در حالتی عمومی تر، دلیل انواع ریزش مو می تواند رژیم غلط غذایی ما باشد که منجر به چنین مسئله ای شده است و در حالت نهایی و به عنوان مثالی دیگر می توان گفت که استفاده بیش از حد از محصولات آرایش چشم ها مانند ریمل و یا انواع مژه مصنوعی می تواند به مژه های ما صدماتی عمیق وارد نماید. بنابراین باید در استفاده از لوازم آرایش، حد تعادل را رعایت کرده و نسبت به پاک کردن آرایش چشم های خود به موقع اقدام نمائیم.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397برچسب:تقویت مژه, | 21:28 | نويسنده : Bahar |

همه خانم‌ها باید برای داشتن چهره‌ای زیبا و بدون نقص، یکسری از نکات آرایشی را مو به مو اجرا کرده تا پس از صرف چند دقیقه جهت آرایش، زیبایی طبیعی صورت خود را به آسانی نمایان سازند. این نکات آرایشی بر مبنای اصول و مقرراتی بدون تغییر، تعریف شده تا چهره ما خصوصیات منحصر به فرد خود را حفظ نماید و از حالت کپی شده خارج شود. در این مقاله به بررسی نکات آرایشی مهم در دو حالت جداگانه خواهیم پرداخت.

نکات آرایشی

نکات آرایشی تابع چیست؟

نکات آرایشی تابع سبک و مدل میکاپ، فرم هندسی چهره، نوع آرایش فصل و… هستند که در دو حالت تعریف می شوند. این دو حالت به ترتیب نکات آرایشی عمومی و اختصاصی می باشند. به عنوان مثال اگر سبک میکاپ شما شرقی باشد باید از رنگ های تعریف شده در این سبک یا مدل میکاپ تبعیت کرده و به وسیله حرارت یا غلظت رنگ ها به خطوط طبیعی چهره معنا و حالتی جالب بخشید. مثال دیگری در این میان می تواند فرم هندسی چهره افراد باشد که وجود نکات آرایشی مهم در آن با دیگر فرم های چهره متفاوت بوده و باید بتوان فرم های مختلف را در چهره افراد از هم تمیز داد و تکنیک های اختصاصی هر یک را مخصوص به خود انجام دهیم. بنابراین باید بدانیم که نکات آرایشی در دو زیر مجموعه تعریف می شوند و آسان طب توجه شما را به این دو زیر شاخه جلب می نماید:

♦ نکات آرایشی عمومی: که شامل چگونگی استفاده از انواع لوازم آرایش، بدون در نظر گرفتن شرایط خاص چهره بوده و در میان عموم خانم ها رواج دارد و تقریبا تمامی افراد با چگونگی آن آشنایی دارند.

♦ نکات آرایشی اختصاصی: که شامل تکنیک های دقیق و تخصصی بوده و به بررسی انواع روش های حرفه ای زیبایی می پردازد و اختصاص به آرایشگران و کارشناسان زیبایی دارد اما فرا گرفتن این تکنیک ها توسط افراد معمولی خالی از لطف نیست و تبعیت از نکات آرایشی استاندارد باعث یک فرهنگ سازی صحیح در امر استفاده از لوازم آرایشی خواهد شد.

نکات آرایشی عمومی

نکات آرایشی

در این قسمت به شرح انواع نکات آرایشی عمومی خواهیم پرداخت که در 4 شاخه اصلی آرایش تعریف شده است.

میکاپ: میکاپ روزانه خانم ها که باید بر مبنای تکنیک خودآرایی انجام شده و دارای نکات آرایشی عمومی به شرح زیر می باشد:

  1. انتخاب صحیح رنگ کرم پودر (مطابق با رنگ طبیعی پوست)
  2. انتخاب لایت ترین رنگ ها برای ناحیه چشم، گونه و لب
  3. تبعیت از شیوه ای استاندارد برای استفاده از انواع لوازم آرایشی
  4. شناخت خصوصیات منحصر به فرد چهره

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397برچسب:نکات آرایشی, | 21:21 | نويسنده : Bahar |

آرایش زمستانی یکی از شیک‌ترین و تجملاتی‌ترین مدل‌های میکاپ بوده و ظاهری خیره کننده به چهره افراد خواهد داد. رنگ‌ها و فون‌های مورد استفاده در آرایش زمستانی از خانواده رنگ‌های گرم و دلنشین بوده و بدین ترتیب می تواند از احساس سرما و تک بعدی بودن ظاهر افراد جلوگیری نماید. در این مقاله به بررسی این مدل آرایش زیبا خواهیم پرداخت.

آرایش زمستانی

مشخصات یک آرایش زمستانی چیست؟

مشخصات یک آرایش زمستانی صحیح باید به گونه ای باشد که از یک طرف مواد به کار رفته در آن از چربی و رطوبت کافی بهره مند بوده که بتوانیم از خشکی پوست صورت جلوگیری نماییم و از طرف دیگر بکار بردن هنرمندانه رنگ های گرم می باشد تا بتواند به مقابله با سرمای هوا پرداخته و ظاهر افسرده و رنگ پریده افراد را در فصل سرما تعدیل نماید. بنابراین باید از بکار بردن فون های خیلی روشن و یا خیلی تیره در آرایش زمستانی پرهیز کرده و زیرسازی آرایش را با رنگ های متعادل و میانه انجام دهیم. به عنوان مثال استفاده از فون های برنزی که در آرایش تابستانی رواج کامل دارند در آرایش های مخصوص فصل سرما مجاز نمی باشند. همچنین استفاده از رنگ های سرد مانند آبی و سبز در آرایش چشم ها حالتی بی روح و یخ زده به وجود خواهند آورد، به همین دلیل باید فون زمینه را با دقت انتخاب نموده و در آرایش چشم و گونه و لب ها از رنگ های گرم استفاده نمود. برخی از رنگ های مخصوص آرایش زمستانی از دیگر رنگ ها محبوب تر بوده و نتیجه کار را زیباتر می نمایند. آسان طب توجه علاقمندان به آرایش زمستانی را به این رنگ ها جلب می نماید:

