روش صافی ژاپنی موها یا یوکو از مدرن ترین و گرانقیمت ترین شیوه های صاف کردن موها در سالن های آرایش و زیبایی است که اولین بار در سال 1990 انجام شد. این روش مخصوص افرادی است که دارای موهایی فر، مواج یا وز هستند و تمایل دارند فرم های مذکور موها را تبدیل به حالت لخت، صاف و ابریشمی به صورت اصطلاحا دائم یعنی 4 تا 8 ماه کنند. این حالت تا رشد مجدد موها در ساقه مو باقی مانده و به همین دلیل به این روش ریباندینگ نیز می گویند. حال باید ببینیم که صافی ژاپنی مو چه مراحلی دارد و محاسن و معایب آن چیست.

صافی ژاپنی

درباره صافی ژاپنی مو 

روش انجام صافی ژاپنی مو در حالت تخصصی به 3 مرحله تقسیم می شود که شامل آماده سازی موها، استفاده از مواد صاف کننده و در نهایت خنثی کردن مواد صاف کننده موهاست. اما در اینجا برای روشن شدن کامل مراحل انجام صافی ژاپنی تصمیم گرفتیم که به تفکیک در 10 مرحله آنرا به تفصیل بیان نماییم:

  1. مشاوره اولیه با متقاضی
  2. تست استقامت موها
  3. شامپو کردن موها
  4. اسپری محافظتی
  5. محلول صاف کننده
  6. سشوار و اتو کشی
  7. ماده خنثی کننده
  8. شستشوی خنثی کننده
  9. خشک کردن موها
  10. اتوی مو نهایی

صافی ژاپنی

مرحله دوم: تست استقامت موها

این مرحله از صافی ژاپنی به این دلیل باید انجام شود تا واکنش محلول صاف کننده مو در مجاورت موها بررسی شود که میزان استقامت موهای شخص را بسنجیم.

منبع: آسان طب



تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397برچسب:صافی ژاپنی, | 1:49 | نويسنده : Bahar |

پدیده ای با عنوان عطر و شناخت انواع عطر از دیرباز مورد توجه انسان بوده و تا مدت ها از آن در موارد مختلفی از جمله خوشبو کردن بدن و یا آیین مذهبی و مناسبت ها استفاده می شده است. با اختراع ادوکلن در قرن هجدهم به طور کامل یک دگرگونی در صنعت عطر اتفاق افتاد و قدمی فراتر از آنچه تا آن زمان بود پیش رفت و طولی نکشید که استفاده از انواع عطر تبدیل به پدیده ای فراگیر برای همگان شد.

انواع عطر

درباره انواع عطر و دنیایی سحرآمیز و دل انگیز

دنیای عطر به قدری وسیع و متنوع است که شاید کمتر کسی تفاوت بین محصولات مختلف و انواع عطر را بداند و بتواند آنها را در دسته بندی های جداگانه قرار بدهد. این مسئله از آن نظر دارای اهمیت است که محصولات مختلف در دنیای عطر دارای کاربردی متفاوت از یکدیگر هستند و برای حصول بهترین نتایج در استفاده از انواع عطر باید روش به کارگیری هر عطری را به طور متمایز از دیگری دانست.

راز ماندگاری انواع عطر در چیست؟

انواع عطر

شاید برای همه ما عجیب باشد که چطور ممکن است ماده ای متشکل از الکل و عصاره های روغنی گیاهان بتواند اثری ماندگار داشته باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397برچسب:انواع عطر, | 1:42 | نويسنده : Bahar |

وکس اصطلاحی است جهت رفع موهای زائد در ناحیه صورت به وسیله موم های گیاهی که با چند حرکت ساده می تواند صورت را عاری از موهای زائد و کرک های ظریف نماید و بدین ترتیب نقش موثری در لطافت و زیبایی صورت ایفا نماید. در انجام پروسه وکس صورت که به آن روش شمع نیز می گویند، رعایت نکات ظریف و اصولی بسیار مهم و ضروریست که برای روشن شدن مطلب لازم است به شرح چگونگی انجام صحیح آن پرداخت.

وکس

وکس صورت جهت رفع موهای زائد

وکس صورت روشی ایمن برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت است که با استفاده از موم های گیاهی مخصوص می توان حتی ریزترین کرک ها را نیز از ریشه بیرون آورد و صورت را عاری از هرگونه موی زائدی نمود. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که حتی قابلیت لایه برداری پوست صورت را داراست و می تواند با برداشتن سطحی ترین لایه پوست صورت به شفافیت و لطافت پوست کمک کند.

وکس

روش انجام کار

روش انجام کار به این ترتیب است که پس از شستشوی صورت و در حالتی که پوست عاری از هرگونه آرایش و چربی است اندکی از موم را با دستگاه مخصوص گرم کرده و بر نواحی مورد نظر در جهت رویش موهای صورت به وسیله کاردک مخصوص قرار می دهیم.

منبع: آسان طب



تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397برچسب:وکس صورت,لایه برداری پوست, | 1:34 | نويسنده : Bahar |

نقش حنا یکی از خدمات زیبا و فانتزی است که امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی به علاقمندان ارائه شده و معمولا توسط فردی که تسلط کامل به طراحی نقوش سنتی و مینیاتوری دارد انجام می شود. این رشته به دلیل موقتی و بی خطر بودن دارای طرفداران بسیاری بوده و در انواع مدل های سنتی هندی، پاکستانی، عربی و… طراحی می شود. در این مقاله به بررسی صفر تا صد این رشته به شدت محبوب آرایشی می پردازیم. 

نقش حنا

درباره نقش حنا

نقش حنا یا همان mehandi از سنتی ترین و رایج ترین آرایش هایی است که قبل از مراسم خاصی همچون مراسم عروسی علاوه بر آرایش عروس در نواحی هند، پاکستان، جنوب ایران و… انجام می شود. در نقش حنا با استفاده از انواع رنگ های حنا مانند مشکی، قهوه ای، قرمز، سبز و سفید به کشیدن طرح هایی مینیاتوری یا باستانی پرداخته شده و به دلیل اینکه عملی بی ضرر و بی خطر است توجه علاقمندان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

زیبایی و جذابیت دو چندان با حنا سفید

نقش حنا

در نقش حنا از حناهایی با رنگ های مختلف استفاده می شود. یکی از این رنگ ها که از جدیدترین ها در رشته نقش حنا می باشد رنگ سفید است که دوام آن  همانند باقی رنگ ها بوده و با ایجاد زیبایی و جذابیتی دو چندان می تواند در لا به لای طرح های ظریف نقش حنا جلوه گری کند.

منبع: آسان طب



تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397برچسب:نقش حنا, | 1:26 | نويسنده : Bahar |

در اولین لاین تخصصی آرایش و زیبایی یعنی رنگ مو و مش، آرایشگر باید به ترکیب رنگ مو و شناخت همه جانبه رنگ های اصلی، فرعی و خنثی کننده ها تسلط کاملی داشته تا بتواند رنگ انتخابی متقاضی را همانگونه که باید، بر روی موها با هر جنس و رنگی پیاده نماید.

ترکیب رنگ مو

اصول و قواعد در ترکیب رنگ مو

می دانیم که ترتیب تقسیم بندی رنگ مو معمولا در یک دسته 10 تایی قرار گرفته و به هریک از این قسمت ها پایه رنگ می گویند. تیره ترین رنگ در سری رنگ ها در پایه یک قرار گرفته و روشن ترین رنگ در پایه ده از همان سری رنگ. بنابراین هر چه پایه رنگ مو بالاتر رود به این معنی است که رنگ مو روشن تر خواهد بود.

11 ترکیب مختلف رنگ مو

ترکیب رنگ مو

بلوند دودی: برای این ترکیب رنگ مو باید پایه موها 9 باشد. فرمول این ترکیب رنگ مو به این ترتیب است: دو سوم تیوپ C6 یا C7 را با یک سوم واریاسیون دودی ترکیب کرده و با اکسیدان 6 درصد و آب مخلوط می کنیم.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 28 فروردين 1397برچسب:ترکیب رنگ مو,رنگ مو, | 22:53 | نويسنده : Bahar |

میکاپ لبنانی یکی دیگر از مدل های آرایشی است که در زیرمجموعه سبک آرایش عربی قرار دارد. در این مدل میکاپ از فون هایی با قدرت پوشانندگی بالا و تناژ هایی زنده و شاداب مانند صورتی یا بژ استفاده می شود. رنگ ها در این مدل آرایش شاد و سر زنده هستند و در ناحیه چشم بیشتر از رنگ های مشکی یا قهوه ای سوخته استفاده می شود و معمولا در ناحیه فید شده سایه چشم از یک رنگ مکمل برای ایجاد جلوه و جذابیت بیشتر استفاده می شود.

میکاپ لبنانی

زیرسازی در میکاپ لبنانی

برای انجام یک زیرسازی آرایش به شیوه عربی باید از فون های چرب و سنگین که قدرت کاور کنندگی قوی داشته باشند بهره گرفت. تناژ فون زمینه همانطور که گفته شد معمولا به رنگ صورتی یا بژ بوده تا بتواند طراوت و شادابی طبیعی را در پوست زنده نگاه دارد. در یک میکاپ لبنانی به هیچ وجه از فون های تیره و یا برنزی استفاده نمی شود چرا که جلوه و جذابیت چشم ها را خواهد پوشاند.

میکاپ لبنانی

استفاده از سایه چشم اکلیلی

در میکاپ لبنانی میتوان برای جذاب تر کردن چشم ها از سایه های اکلیلی با تناژ ملایم و همرنگ با رنگ سایه مکمل استفاده نمود. این سایه ها می تواند شامل رنگ های بنفش تیره، سبز یشمی، قرمز روشن، زرشکی، بادمجانی، سورمه ای، سبز کله کاغذی و… باشند که همچنین وجود اکلیل های دانه درشت در آن به جذابیت چشم ها خواهد افزود.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 28 فروردين 1397برچسب:میکاپ لبنانی, | 22:38 | نويسنده : Bahar |

رژگونه در دنیای آرایش و میکاپ از ارکان اصلی مواد آرایشی بوده و به نوعی انتخاب صحیح و استفاده درست از آن می تواند تا حد بسیار زیادی در شادابی و آراستگی چهره شما موثر باشد. استفاده ناصحیح از رژگونه و یا انتخاب رنگ نادرست در مجموعه رنگ های آرایشی می تواند اثر نامطلوبی در میکاپ ایجاد نماید. رژگونه دارای طیف وسیعی از رنگ ها و جنس های متعددی است که برای استفاده صحیح، باید آن را شناخت و بعد با توجه به فرم چهره به شکلی صحیح از آن استفاده کرد.