آرایش زمستانی

آرایش شکلاتی خالص: رنگ رژلب شکلاتی خالص و براق می تواند یک جلوه کاملا زمستانی و شیک به چهره افراد بدهد مشروط بر آنکه فون زمینه ما کمی روشن بوده و آرایش چشم ها نیز گرم و ملایم باشد. از طرفی اگر سایه چشم ما در آرایش زمستانی به رنگ شکلاتی تیره باشد بهتر است که رنگ رژلب را گلبهی کاملاْ مات و یا نسکافه ای انتخاب نماییم.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397برچسب:آرایش زمستانی, | 20:47 | نويسنده : Bahar |

با آغاز فصل خزان و ریزش برگهای نارنجی و زرد درختان، آرایش پاییزی صورت نیز تغییر کرده و متمایل به رنگ‌های نارنجی و سرخ گون خواهد شد. گرمای محیط رو به کاهش رفته و تاثیر آن بر پوست صورت می‌تواند تغییراتی در ماندگاری لوازم آرایشی بر پوست ایجاد نماید. به همین منظور در این مقاله به بررسی این تغییرات پرداخته و رنگ‌های زیبای آرایش پاییزی را در نواحی مختلف صورت و لباس افراد تشریح می‌نمائیم.

آرایش پاییزی

درباره آرایش پاییزی چه می‌دانیم؟

آرایش تابستانی صورت، پر از رنگ های ملایم و جذاب بوده و تاکید زیادی بر طراوت طبیعی پوست و رنگ های ملیح و آرام دارد اما در آرایش پاییزی استفاده از رنگ ها بر مبنای معیار دیگری انتخاب خواهد شد. علاقمندان به دنیای آرایش و زیبایی باید بدانند که آرایش پاییزی یکی از تجملاتی ترین میکاپ ها در میان چهار فصل سال بوده و از شیک ترین و پر ابهت ترین رنگ ها در آن استفاده خواهد شد. در این میکاپ باید شهامت به خرج داده و از میان جذاب ترین و براق ترین رنگ ها در نقاط تعریف شده صورت استفاده نمود. در ادامه به بررسی چند رنگ در میان رنگهای پاییزی که از بیشترین محبوبیت در میان خانم ها برخوردارند خواهیم پرداخت. آسان طب از علاقمندان دعوت می‌کند در آرایش پاییزی خود این رنگ ها را مد نظر قرار دهند:

آرایش پاییزی

آرایش ارغوانی تیره: گلهای ارغوان، رنگی شبیه به رنگ سرخابی سنتی داشته و ترکیبی جالب از صورتی و بنفش می باشد، یعنی رنگ قرمز و آبی با درصدی متغیر می تواند جلوه ای متفاوت در آن ایجاد نماید. حال می توان متصور بود که رنگ ارغوانی تیره تا چه اندازه می تواند برای آرایش پاییزی خانم ها، شکیل و موقرانه باشد. ارغوانی تیره مخصوصا برای آرایش لب ها به طرزی جالب توجه، صورت را با طراوت و عروسکی جلوه خواهد داد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397برچسب:آرایش پاییزی, | 20:39 | نويسنده : Bahar |

میکاپ اسموکی یک آرایش شیک و ویژه مجالس و مهمانی‌های مجلل بوده و برای انجام این مدل میکاپ باید شناخت دقیق و صحیحی از چهره خود داشته و آشنایی کاملی با ابزارآلات و لوازم آرایشی داشته باشید. در میکاپ اسموکی بیشترین توجه و تمرکز در ناحیه چشم‌ها اتفاق افتاده و سایر نواحی چهره به عنوان عناصری مکمل و البته ملایم در این آرایش مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله به بررسی همه جانبه میکاپ اسموکی خواهیم پرداخت.

میکاپ اسموکی

میکاپ اسموکی چیست؟

همانطور که گفته شد تمرکز اصلی ما در میکاپ اسموکی بر ناحیه چشم ها می باشد. بنابراین باید سایه چشم ها را به وسیله رنگ اسموکی (دودی) به روش های مختلف انجام داده و در انتها با استفاده از ملایم ترین رنگ ها به آرایش گونه ها و لب ها پرداخت. این میکاپ بیشترین شباهت را به میکاپ هالیوودی داشته و در ناحیه زیرسازی از سبک میکاپ لایت اروپایی تبعیت خواهد کرد. یعنی علاوه بر تمرکز ما بر چشم ها باید توجه ویژه ای به زیرسازی و لطافت پوست معطوف داشت. بنابر این تعریف می توان اینطور گفت که در میکاپ اسموکی بیشترین وضوح، غلظت و عمق را آرایش ناحیه چشم ها داشته و سایر نواحی صورت حالتی محو و مات خواهند داشت.

میکاپ اسموکی چشم‌ها

میکاپ اسموکی

پس از یک زیر سازی کامل باید با توجه به فرم طبیعی چشم ها یکی از سه فرم اصلی سایه چشم را که بیشترین هماهنگی با فرم اصلی دارا می باشد، برگزید. اما بیشترین محبوبیت را فرم گربه ای که به چشم ها حالتی شاداب و کشیده خواهد داد دارا می باشد، فرم گربه ای حالتی کشیده و رو به بالا را در چشم ها ایجاد خواهد نمود.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397برچسب:میکاپ اسموکی, | 20:35 | نويسنده : Bahar |

با آغاز فصل گرما و تاثیر حرارت بر پوست صورت و بدن باید تغییراتی در آرایش تابستانی خود بدهیم تا درصد موفقیت ماندگاری میکاپ بالا رفته و همچنین جذابیت ملایم صورت حفظ شود. آرایش تابستانی دارای نکاتی مهم بوده که لازم است یکبار دیگر با هم مرور کنیم. در این مقاله به بررسی رنگ‌های مخصوص فصل تابستان پرداخته و چگونگی انجام میکاپ را در تمامی نواحی چهره بررسی می‌نمائیم.

آرایش تابستانی

بهترین آرایش تابستانی چگونه انجام می‌شود؟

بهترین آرایش برای فصل تابستان، آرایش هالیوودی است که بیشترین تاکید و تمرکز در آن متوجه لطافت و طراوت طبیعی پوست صورت بوده و سایر نواحی چهره به شکلی ملایم و با استفاده از رنگ هایی نزدیک به زمینه پوست آرایش می شود. در آرایش تابستانی باید تاثیر حرارت بر پوست صورت را در نظر گرفته و از لوازمی برای آرایش استفاده نمود که کمترین چربی و سنگینی را دارا می باشند. بهترین پیشنهاد برای پوشش دادن یکدست پوست، استفاده از کرم های ضد آفتاب دارای تناژ رنگی بوده که می تواند علاوه بر صاف و زیبا نمودن سطح پوست صورت، از اثرات زیان بار اشعه خورشید جلوگیری نماید. بنابراین بهتر است جهت آرایش تابستانی توجه خود را معطوف به کرم ضد آفتاب یا لیکوئیدهای سبک و ضد حساسیت معطوف نمائیم تا در اثر گرما و حرارت، زیرسازی پوست دچار خدشه نشود. همچنین استفاده از رنگ هایی نزدیک به رنگ پوست برای آرایش چشم و لب توصیه می شود.