رژگونه

درباره محصولی به نام رژگونه

رژگونه به چهره رنگ و رو داده و با ایجاد حالت برجسته در گونه ها می تواند نقش بسیار حیاتی در زیبایی صورت ایفا کند. اما قبل از استفاده از این محصول باید به بررسی فرم استخوان ها در انواع گونه ها پرداخت تا بتوان به زیباترین حالت ممکن از رژگونه استفاده نمود. بعضی از گونه ها دارای برجستگی طبیعی در حالت عادی هستند. بعضی از گونه ها حالتی کشیده و فرو رفته دارند که اصطلاحا به آن فرم مانکنی می گویند و بعضی دیگر دارای گونه هایی تخت و بی حالت هستند. در هر سه این موارد می توان تنها با استفاده ار رژگونه به شکلی صحیح، حالت شاداب و تازه به گونه ها داد.

رژگونه مات بهترین محصول

رژگونه

رژگونه مات از بهترین محصولات آرایشی برای زیبایی گونه هاست. جنس این مواد حالت پودری، نرم و سبکی دارند که با پوشش ملایم و یکسان در ناحیه گونه ها می توانند زیبایی چشمگیری ایجاد نمایند. آسان طب به شما توصیه می کند برای ایجاد بهترین و مطلوب ترین حالت در میکاپ روزانه خود از این محصول استفاده نمایید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:رژگونه, | 20:35 | نويسنده : Bahar |

میکاپ مصری یکی از مدل های فانتزی در دنیای آرایش صورت است که با استفاده از رنگ هایی مانند مسی آتشین و طلایی براق می توان جلوه ای خاص به چهره داد و با ایجاد تغییرات اندکی آن را تبدیل به میکاپی شیک جهت حضور در مراسم نمود. این آرایش به چهره حالتی تیز و پر زاویه داده و بیشترین تمرکز در ناحیه چشم ها قرار گرفته است. برای ایجاد بهترین حالت در آن به شرح چگونگی انجام این مدل از آرایش و تغییرات کلیدی در آن می پردازیم.

میکاپ مصری

مرور نکات مهم در میکاپ مصری

میکاپ مصری یکی از سنگین ترین و غلیظ ترین مدل های آرایش صورت است که بهتر است برای تعدیل کردن آن از سایه چشم هایی با رنگ های پایه مانند انواع برنزی یا شکلاتی که درخشش ملایمی داشته باشد استفاده نمود. همچنین از فون های تیره با تناژ ملایم استفاده کرد تا چهره حالتی برافروخته و قرمز نداشته باشد. برای آرایش چشم ها نیز جهت طبیعی تر شدن چهره از خطوط ظریف و باریک استفاده کنید تا نتیجه کار زیباتر و ملایم تر از آب درآید.

آرایش چشم های مصری

میکاپ مصری

مهمترین بخش در میکاپ مصری، آرایش چشم می باشد. در این مدل از آرایش به وسیله خط چشم های موازی و بی حالت در بالا و پایین چشم ها باید نگاه شخص را متمرکز و نافذ نمایید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکاپ مصری,آرایش صورت, | 20:28 | نويسنده : Bahar |

هایلایت مو یکی از پرطرفدارترین تکنیک هایی است که در لاین تخصصی رنگ مو کاربرد وسیعی داشته و به زیبایی موها و در نهایت زیبایی چهره شخص کمک شایانی می نماید. هایلایت مو باید زیر نظر متخصصین رشته رنگ و مش انجام شده و کلیه موارد اصولی و ایمنی در آن برای گرفتن بهترین و زیباترین نتیجه رعایت شود. در دنیای هایلایت مو مدل های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی و روش انجام هر یک از لایت های رایج در سالن های آرایشی می پردازیم.

هایلایت

درباره هایلایت مو

هایلایت به معنی تکه های روشن مو در لا به لای موهای تیره است. در تعریف هایلایت مو تکه های روشن باید سه درجه روشن تر از موهای زمینه باشد تا بهترین نتیجه را در زیباتر کردن موها داشته باشد. برای انجام این کار می توان به روش کلاه یا فویل عمل کرد. در روش کلاهی رشته های نازک مو از روزنه های کلاه بیرون آورده شده و به وسیله رنگ مو به روشن کردن موها با تناژ مورد علاقه متقاضی می پردازیم.    

سان لایت، تکه های بلوند بسیار روشن

هایلایت

بهترین حالت برای سان لایت زمانی است که موهای زمینه شخص بسیار روشن باشد. در چنین حالتی از لا به لای موهای متقاضی تکه های روشن تر در می آوریم.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:هایلایت مو, | 20:22 | نويسنده : Bahar |

میکروپیگمنتیشن لب همانطور که از اسمش پیداست یعنی آرایش دائم لب به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن. در این تکنیک به قرینه سازی در خط لب ها پرداخته و گاه به گاه و در صورت لزوم برای پر کردن و یکدست کردن این خطوط می توان از سایه زدن های مختلف در این ناحیه کمک گرفت. میکروپیگمنتیشن لب دارای اصول و قواعد خاصی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مو به مو اجرا شود و کلیه موارد ایمنی، بهداشت و سلامتی در این تکنیک رعایت گردد. در ادامه به تشریح صفر تا صد آرایش دائم لب خواهیم پرداخت.

آرایش دائم لب

چگونگی آرایش دائم لب

آرایش دائم لب به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن و کارتریج مناسب در ناحیه لب ها جهت اصلاح فرم لب ها و قرینه سازی خط لب انجام می شود. پوست لب انسان به مراتب بسیار نازک تر از پوست صورت بوده و به همین دلیل انجام میکروپیگمنتیشن لب باید با دقت و ملایمت خیلی زیاد انجام شود.