مرور رنگ‌های آرایش تابستانی

آرایش تابستانی

رنگ های موجود در آرایش تابستانی باید ملایم و شیک باشد. این فصل مخصوص میکاپ هایی ملایم با درخشندگی متوسط است و چون بعد از لطافت پوست بیشترین تمرکز در ناحیه چشم هاست باید با استفاده از رنگ های تیره و جذاب، زیبایی چشم ها را تکمیل نمود. استفاده از رنگ های دودی، قهوه ای سوخته، زیتونی تیره، بلوطی و… در ناحیه چشم ها برای آرایش تابستانی توصیه می شود.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397برچسب:آرایش تابستانی, | 20:27 | نويسنده : Bahar |

عمل جراحی زیبایی از دیرباز مورد علاقه و توجه بسیاری از مردم بوده و از دوره‌های قدیم تا به امروز دستخوش تغییرات و تنوع وسیعی در سبک و روش جراحی و همچنین در میان نواحی مختلف صورت و بدن شده است، بیشترین جراحی‌های زیبایی اختصاص به ناحیه صورت داشته و البته بعضی از نواحی بدن نیز توسط عمل جراحی زیبایی می‌تواند دچار تغییراتی شود که مطابق با سلیقه افراد باشد. در این مقاله قصد داریم که انواع معروفی از جراحی زیبایی را معرفی کرده و به بررسی چگونگی انجام این عمل‌ها بپردازیم.

عمل جراحی زیبایی

انجام عمل جراحی زیبایی

عمل جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک باید توسط شخصی که اولا مدرک دکتری در رشته پزشکی را اخذ نموده و پس از گذراندن یک دوره تخصصی در رشته جراحی عمومی و کسب مدرک این دوره نسبت به اخذ مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک موفق بوده، اقدام نمائید. بنابراین برای انتخاب جراح پلاستیک خود باید دقت نمائید که پزشک مربوطه چنین مراحل پیچیده و تخصصی ای را در دوره های مربوطه گذرانده تا بتواند موفقیت عمل جراحی زیبایی را تضمین نماید.  

رینو پلاستی یا عمل زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی

رینوپلاستی یکی از معروف ترین و همچنین محبوب ترین نوع عمل جراحی زیبایی بوده و با تراش غضروف و استخوان بینی می تواند شکل و ظاهر بهتری به فرم بینی افراد بدهد. این جراحی زیبایی هم می تواند توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام شده و یا توسط یک جراح پلاستیک انجام شود.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397برچسب:عمل جراحی زیبایی, | 20:22 | نويسنده : Bahar |

انتخاب رنگ رژلب موضوعی است که همواره در میان دوستداران میکاپ و زیبایی مطرح بوده و تاکنون نظریات جالبی برای هماهنگ‌سازی رنگ رژلب با آرایش سایر نواحی صورت ارائه شده است. رنگ رژلب و مدل استفاده از آن در واقع آخرین مرحله از میکاپ بوده و تکمیل‌کننده مجموعه زیبایی صورت افراد می‌باشد. به همین دلیل است که انتخاب رنگ رژلب در انواع سبک‌های آرایشی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می‌باشد. در این مقاله به اصول و قوانین انتخاب رنگ رژلب و چگونگی ست کردن آن با نواحی دیگر چهره پرداخته و رنگهای مختلف آن را از لحاظ روانشناختی و همچنین زیبایی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رنگ رژلب

بهترین انتخاب برای رنگ رژلب

بهترین انتخاب برای رنگ رژلب در هنگامی اتفاق می افتد که در هماهنگی کاملی با رنگ طبیعی پوست صورت، چشم و موهای شخص مورد گزینش قرار گرفته باشد. همچنین رنگ رژلب باید در تناسب و هماهنگی با رنگ اصلی سایه چشم و رنگ مکمل آن بوده و هم خانواده با رنگ رژگونه انتخاب شود. قبل از استفاده از رژلب در حالت حرفه ای بهتر است یک لایه برداری سطحی از پوست لب ها انجام شده تا پوسته های ریز و برآمده از روی آن جمع آوری شود. در مرحله بعدی رطوبت رسانی با کرم مرطوب یا روغن زیبایی است. سپس زیرسازی آرایش لب انجام شده و در انتها در صورت لزوم، از تکنیک گریم لب ها استفاده می کنیم. مرحله پایانی در میکاپ لب ها شامل متعادل سازی با مداد آرایشی و زدن رژلب جامد یا مایع بر روی سطح لب هاست، استفاده از قلم شماره 6 یا 8 میکاپ کمک موثری برای مرحله نهایی محسوب می شود.

قرمز، انتخابی کلاسیک برای رنگ رژلب

رنگ رژلب

قرمز، رنگی بدون تکرار در آرایش و زیبایی بوده و حالتی نمادین و مرجع برای رنگ رژلب می باشد. رنگ قرمز، یک رنگ کلاسیک در آرایش صورت و همچنین در دنیای لاک ناخن بوده و استفاده از آن در میان خانم هایی با روحیات مختلف رواج بسیار دارد.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397برچسب:رنگ رژلب, | 20:14 | نويسنده : Bahar |

خط چشم محصولی بسیار رایج در میان خانم‌ها بوده و مدل خط چشم در این میان تعیین‌کننده میزان جذابیت حاصله در چشم‌ها خواهد بود. مدل خط چشم در انواع گوناگونی تعریف شده و می تواند فرم‌هایی زیبا و جذاب در چشم‌ها ایجاد نماید، برای استفاده از این محصول باید تسلط کاملی به فرم‌های مختلف چشم داشته تا بتوان بیشترین زیبایی را در آن ایجاد نمود. هدف از استفاده خط چشم در میکاپ ایجاد درشتی، خوش فرمی و حالتی استاندارد و مشخص در چشم‌هاست که در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره انواع مختلف مدل‌های خط چشم صحبت کنیم.

مدل خط چشم

انواع مختلف مدل خط چشم

فرم های مختلفی از چشم ها در تعاریف کلاسیک آرایش و میکاپ وجود داشته و حالت ایده آل برای چشم ها به این ترتیب است که به اندازه یک چشم معمولی فاصله بین دو چشم وجود داشته، تناسب کاملی میان چشم ها و فرم ابرو موجود بوده و مژه هایی نسبتا پر پشت و خوش حالت در چشم ها وجود داشته باشد. بنابراین برای انتخاب مدل خط چشم باید به این تعریف اصولی استناد کنیم، با توجه به ایرادات رایج در میان انواع فرم چشم، آسان طب به شما توصیه می کند مقاله گریم چشم ها را در همین سایت مطالعه نموده تا با روش متعادل سازی چشم ها با تکنیک سایه و روشن آشنا شوید. پس از متعادل سازی چشم ها باید نسبت به انتخاب مدل خط چشم اقدام نمود تا با یک آرایش تکمیلی، جلوه ای زیبا و استاندارد در چشم ها ایجاد شود، همچنین می توان برای افزایش جذابیت در چشم ها از انواع مژه مصنوعی استفاده نمود. در ادامه به تشریح چگونگی انجام انواع مدل خط چشم پرداخته و درباره هر یک به تفصیل صحبت خواهیم نمود.

1. بررسی خط چشم معمولی

مدل خط چشم

برای کشیدن این مدل خط چشم باید فرم طبیعی چشم ها را بررسی کرده و سپس اقدام به انجام آن نمائیم. مدل خط چشم معمولی دارای ضخامتی در حدود 2 الی 3 میلیمتر بوده و می توان با تغییر پهنا، حالت هایی مختلف به آن داد. مدل خط چشم معمولی دارای کشیدگی غیر طبیعی در گوشه های داخلی و خارجی نیست و بیشتر حالتی اصلاح شده و آنکادر به چشم ها خواهد داد، این نوع خط چشم در گوشه داخلی دارای ضخامت کمتری نسبت به گوشه خارجی آن می باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397برچسب:مدل خط چشم, | 20:4 | نويسنده : Bahar |

ماسک خیار به روش‌های گوناگون ساخته شده و می‌تواند به صورت منفرد و یا با ترکیبات گیاهی و طبیعی دیگر مورد استفاده قرار گیرد، خیار به دلیل خاصیت روشن‌کننده و خنک‌کننده در رفع بسیاری از التهابات پوستی مفید و موثر بوده و به همین دلیل پایه اصلی در بسیاری از ماسک‌های روشن‌کننده گیاهی محسوب می‌شود. ماسک زیبایی خیار در دراز مدت می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده در جوانسازی پوست صورت افراد داشته باشد. در این مقاله به تشریح فواید ماسک خیار پرداخته و روش ساخت ماسک‌های زیبایی با پایه خیار را آموزش خواهیم داد.

ماسک زیبایی خیار

فواید ماسک خیار

خیار میوه ای خنک کننده، ضد التهاب و روشن کننده می باشد و به دلیل وجود پتاسیم در آن می تواند کنترل کننده‌ای طبیعی برای چربی پوست صورت باشد. همچنین به دلیل وجود ویتامین K در این میوه، می‌تواند عامل موثری برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی باشد. وجود میزان زیاد آب در آن، هم می تواند به آبرسانی پوست کمک کرده و هم پاک کننده سموم و آلودگی ها از روی پوست صورت باشد. از طرفی میوه خیار سرشار از ویتامین C بوده و می تواند عامل موثری برای کلاژن سازی پوست به شمار بیاید. بنابراین مصرف خیار چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک زیبایی خیار می تواند در کنترل و رفع بسیاری از بیماری ها کمک کرده و در جوانسازی و رطوبت رسانی به پوست مفید واقع گردد. همچنین می تواند به عنوان یک عامل مقابله با پیری پوست عمل کرده و در کاهش چین و چروک های پوستی، افتادگی عضلات و پوست صورت و رفع لکه های پیری پوست نقش بسزایی داشته باشد.

ماسک خیار و رفع جوش و لکه‌های پوستی

ماسک خیار

یک عدد خیار را رنده کرده و با یک عدد کیوی له شده ترکیب می نمائیم، سپس این مخلوط را با 10 دانه انگور درشت داخل مخلوط کن ریخته و ترکیبی معجزه آسا می سازیم، این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و اجازه می دهیم تا تاثیرات شفا بخش خود را بر پوست خسته ما نشان دهد.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک خیار, | 19:56 | نويسنده : Bahar |

ماسک خیار به روش‌های گوناگون ساخته شده و می‌تواند به صورت منفرد و یا با ترکیبات گیاهی و طبیعی دیگر مورد استفاده قرار گیرد، خیار به دلیل خاصیت روشن‌کننده و خنک‌کننده در رفع بسیاری از التهابات پوستی مفید و موثر بوده و به همین دلیل پایه اصلی در بسیاری از ماسک‌های روشن‌کننده گیاهی محسوب می‌شود. ماسک زیبایی خیار در دراز مدت می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده در جوانسازی پوست صورت افراد داشته باشد. در این مقاله به تشریح فواید ماسک خیار پرداخته و روش ساخت ماسک‌های زیبایی با پایه خیار را آموزش خواهیم داد.

ماسک زیبایی خیار

فواید ماسک خیار

خیار میوه ای خنک کننده، ضد التهاب و روشن کننده می باشد و به دلیل وجود پتاسیم در آن می تواند کنترل کننده‌ای طبیعی برای چربی پوست صورت باشد. همچنین به دلیل وجود ویتامین K در این میوه، می‌تواند عامل موثری برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی باشد. وجود میزان زیاد آب در آن، هم می تواند به آبرسانی پوست کمک کرده و هم پاک کننده سموم و آلودگی ها از روی پوست صورت باشد. از طرفی میوه خیار سرشار از ویتامین C بوده و می تواند عامل موثری برای کلاژن سازی پوست به شمار بیاید. بنابراین مصرف خیار چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک زیبایی خیار می تواند در کنترل و رفع بسیاری از بیماری ها کمک کرده و در جوانسازی و رطوبت رسانی به پوست مفید واقع گردد. همچنین می تواند به عنوان یک عامل مقابله با پیری پوست عمل کرده و در کاهش چین و چروک های پوستی، افتادگی عضلات و پوست صورت و رفع لکه های پیری پوست نقش بسزایی داشته باشد.