رژ لب دائم

آرایش دائم لب

یکی از روش ها در میکروپیگمنتیشن لب ایجاد حالت رژلب زده در لبهاست. دوام این کار بسیار کم بوده و آسان طب به شما توصیه می کند از انجام آن بپرهیزید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکروپیگمنتیشن لب,آرایش دائم لب, | 20:16 | نويسنده : Bahar |

گریم کودک یکی از شاخه های به شدت محبوب در میان مادران و کودکان است که در سالهای اخیر مورد استقبال چشمگیر خانواده ها قرار گرفت. برای انجام گریم کودک به شکل صحیح باید اصول و قواعد استفاده از رنگ ها و طرح ها را در نقاشی چهره کودکان رعایت کرد و کلیه موارد بهداشتی و سلامتی را برای انجام آن به کار گرفت. در ادامه به شرح کلیه مراحل در گریم کودک یا همان نقاشی بر صورت کودکان خواهیم پرداخت.

گریم کودک

شرحی مختصر درباره گریم کودک

در سالهای نه چندان دور پدیده گریم کودک در دنیای فانتزی کودکان رواج پیدا کرد و در طی مدت کوتاهی به دلیل استفاده از رنگ های زنده و شاداب بر صورت کودکان به سرعت تبدیل به یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین فانتزی های دنیای کودکان و والدین آنها شد.

بررسی کامل جزئیات صورت

گریم کودک

بررسی کامل اجزاء صورت کودک و مد نظر قرار دادن زوایا و صفات بارز چهره کودک امریست لازم و ضروری که در نتیجه کار شما تا حد بسیار زیادی موثر است.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:گریم کودک, | 20:11 | نويسنده : Bahar |

امروزه انواع و اقسام محصولات فرم دهنده مو برای ایجاد حالت دلخواه در موهای ما در دسترس وجود دارد که برای استفاده روزانه می توانیم مورد استفاده قرار دهیم. اما بهترین محصول از میان انواع فرم دهنده مو کدام است که هم حالت دلخواه را در موهای ما ایجاد کند و هم جهت حفظ سلامت و زیبایی موهای ما موثر باشد؟ در این مقاله به بررسی انواع محصولات فرم دهنده مو می پردازیم.

فرم دهنده مو

وظیفه محصولات فرم دهنده مو

بهترین محصولات فرم دهنده مو شامل موارد زیر می باشد:

  1. ژل مو اولین محصول مدرن دنیا
  2. محصولات فرم دهنده مو با چربی بالا
  3. واکس مو مخصوص موهای فر
  4. روغن نارگیل بهترین محصول
  5. روغن بادام و افزایش رشد مو
  6. کتیرا و پیشگیری از شوره سر
  7. محلول دو فاز جهت درخشندگی مو
  8. سرم کریستال استفاده در ساقه مو
  9. انواع گیاهی و طبیعی کرم مو

فرم دهنده مو

به طور کلی این محصولات چرب برای تقویت تمامی انواع موها مناسب بوده و بهترین محصولات فرم دهنده مو برای موهای فر و وزدار هستند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:فرم دهنده مو, | 20:8 | نويسنده : Bahar |

میکاپ خلیجی از مدل های زیر مجموعه آرایش عربی بوده و طرفداران خاص خود را داراست. در این مدل از آرایش از فون های سنگین و با قدرت پوشانندگی بالا استفاده شده و به ایجاد تغییرات اساسی در چهره می پردازد. رنگ های به کار رفته در آن نیز معمولا گرم، تیره و پر حرارت بوده و وزن آرایش در ناحیه چشم ها و لب ها به یک میزان سنگین است. برای انجام این مدل میکاپ نیاز به انجام تکنیک هایی است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

میکاپ خلیجی

زیرسازی آرایش در میکاپ خلیجی

معمولا برای زیرسازی در میکاپ خلیجی از فون های تیره برای پوشش زمینه پوست استفاده شده و از پودر های فیکس همرنگ برای یکدست و ماندگار کردن کار بهره میگیرد. فون هایی با تناژ ملایم قرمز و نارنجی در این مدل از میکاپ کاربرد وسیعی داشته و با ایجاد زمینه ای گرم بستر مناسبی برای بهتر دیده شدن این مدل آرایشی را فراهم می آورند.

انواع مدل های خطی سایه چشم

میکاپ خلیجی

مدلی که در بالا توضیح دادیم یکی از معروف ترین سایه های خلیجی در میکاپ خلیجی بود که با رنگ های تیره اجرا می شود. مدل معروف دیگر با استفاده از یک تکه چسب کاغذی در گوشه خارجی چشم، در امتداد خطی که از گوشه بینی، گوشه خارجی چشم و انتهای ابرو چسبانده می شود انجام می پذیرد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکاپ خلیجی,آرایش عربی, | 20:2 | نويسنده : Bahar |

شینیون مو یکی از رشته های تخصصی آرایش و زیبایی است که امروزه پیشرفت های چشمگیری کرده و سبک های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. شینیون به عبارت ساده تر یعنی جمع کردن موها و مدل دادن به آن به منظور زیباتر کردن چهره. برای آماده سازی و افزایش فرم پذیری موها قبل از شینیون لازم است که تکنیک هایی به کار برده شود. در این مقاله چگونگی انجام این روش ها را با هم بررسی می کنیم.