ماسک خیار و رفع جوش و لکه‌های پوستی

ماسک خیار

یک عدد خیار را رنده کرده و با یک عدد کیوی له شده ترکیب می نمائیم، سپس این مخلوط را با 10 دانه انگور درشت داخل مخلوط کن ریخته و ترکیبی معجزه آسا می سازیم، این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و اجازه می دهیم تا تاثیرات شفا بخش خود را بر پوست خسته ما نشان دهد.

منبع: آسان طب



تاريخ : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک خیار, | 19:56 | نويسنده : Bahar |

ماسک زیبایی گل سرخ یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی برای جوانسازی و حفظ شادابی پوست بوده و به دلیل دارا بودن خواص متعدد و همچنین عطری فوق العاده جذاب و تسکین‌دهنده می‌تواند نقش مفیدی در حفظ زیبایی طبیعی خانم‌ها ایفا نماید. در این مقاله به بررسی خواص و نتایج عالی گل سرخ بر پوست صورت پرداخته و طریقه ساخت چند ماسک زیبایی گل سرخ با ترکیبات طبیعی را آموزش خواهیم داد.

ماسک زیبایی گل سرخ

اهمیت ماسک زیبایی گل سرخ

اصولا استفاده از ماسک زیبایی صورت به طور مرتب و در یک زمانبندی درست و دقیق می تواند روند پیری پوست را به تعویق انداخته و در رطوبت رسانی به پوست کمک ویژه ای نماید. به این ترتیب سلامت و لطافت پوست حفظ شده و خاصیت ارتجاعی آن برای مدت طولانی تری بدون تغییر باقی خواهد ماند. اما در این میان بعضی از ماسک های زیبایی یا ویتامینه پوست دارای خواصی بیشتر و تاثیری شگفت انگیزتر در پوست صورت و بدن می باشد. یکی از این موارد ماسک زیبایی گل سرخ بوده که برای ساخت آن می توان از پودر گلبرگ و همچنین عصاره طبیعی آن به همراه دیگر ترکیبات گیاهی و طبیعی استفاده نمود. گل سرخ دارای رایحه ای فوق العاده خوشبو و قوی، سرشار از آنتی اکسیدان و قابلیت حفظ رطوبت طبیعی پوست می باشد. به همین دلیل است که ماسک زیبایی گل سرخ باعث می شود که به عنوان عصاره ای قوی و جوان کننده در میان انواع مختلف ماسک های زیبایی صورت معروف و مشهور باشد.

کلاژن‌سازی پوست با ماسک گل سرخ

ماسک زیبایی گل سرخ

می دانیم که ویتامین C عامل موثری جهت کلاژن سازی پوست می باشد، ماسک زیبایی گل سرخ و تمامی عصاره های این گیاه سرشار از این ویتامین بوده و به همین دلیل است که می تواند سلول ها را وادار به کلاژن سازی کرده و به این ترتیب خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست را برای مدت زمانی طولانی حفظ نماید.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 8 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک زیبایی گل سرخ,ماسک زیبایی, | 18:57 | نويسنده : Bahar |

انواع مختلف و متنوعی از مدل سایه چشم وجود دارد که بسته به موقعیت و سبک میکاپ می توان با استفاده از رنگ‌های گرم، سرد و خنثی اقدام به ایجاد فرم‌های گوناگونی در چشم‌ها نمود. حالت‌های مختلفی از مدل سایه چشم مانند گرد، کشیده یا گربه‌ای وجود دارد که به فراخور فرم هندسی صورت انتخاب شده و با مانورهای چشمگیر از رنگ‌های هم خانواده و هماهنگ به جذاب نمودن هر چه بیشتر چشم‌ها و در نهایت چهره خانم‌ها کمک شایانی می‌نماید. در این مقاله به معرفی و آموزش انواع مختلفی از مدل سایه چشم می‌پردازیم که دارای بیشترین معروفیت و همچنین محبوبیت در میان خانم‌های سراسر دنیا می‌باشد.

مدل سایه چشم

مدل سایه چشم چگونه انتخاب می‌شود؟

انتخاب مدل سایه چشم در میکاپ در درجه اول به سبک آرایش مورد نظر بستگی مستقیم دارد. یعنی انتخاب رنگ ها و همچنین طرز استفاده از عمق رنگ و خطوط حاصله باید طبق اصول و قوانین موجود در سبک میکاپ مربوطه انجام شود. سبک های بسیاری در میکاپ وجود دارد که تعیین کننده شیوه کار در یکایک اعضاء چهره می باشد. این سبک ها شامل سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک عربی و… می باشد. در هر یک از این سبک ها با توجه به انتخاب رنگ اولیه و همچنین رنگ های مکمل، مانور رنگ ها در باقی اجزای چهره انتخاب شده و باید تا آخرین مرحله طبق اصول انجام شود. در ادامه به بررسی زیر سازی آرایش چشم ها پرداخته و برای آشنایی بیشتر با انواع مدل سایه چشم آسان طب از شما دعوت می کند ادامه این مقاله را تا به انتها مطالعه فرمائید.

مدل سایه چشم در انواع سبک‌ها

مدل سایه چشم

مدل سایه چشم در سبک های گوناگون، حالاتی متفاوت از یکدیگر دارند. مثلا در سبک های عربی مدل سایه چشم تمامی مناطق یک، دو، سه و تا نزدیکی های ناحیه 5 و 6 را در بر می گیرد. در سبک های اروپایی رنگ ها روشن بوده و ناحیه حدقه بالایی چشم را می پوشاند و… همچنین عمق و جنس رنگ ها در این سبک ها از یکدیگر متفاوت است.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 8 ارديبهشت 1397برچسب:مدل سایه چشم, | 18:53 | نويسنده : Bahar |

دستگاه سوهان برقی وسیله‌ای مدرن در تکنیک کاشت ناخن بوده و این قابلیت را دارا می‌باشد که در مدت زمانی کوتاه فرم و حالت ایده‌آل را در ناخن‌ها ایجاد نماید. برای استفاده صحیح و بهینه از دستگاه سوهان برقی، باید به شناخت تمامی قطعات و سر سوهان‌های مختلف تسلط کامل داشت و کاربرد صحیح این دستگاه را در موارد مختلف فرا گرفت، در غیر این صورت استفاده از سوهان برقی می تواند خطرساز بوده و نتیجه‌ای معکوس در رشته زیبایی ناخن‌ها ایجاد نماید.

سوهان برقی

موارد استفاده از سوهان برقی چیست؟

از دستگاه سوهان برقی با توجه به قدرت و سرعت عملی که دارد می توان در انواع کاشت ناخن، تکنیک لاک جلیش ( ژلیش ) و مانیکور و پدیکور استفاده نمود. سوهان برقی در دو نوع سالنی و خانگی موجود بوده و می تواند خدماتی شایسته و تخصصی را به ناخن کارهای حرفه ای ارائه دهد. سوهان برقی شامل یک قلم قطور بوده و یک مته برقی در نوک آن که تعداد چرخش آن در هر دقیقه به قدرت موتور سوهان برقی بستگی دارد و این موضوع تعیین کننده قیمت و کیفیت دستگاه سوهان برقی خواهد بود. یعنی هرچه قدرت و سرعت سوهان برقی، در یک دقیقه بیشتر باشد کیفیت و قدرت این دستگاه نیز بالاتر خواهد بود، معمولا سوهان برقی دارای قلمی جداگانه از بدنه موتور آن می باشد اما در مدل های خانگی، موتور دستگاه می تواند داخل قلم قرار گرفته و قطر قلم را اندکی بیشتر از حالت معمولی نماید. بدنه موتور دارای قطعه‌ایست که در موارد استراحت دستگاه، قلم بر روی آن قرار می گیرد.

سوهان برقی

♦ سر سوهان سنباده‌ای: این سر سوهان برقی دارای شکلی استوانه ای و جنسی مشابه سنباده می باشد که برای آماده سازی ناخن های کاشته شده در هنگام ترمیم و یا خراش دادن سطحی صدف طبیعی ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در دو نوع نرم و زبر موجود بوده و بسته به موقعیت باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 8 ارديبهشت 1397برچسب:سوهان برقی, | 18:48 | نويسنده : Bahar |

آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که دلیل خنده انسان در چیست؟ و چگونه باید دلایل به خنده افتادن انسان‌ها را ریشه‌یابی کرد؟ همه ما انسان‌ها بنا به موقعیت‌های خاص و موضوعات مختلف بارها خندیده‌ایم و لذت برده‌ایم اما برای تحلیل دلیل خنده انسان و یافتن ریشه عمل خندیدن پاسخی نیافته‌ایم. در این مقاله قصد داریم درباره ریشه‌های خنده انسان صحبت کرده و طی یک طبقه‌بندی دقیق به تحلیل انواع مختلف خنده آدمی بپردازیم.

دلیل خنده

یافتن دلیل خنده در انسان‌ها

در علم روانشناسی جمله ای بسیار معروف درباره تعریف خندیدن وجود دارد که می گوید خنده یک رفتار طبیعی انسان است که در هنگام شادی بروز پیدا می کند، اما برای روشن تر شدن موضوع دلیل خنده لازم است این پدیده را از سطحی ترین لایه تا عمیق ترین ریشه مورد بررسی قرار دهیم. در واقع باید بذر این ریشه را بیابیم تا بتوانیم درک درستی از پدیده خنده داشته باشیم.

دلیل خنده

بنابر این دسته بندی می توان پیچیدگی های پدیده خنده، دلیل خنده و تاثیرات آن بر سلامت جسمی و درونی افراد را توضیح داده و همچنین شفابخش‌ترین نوع خنده را از این لیست برگزینید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:دلیل خنده, | 20:36 | نويسنده : Bahar |

انواع مژه مصنوعی بخش تکمیلی آرایش چشم‌ می باشد که در ایجاد زیبایی فوق العاده برای چشم‌ها تاثیری چشمگیر و خیره کننده دارد. هر چند که استفاده از مژه مصنوعی، جزء اصلی از مراحل آرایش کلاسیک نمی باشد اما امروزه تبدیل به عضوی ثابت و ضروری در میکاپ شده و بی برو برگرد می تواند یک تنه، وزن سنگینی را در میکاپ بر عهده بگیرد. در این مقاله سعی بر آن شده که انواع مختلف مژه مصنوعی را معرفی کرده و روش استفاده صحیح از آن را تشریح نمائیم.

انواع مژه مصنوعی

درباره انواع مژه مصنوعی

اولین نکته درباره انواع مژه مصنوعی این است که بدانیم ماندگاری چندانی نداشته و دوام آن در بهترین حالت یک هفته الی 10 روز خواهد بود. دلایل استفاده از انواع مژه مصنوعی متعدد و متنوع اند اما بیشترین دلایل برای استفاده از آن مربوط به کم پشتی مژه ها و یا پلک های افتاده چشم، ریزی یا گردی بیش از حد چشم‌ها می باشد و استفاده از انواع مژه مصنوعی می تواند راه حل مناسبی برای حل چنین مشکلاتی باشد.

روش نصب انواع مژه مصنوعی تکه ای

انواع مژه مصنوعی

برای نصب انواع مژه مصنوعی ریسه ای یا یک تکه، باید قبل از هر چیز آرایش چشم را پاک کرده و سپس اقدام به چسباندن مژه ها نماییم.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:انواع مژه مصنوعی, | 20:29 | نويسنده : Bahar |

پدیده خود باوری یا همان اعتماد به نفس از دیر باز مورد توجه انسان بوده و همواره به فکر راهکارهایی جهت پرورش و تقویت آن بوده است، برای ایجاد خود باوری و داشتن اعتماد به نفس باید به پرورش سلسله صفاتی پرداخت که از نهفته ترین لایه ها در درون انسان شروع شده تا به موقعیت خود باوری و اعتماد به نفس دسترسی پیدا کند. در این مقاله به تعریف این مقوله پرداخته، نشانه های بارز فقدان خود باوری را شرح داده و راه های رسیدن به این موقعیت را بررسی می نمائیم.

خود باوری

خود باوری چیست؟

درباره اعتماد به نفس و خود باوری مقالات بسیاری نوشته شده و نظرات بی شماری وجود دارد تا بتواند تعریف درستی از این مقوله را ارائه بدهد. در این مقاله قصد داریم از منظر دیگری به این پدیده نگریسته، تا بتوانیم لمس واضح تر و بهتری از آن داشته باشیم. خود باوری به زبان ساده یعنی اعتماد و ایمان به هسته مرکزی انسانی و استفاده از این بذر جهت شکوفایی استعدادهای درونی در زندگی شخصی و اجتماعی.