شینیون

مقدمات کار در رشته شینیون

قبل از هر چیز باید بدانید که هر شینیون کار حرفه ای باید برای خود یک دستیار داشته باشد تا قبل از شروع کار، موها را براشینگ کرده و در صورت لزوم از اتوی مو یا انواع ویوهای مو استفاده کند و پس از آماده شدن موها، کلیه لوازم کار را در دسترس شینیون کار قرار دهد. این فرد باید به کلیه سبک های آرایش مو و همچنین ژورنال خوانی تسلط کامل داشته تا در صورت انتخاب هر مدلی توسط متقاضی بتواند به بهترین شیوه ممکن آن را انجام دهد.

شینیون

شینیون با موهای مصنوعی

در مدل های امروزی بسیار پیش می آید که لازم است از موهای مصنوعی در لا به لای مدل موها استفاده نمایید. توجه کنید که انتخاب این موها باید دقیقا مطابق با رنگ و حالت طبیعی موهای شخص بوده و از به کارگیری رنگ های غیر مشابه در آن پرهیز کنید مگر در زمانی که لازم است از لایت های کاملا متضاد استفاده نمایید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:شینیون مو,آرایش مو, | 19:57 | نويسنده : Bahar |

میکاپ هالیوودی از زیباترین سبک های آرایش صورت بوده و در این شیوه از آرایش، به شکل محدودی از مواد زیرسازی آرایش و رنگ ها استفاده می شود. معمولا تمرکز زیادی بر آرایش چشم ها دیده شده و از آرایش های رنگارنگ پرهیز می شود. پوست در این نوع میکاپ طراوت و شادابی خود را حفظ کرده و از لایه های سنگین کرم پودر و کاور کننده های چرب در آن خبری نیست. برای آشنایی بیشتر شما با این شیوه از آرایش به شرح چگونگی انجام آن در نواحی مختلف چهره می پردازیم.

میکاپ هالیوودی

زیرسازی آرایش در میکاپ هالیوودی

برای انجام شیوه صحیح زیرسازی آرایش در میکاپ هالیوودی در قدم اول باید به فکر حفظ شادابی و طراوت پوست بود. برای این امر می توان از رطوبت رسانی توسط کرم های مرطوب کننده قوی استفاده کرد. مقدار مناسبی از مرطوب کننده را به وسیله نوک انگشتان دست روی صورت قرار داده و شروع به ماساژ دورانی پوست به سمت بالا می کنیم.

میکاپ هالیوودی

آرایش ابروها

برای آرایش ابروها در میکاپ هالیوودی می توان از رنگ های طبیعی و هماهنگ با رنگ موها استفاده کرد. طیف رنگ های خرمایی یا قهوه ای روشن کابرد وسیعی در آرایش ابروها در میکاپ هالیوودی دارند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکاپ هالیوودی,آرایش صورت, | 19:51 | نويسنده : Bahar |

براشینگ مو یکی از شاخه های تخصصی و مهم از رشته آرایش و زیبایی است که هر آرایشگری باید آن را به طور تخصصی آموزش دیده و در انواع لاین های زیبایی مو مانند کوپ مو، شینیون مو و انواع مدل های باز و… به کار گیرد. بسیاری از افراد اینگونه می پندارند که براشینگ موها عملی بسیار ساده و پیش پا افتاده است که برای انجام آن نیازی به رعایت اصول کلاسیک پیرایش مو نیست، اما چنین عقیده ای اشتباه است. برای انجام براشینگ باید سلسله مراتبی را رعایت نمود تا بهترین و زیباترین حالت موی خود را نشان دهد.

براشینگ

توصیه های قبل از براشینگ

بهترین زمان برای سشوار کشیدن موها پس از شستشوی مو و در حالتی است که ریشه موها خشک شده و ساقه ها نمدار می باشد. در چنین شرایطی مقدمات اولیه کار فراهم بوده و می توانیم موها را به شیوه ای درست و اصولی سشوار کنیم. برای انجام این کار لازم است از یک سشوار استاندارد که دارای دکمه های تنظیم حرارت گرم و سرد است استفاده نمود.

روش صحیح براشینگ مو

براشینگ

به یاد داشته باشید که در سشوار حرفه ای موها، دستگاه سشوار از ابتدا تا انتها باید روشن بوده و دکمه های گرم و سرد ( بسته به موقعیت ) مدام تعویض شوند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:براشینگ مو, | 19:45 | نويسنده : Bahar |

میکاپ در لغت به معنای ترکیب و ساختار و در اصطلاح به معنی آرایش صورت است. امروزه در سراسر دنیا این رشته از زیبایی توسط متخصصین برجسته که میکاپ آرتیست نام دارند به انواع سبک ها که زیر مجموعه وسیعی از مدل ها را در بر دارند انجام می شود. در این مقاله به شرح انواع سبک های میکاپ پرداخته و تفاوت آن را با مدل های آرایشی به تفکیک بیان می نماییم.

میکاپ

تعریف سبک یا استایل آرایش در میکاپ

سبک یا استایل میکاپ به معنای شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. در چنین بازه ای می توان به تعریف انواع سبک های آرایشی پرداخت که شامل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ ها و توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت در حالتی نمادین است. در دنیای میکاپ چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که در میان آنها می توان به سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک شرقی، سبک عربی، سبک هالیوودی و… اشاره کرد.

میکاپ

سبک اروپایی و آرایش لایت و سبک

در میکاپ به سبک اروپایی معمولا از لایت ترین رنگ ها جهت نامحسوس ترین تغییرات در صورت استفاده می شود. وزن آرایش در لب ها و چشم ها به یک میزان سبک و ملایم بوده و بیشترین تمرکز جهت رفع اشکالات در پوست شخص خواهد بود.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکاپ,آرایش صورت, | 19:41 | نويسنده : Bahar |

اکستنشن مژه روشی است که در سالن های آرایشی و توسط متخصصین این رشته که به علم آرایش و زیبایی تسلط کامل دارند انجام شده و رعایت اصول آرایشی، بهداشتی و ایمنی در آن الزامی است. در این مقاله به شرح چگونگی انجام اکستنشن مژه که باعث زیبا و جذاب تر شدن آرایش چشم می شود پرداخته و تفاوت های این شیوه را با انواع دیگر زیباسازی مژه ها بر می شماریم.

اکستنشن مژه

درباره اکستنشن مژه

اکستنشن مژه در لغت به معنای افزایش طول مژه است که با استفاده از مژه هایی مصنوعی اما کاملا شبیه به مژه های طبیعی در حالت تار به تار به افزایش طول مژه ها و یا حجم آن می پردازیم. اکستنشن مژه کاملا ضد آب بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. این مژه های مخصوص در سه سایز کوچک، متوسط و بلند موجود بوده و حالتی ریمل خورده دارند.

اکستنشن مژه چگونه انجام می شود

اکستنشن مژه

قبل از انجام اکستنشن مژه صورت شخص باید عاری از هرگونه آرایشی بوده و نواحی پلک ها کاملا خشک و بدون چربی باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:اکستنشن مژه,آرایش چشم, | 19:35 | نويسنده : Bahar |

میکروپیگمنتیشن یعنی روش تزریق رنگدانه های متناسب و سازگار با رنگ پوست طبیعی فرد، به شکلی میلیمتری با ظاهری کاملا طبیعی که با دستگاههای امن و استاندارد پزشکی انجام می گیرد. تکنیک میکروپیگمنتیشن از زیرمجموعه های آرایش دائم بوده و با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن که دارای کارتریج یکبار مصرف است در شاخه پزشکی – زیبایی و در سالن های آرایشی مربوطه کاربرد وسیعی دارد.

میکروپیگمنتیشن

چگونگی انجام میکروپیگمنتیشن

در روش تخصصی میکروپیگمنتیشن، پیگمنتر (کاربر) پس از آماده سازی ناحیه مورد نظر و طراحی دقیق مدل انتخابی به وسیله مداد آرایشی، با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن و کارتریج یکبار مصرف اقدام به تزریق ماده رنگی که سازگار با پوست طبیعی انسان ساخته شده میکند. در این روش خطوط ریز و مشابه خطوط طبیعی صورت است و باید به شکلی علمی، اصولی و مطابق با استاندارد تعریف شده انجام گیرد.

فراهم کردن مقدمات کار

میکروپیگمنتیشن

اولین قدم برای یک پیگمنتر، گذراندن دوره های تخصصی آموزش میکروپیگمنتیشن در مراکز فنی و حرفه ای است که در آن کلیه اصول آرایشی، بهداشتی و ایمنی را آموزش خواهد دید.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکروپیگمنتیشن,آرایش دائم, | 19:27 | نويسنده : Bahar |

در سالهای اخیر انواع مدل های بافت مو به فهرست ارائه خدمات تخصصی در سالن های آرایشی اضافه شد، یکی از بهترین سبک های آرایش موها می باشد که در آن محدودیت سنی وجود ندارد. بافت مو برای آرایش موهای تمامی رده های سنی در خانم ها کاربرد داشته و از پرطرفدارترین شیوه های رایج در آرایشگاه هاست که توسط متخصص بافت کار برای علاقمندان انجام می شود.

بافت مو

بافت مو به چه شکل انجام می شود

پایه انواع بافت مو همان روش بافت معروف ساده 3 تایی است که با استفاده از همین فرمول ثابت می توان شیوه های متنوعی در آن خلق نمود. برای آماده سازی موها قبل از بافت مو باید براشینگ صاف و بی حالت انجام داد و موها را عاری از هرگونه گره ای در آن نمود. سپس استفاده از واکس مو در هر لایه ای جهت گرفتن وز موها و مرتب کردن رشته های مو ضروریست.

بافت ساده 3 تایی

بافت مو

برای انجام این بافت مو باید دسته مورد نظر از موها را به 3 رشته مساوی تقسیم کرد. با واکس مو گره ها را گرفت و مرتب کرد. سپس اولین رشته از سمت راست را روی رشته وسطی قرار داد و در انتها رشته سمت چپی را بر روی 2 رشته پایینی و به همین ترتیب تا انتهای کار پیش رفت.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:بافت مو, | 19:21 | نويسنده : Bahar |

کلمه اسکالپ در لغت به معنای پوست فرق سر بوده و میکرواسکالپ یعنی انجام میکروپیگمنتیشن در ناحیه پوست سر برای افرادی که دچار کم مویی و یا طاسی سر و یا ریزش های سکه ای مو هستند. انجام میکرواسکالپ محدودیت سنی و جنسی نداشته و برای هر دو گروه زن و مرد انجام می پذیرد. انجام میکرواسکالپ معمولا بین 2 الی 5 جلسه طول می کشد و همچنین امروزه از آن با اصطلاحاتی همچون اسکالپ سر، هاشور سر، پیگمنت سر، میکروپیگمنتیشن سر و… نیز یاد می شود.