حسادت را جدی بگیرید

خود باوری

وجود حسادت در انسان به معنای این است که غرور او در جای درست و صحیح قرار نگرفته است، اما حال باید ببینیم که تعریف درست غرور چیست. غرور دارای ماهیتی محافظ و تمرکز کننده است وجود غرور در واقع به معنای وجود قدرت ادراک درونی انسان و تایید کننده و محافظت کننده آن می باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:خود باوری, | 20:26 | نويسنده : Bahar |

همه خانم ها می دانند لاک ناخن چیست و کاربرد آن به چه شکل می باشد اما در خانواده بزرگ لاک ناخن که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است معمولا لاک هایی جدید عرضه می شود که دارای قابلیتی متفاوت از لاک های معمولی بوده و می تواند در زیباتر کردن ناخن های دست و پا، تا حد بسیار زیادی موثر باشد. در این مقاله قصد داریم انواع رایج لاک ناخن را معرفی کرده و قابلیت های هر یک را به طور جداگانه تشریح کنیم.

لاک ناخن

لاک ناخن و طرز استفاده از آن

در ادامه به بررسی 13 مدل لاک رایج و معروف پرداخته می شود:

  1. لاک ناخن معمولی
  2. لاک بیس
  3. لاک طراحی
  4. لاک اکلیلی
  5. لاک جلیش ( ژلیش )
  6. لاک متالیک
  7. لاک مات
  8. لاک مخملی
  9. لاک ترک
  10. لاک اکریلیک 
  11. لاک مغناطیسی
  12. لاک بلک لایت
  13. لاک کودک

 

لاک اکلیلی با رنگ زمینه شیشه ای

لاک ناخن

لاک اکلیلی در انواع اکلیل ریز و درشت یا انواع پولکی و یا فلس هایی با اشکال متنوع موجود بوده و رنگ زمینه آن معمولا به رنگ آب یا اصطلاحا شیشه ای می باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:لاک ناخن, | 20:17 | نويسنده : Bahar |

پیرسینگ یک لغت انگلیسی می باشد که به معنای تیز و سوراخ کننده است و در اصطلاح آرایشی زیبایی به معنای سوراخ کردن قسمتی از صورت یا بدن است که بتوان آویزها یا نگین های تزئینی را به آن آویخت. در گذشته رایج ترین نوع پیرسینگ، سوراخ کردن نرمه گوش بود که جزء کم خطرترین و کم عارضه ترین انواع پیرسینگ می باشد اما حتی همین روش ساده نیز خالی از عوارض احتمالی برای افراد نیست. در این مقاله قصد داریم به تشریح عوارض و تاثیرات منفی این عمل بر زیبایی و سلامتی افراد بپردازیم.

پیرسینگ

پیرسینگ پدیده ای خطرناک

پیرسینگ یکی از پدیده های خطرناک و پر از عوارض احتمالی است که با وجود تبلیغات فریبنده پیرامون آن که مدعی است در صورت انجام این عمل در محیطی بهداشتی و ایمن عارضه ای در پی نخواهد داشت باز هم نمی توان 100% امیدوار بود که این عمل بی خطر و بدون عارضه باشد. لوازمی که برای انجام این عمل به کار می رود شامل گان های مخصوص یا سوزن های استریل است که همین مسئله جای شک و شبهه باقی می گذارد.

روزهای اولیه بعد از پیرسینگ

پیرسینگ

پس از پیرسینگ معمولا التهاب، قرمزی و تراوشات زرد رنگ از ناحیه مورد نظر خواهیم داشت که تا حدودی معمول و طبیعی است اما اگر این عوارض بیش از چند روز اول ادامه داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه نمود.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:پیرسینگ, | 20:5 | نويسنده : Bahar |

گریم بینی از اصلی ترین بخش ها در گریم زیبایی صورت به شمار می آید چرا که بینی انسان درست در مرکز صورت قرار گرفته و زیبایی آن مترادف است با زیبایی بخش بزرگی از مجموعه چهره و چون در اولین نگاه به صورت انسان پس از چشم ها تمام حواس متوجه بینی اشخاص است باید این بخش از گریم زیبایی را به شکلی صحیح و با دقتی مضاعف انجام داد. در این مقاله به تشریح چگونگی گریم بینی در انواع فرم های بینی می پردازیم.

گریم بینی

5 روش مختلف گریم بینی

مشکلات رایج در وضعیت ظاهری بینی معمولا شامل: بینی بزرگ، بینی پهن، بینی هایی با نوک افتاده یا بینی های عقابی می باشد. برای گریم بینی باید از فون دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از فون زمینه استفاده نمود و بهترین قلم برای انجام آن قلم شماره 8 میکاپ می باشد.

گریم بینی

در بینی هایی با نوک افتاده باید ناحیه زیر نوک بینی یعنی ناحیه افتادگی را با فون تیره پوشاند، سپس کمی بالاتر از نوک بینی را با یک خط کوچک افقی تیرگی داد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:گریم بینی, | 20:2 | نويسنده : Bahar |

همه خانم ها می دانند که قبل از خواب شبانه باید به وسیله محصولات پاک کننده آرایش نسبت به شستشوی صورت خود اقدام نمایند. پوست در حالت استراحت نیاز به تنفس سالم و طبیعی داشته و وجود مواد آرایشی بر روی پوست صورت از انجام تنفس صحیح آن که شامل ترمیم و بازسازی پوست نیز می شود ممانعت به عمل می آورد، اینجاست که استفاده از محصولات پاک کننده آرایش صورت اهمیت پیدا کرده و باید نسبت به تهیه بهترین محصولات اقدام نمود. در این مقاله به معرفی معروف ترین محصولات پاک کننده آرایش پرداخته و روش استفاده و نواحی مورد استفاده را به تفکیک بیان می نماییم.