میکرواسکالپ

چگونگی انجام میکرواسکالپ 

میکرو اسکالپ به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن و یا به وسیله رول انجام می شود که گذشته از روش رول که به طور منظم می تواند منطقه وسیعی از پوست سر را در بر بگیرد، روش میکروپیگمنتیشن به دلیل ظرافت و نامنظم بودن، حالت طبیعی تری در نتیجه کار خواهد داشت. میکرواسکالپ در محیطی کاملا بهداشتی و توسط متخصصین این رشته و با استفاده از کارتریج های استاندارد و یکبار مصرف انجام شده و بسته به ناحیه مورد نظر می توانیم از سوزن های یک سر یا چند سر استفاده نماییم.

میکرواسکالپ

ترکیب رنگ ها برای این تکنیک در جلسه اول برای آقایان (با توجه به رنگ موهای طبیعی) رنگ قهوه ای تیره و اندکی مشکی شروع شده و برای خانم ها با قهوه ای متمایل به زیتونی انجام می شود تا در اثر مرور زمان به قرمزی نزند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:میکرواسکالپ,طاسی سر, | 19:15 | نويسنده : Bahar |

آرایش عروس یکی از لاین های تخصصی در هر سالن آرایشی بوده و متخصصین این رشته باید تسلط کامل به انواع سبک های آرایشی صورت و مو را دارا باشند. همچنین به تکنیک متعادل سازی چهره، کانتورینگ و هایلایتینگ و مدهای جدید آرایشی وارد بوده و شیوه های به روز و استاندارد میکاپ و شینیون را آموزش دیده باشند. البته امروزه در سالن های مدرن آرایشی هر لاین از آرایش عروس توسط متخصص جداگانه ای انجام شده و این کار با همکاری یک تیم آرایشی انجام خواهد پذیرفت.آرایش عروس

بخش های مهم آرایش عروس

آرایش عروس شامل آماده سازی پوست صورت ( لایه برداری و ویتامینه پوست )، آرایش صورت، فرم دادن به موها و شینیون، زیبایی ناخن ها و نصب تاج و تور است. در بسیاری از سالن ها از دو روز قبل از موعد مقرر، آماده سازی پوست صورت شروع شده و برای روز جشن آماده می شود. یک روز قبل ناخن های عروس مرتب شده و در صورت لزوم کاشت ناخن انجام شده و طراحی ناخن عروس به صورت حرفه ای انجام می پذیرد.

آماده سازی پوست صورت

آرایش عروس

گفتیم که از 2 روز قبل پوست عروس خانم باید برای میکاپ آماده شود که خود شامل لایه برداری و ویتامینه پوست صورت است. آسان طب به آرایشگران توصیه می کند که برای این امر از ملایم ترین ماسک های لایه بردار پوست استفاده نمایند و از هرگونه لایه برداری عمقی و خشن بپرهیزند.

منبع: آسان طب



تاريخ : دو شنبه 27 فروردين 1397برچسب:آرایش عروس, | 18:39 | نويسنده : Bahar |

در سالهای اخیر با پیشرفت روز به روز در دنیای آرایش و زیبایی پدیده جدیدی به نام لیزر موهای زائد به دنیا عرضه شد که این امکان را برای افراد، مخصوصا خانم ها فراهم کرد تا طی یک دوره حدودا 7 الی 8 ماهه بتوانند موهای زائد را از بین ببرند. دستگاه های مختلفی برای لیزر مو وجود دارد که با توجه به برند و شیوه انجام لیزر نتیجه کار را متفاوت می سازد.

لیزر مو

نکاتی مهم درباره لیزر مو

در ابتدای امر باید بدانید که لیزر مو جهت رفع موهای زائد از بین بردن قطعی و 100% موهای زائد نیست بلکه کاهش 70 الی 80 درصدی آن است که پس از اتمام دوره باید هر 6 ماه الی یک سال تکرار شود. قبل از انجام لیزر موهای زائد با یک متخصص پوست و مو مشورت کرده تا از لحاظ تشخیص نوع پوست و موی شما و تعیین حدودی تعداد و فاصله جلسات لیزر و همچنین تعیین فلوئنس ابتدایی لیزر برای شما اقدام نماید. لیزر موهای زائد برای خانم ها معمولا به 7 الی 8 جلسه که ماهی یک بار انجام می شود نیاز دارد و برای آقایان به دلیل وجود هورمون های مردانه معمولا دو برابر تعداد جلسات خانم ها طول خواهد کشید. هر چه رنگ پوست افراد روشن تر بوده و موها تیره تر باشند شانس موفقیت لیزر مو بالاتر خواهد بود.

تعداد جلسات در هر ناحیه

لیزر مو

لیزر مو معمولا در تمامی نواحی که دارای موهای زبر و تیره هستند موثر بوده و بهترین شیوه برای خلاص شدن از این موهای زائد است. آسان طب پیشنهاد می کند لیزر مو را در ناحیه هایی از بدن که به نوعی تحت تاثیر هورمون ها هستند مانند صورت، ناحیه تناسلی و زیر بغل تا چهار جلسه اول، بدون فاصله اندازی هر ماه یکبار، انجام دهید و پس از اتمام چهار ماه، فواصل را به یک ماه و نیم افزایش دهید.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:لیزر موهای زائد, | 18:20 | نويسنده : Bahar |

خانم ها در هر سن و سال و با هر فرم چهره و رنگ پوستی که باشند این حقیقت هرگز تغییر نمی کند که برای داشتن آرایشی جذاب و بی نقص باید نحوه صحیح آرایش چشم خود را بدانند و هرگز از آن تخطی نکنند. بنابراین می توان اینطور گفت که میزان اهمیت آرایش چشم ها با آرایش بقیه اجزای صورت برابری میکند. آرایش چشم ها آدابی دارد که در ابتدا باید آن را با هم مرور کنیم.