محصولات پاک کننده آرایش

محصولات پاک کننده آرایش

محصولات پاک کننده آرایش معمولا در ناحیه صورت مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب به حالت کرم و یا مایع می باشد. محصولات پاک کننده آرایش در ناحیه چشم ها بهتر است به طور ویژه، مخصوص این ناحیه ساخته شده و تا حد امکان سازگار با پوست اطراف چشم باشد. از میان محصولات پاک کننده آرایش صورت می توان به شیر پاک کن، ژل پاک کننده پوستهای چرب، پن شستشوی صورت، محلول دو فاز، انواع لوسیون ها و… اشاره کرد که بهتر است پس از استفاده از آنها صورت خود را مجددا با آب ولرم شستشو داده و پس از خشک کردن پوست در نهایت ملایمت از یک کرم مرطوب کننده عالی استفاده نمایید.

محصولات پاک کننده آرایش

تونر یا تونیک پوست

تونر یا تونیک پوست از دیگر محصولات پاک کننده آرایش محسوب می شوند که نیاز به شستشوی با آب ندارد. این محصولات پس از استفاده از یک پاک کننده آرایش بر روی پوست مصرف می شوند و وظیفه رساندن موادی را به پوست برعهده دارند که طی فرآیند شستشو از میان رفته اند و مدت زمان زیادی طول می کشد تا دوباره ساخته شود.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:پاک کننده آرایش, | 19:58 | نويسنده : Bahar |

رنگ مو شیمیایی اولین لاین تخصصی آرایش و زیبایی در دنیا بوده و تسلط بی قید و شرط آرایشگر به ترکیبات رنگ و خنثی کننده ها و همچنین شناخت ساختار مو در این رشته حرف اول را می زند. به گفته بسیاری از متخصصین این رشته، دنیای رنگ مو و مواد شیمیایی مانند دکلره و انواع حالت دهنده های دائم مو به اندازه ای پیچیده و پر ریسک است که حتی پس از طی سالها تجربه در آن باز هم مسائل جدیدی برای یادگیری وجود خواهد داشت. در ادامه به تشریح این رشته پر پیچ و خم از دنیای آرایش و زیبایی می پردازیم.

رنگ مو

انتخاب مناسب ترین رنگ مو شیمیایی

رنگ موهای شخص چه طبیعی باشد و چه رنگ شده یک نکته بسیار مهم و حیاتی تشخیص رنگ اصلی زمینه و سایه آن می باشد. سپس طبق رنگ زمینه موها و انتخاب رنگ مو شیمیایی متقاضی، به ترکیب رنگ پرداخته و شروع به رنگ آمیزی می کنیم. رنگ های سری طبیعی و سری فانتزی با یکدیگر تفاوت داشته که آسان طب توصیه می کند برای روشن تر شدن موضوع قبل از هر چیز به توضیحاتی درباره رنگ ها بپردازیم.

رنگ های خنثی کننده

رنگ مو

از ترکیب دو رنگ اصلی می توان یک رنگ فرعی به وجود آورد که رنگ به دست آمده در دایره رنگ ها روبروی یک رنگ اصلی قرار می گیرد که این دو رنگ خنثی کننده یکدیگر می باشند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:رنگ مو شیمیایی, | 19:54 | نويسنده : Bahar |

انواع خنده یک درمان تکمیلی یا یک درمان مکمل در کنار درمان های پزشکی رایجی است که بر روی بیماران مختلف انجام می شود و برخلاف تصور عموم که اطلاعات دقیقی از سیستم عملکرد این درمان تکمیلی که در میان دانشمندان به طوفان مغزی تشبیه شده است ندارند می تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر خنده و خنده درمانی را بر عملکرد اندامهای درونی بدن تشریح کرده و به نمونه هایی از مراحل آن بپردازیم.

انواع خنده

انواع خنده تسکین دهنده و درمان بیماری ها

خنده درمانی یک تکنیک علمی، جالب و البته موثر برای پیشگیری یا درمان مکمل بیماری هاست و پژوهشگران بر این عقیده اند که انواع خنده می تواند در درمان انواع بیماریهای مزمن و بیماریهایی همچون افسردگی، سرطان، دیابت ، کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماریهای قلبی و… تاثیر بسزایی داشته و همچنین می تواند از بروز بیماریهایی مانند بیماریهای تنفسی، سکته های قلبی و مغزی، تنگی رگهای قلب، افسردگی و… پیشگیری نماید.

خنده واقعی چیست؟

انواع خنده

خنده واقعی از زیر مجموعه های خنده حقیقی است اما تفاوت هایی در این میان وجود دارد، تفاوت اساسی آن در این است که در خنده واقعی تجربه متفاوت ادراک به این شکل اتفاق می افتد که مغایرت، تشابه یا تطابق معنی دار موضوع پیش رو با مدل تفکر بیننده، تخیل شخص را وادار به دخالت کرده و شروع به تصویرسازی می نماید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:انواع خنده,خنده درمانی, | 19:49 | نويسنده : Bahar |

در تقویت ناخن ها روشی های خانگی مختلفی وجود دارد که جهت ویتامینه و استحکام بخشیدن به ناخن های سست و شکننده ای به کار می رود که در اثر کوچکترین ضربه دچار شکستگی می شود. بعضی از ناخن ها در حالت طبیعی از استحکام اندکی برخوردار بوده و بنابراین باید به فکر راهی برای تقویت ناخن ها بود و از طرفی ممکن است بسیاری از خانم ها در اثر کاشت ناخن مکرر دچار چنین مشکلی شده باشند. به هر حال سستی و شکنندگی ناخن ها به هر دلیلی که باشد باید برای رفع آن چاره ای اندیشید که در این مقاله درباره تقویت ناخن ها به انواع روش ها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

تقویت ناخن هاnail care

روش های ویتامینه و تقویت ناخن ها

جنس ناخن از ماده ای به نام کراتین تشکیل شده که اگر لایه های بین این ماده به درستی با یکدیگر اتصال نداشته باشند ناخن ها دچار سستی و شکنندگی شده و در نتیجه باید به فکر تقویت ناخن به روش های مختلف بود. اولین مورد در تقویت ناخن های سست و شکننده کوتاه نگاه داشتن آنهاست البته رشد چند میلیمتری مانعی ندارد.

1. ماساژ ناخن با لیمو ترش تازه

تقویت ناخن ها

یکی از بهترین محصولات تقویت ناخن ها استفاده از لیمو ترش تازه است، روش کار بسیار ساده است: برای این منظور یک عدد لیموترش تازه را برش داده و آب آن را داخل فنجانی بریزید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:تقویت ناخن, | 19:43 | نويسنده : Bahar |