آرایش چشم

سلامت پوست پلک در آرایش چشم

نکته ای که بسیار حایز اهمیت است، مراقبت شبانه روزی از پوست نواحی اطراف چشم است که بسیاری از خانم ها آن را نادیده می گیرند. به توصیه مجله پزشکی آسان طب استفاده مرتب از کرم دور چشم که با یک مشاوره ساده با پزشک پوست برای شما تجویز می شود امریست که باید در دستور کار روزانه شما قرار بگیرد. چرا که از دست رفتن الاستیسیته پوست و ایجاد چین و چروک در نواحی اطراف چشم اثر بسیار مخربی بر شادابی و جوانی صورت شما خواهد گذاشت.

نحوه صحیح استفاده از سایه در آرایش چشم

آرایش چشم

√ استفاده از بیس سایه چشم: محصول بسیار کاربردی و ساده ای وجود دارد به نام بیس سایه چشم که وظیفه اش نگهدارندگی سایه چشم و تثبیت آن تا زمان پاک کردن آرایش شماست. این محصول مانند پرایمر عمل کرده و اجازه نمی دهد سایه شما در طول روز یا مهمانی عرق کرده و از بین برود.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:آرایش چشم, | 18:16 | نويسنده : Bahar |

درمان گیاهی یبوست شبیه بازکردن کانال های شهری است که کارکنان شهرداری انجام می‌دهند. حتما دیده‌اید که سیستم جوی‌های شهری گاهی می‌گیرد و خدمه شهرداری با بیل و چنگ و گاهی فشار آب این سیستم حیاتی فاضلاب شهری را باز می‌کند. اما این درمان موضعی و فصلی سیستم فاضلاب است، درمان قطعی آن توجه به تابلوهایی است که در کنار کانال‌ها نصب شده که بر روی آن نوشته شده لطفا آشغال نریزید! به همین سادگی می‌شود درمان قطعی را یافت. در مورد سیستم گوارش و تغذیه و در نهایت یبوست هم به همین شیوه است، سیستم فاضلاب بدن اگر دچار انسداد، تنبلی یا مشکلی شود بدون شک شرایطی مانند کانال‌های شهری ایجاد کرده‌ایم که به اینجا کشیده شده است، پس بیاییم بدانیم به چه شکلی می‌شود مبتلا به یبوست نشد و یا آن را برطرف کرد.

درمان گیاهی یبوست

علل و چگونگی درمان گیاهی یبوست

در چند بخش می توان این موارد را بررسی کرد:

♦ اولین بخش همان شرطی شدگی های روان تنی است. وجود فشارها، استرس، عدم توان و داشتن راهکارهای خروج از این تنش های روانی یکی از علل مهم و اصلی به هم ریختن سیسم تنی و انتخاب وعده های غذایی نادرست و مصرف بیش از حد و اندازه این مواد است. در مبحث تغذیه گفته شد که ورود عوامل روانی به بدن و عدم شناخت نسبت به شیوه های خروج این موارد روان شناختی باعث می شود که فرد مشکلات عصبی اش را که به دلایل اجتماعی و رفتاری و … ایجاد می شود را بر روی سیستم تغذیه اش تخلیه کند.

درمان گیاهی یبوست

♦ مصرف داروهایی که بن مایه مخدر دارند، مانند کدئین ها، آرام بخش ها و …

♦ سردی مزاج یا استفاده از غذاهایی که در طب سنتی به آنها سردی گفته می شود.

♦ بد کار کردن کیسه صفرا

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:یبوست,درمان گیاهی یبوست, | 18:9 | نويسنده : Bahar |

یبوست اُم الامراض بدن را دانشمندی ایرانی در سیزده قرن پیش عنوان نمود. او معتقد بود که یبوست یکی از کشنده‌ترین حالت‌هایی است که می‌تواند برای فرد اتفاق بیفتد و با تحقیقات جدید فرنگی‌ها این امر به اثبات رسید. معمولا همه، ابن سینا را به یاد داریم که در همدان مقبره‎ای بلند و زیبا دارد، او این پدیده را عنوان کرد و با تحقیق خود بر روی بدن‌های متفاوت به نتیجه‌ای رسید که یبوست چگونه می‌تواند کشنده باشد. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم چرا در سال 359 هجری شمسی ابن سینا، مدعی این مطلب شد.

یبوست

یبوست اُم الامراض بدن

چرا یبوست را باید مادر امراض دانست؟ بیایید داستانی را با هم جلو ببریم، داستان معروف خانه تکانی را، شما با تمامی امکانات دیوارها، فرش، شیشه، پرده و هر آنچه درخانه است را شسته اید اما تمام پس آب خانه با چرک آبه ها و آلودگی های شسته شده در کف خانه تان باقی مانده چون سیستم فاضلاب خانه خراب است، یا گیر کرده یا به اندازه کافی عمل خارج کردن این پساب را انجام نمی دهد! پس چه اتفاقی می افتد در خانه ای که همه بخش هایش تمیز است اما کف خانه شاید تا مچ پا، با مایعی آلوده آغشته شده که باید دفع شود اما نمی شود.

دفع مناسب از روده بزرگ

یبوست

قبل از بررسی بیماری یبوست ، بیاییم بدانیم دفع مناسب از روده بزرگ به چه شکلی است. شهرداری خیلی وقت است که اعلام نموده لطفا هر شب ساعت 9 کیسه های زباله خود را بیرون و در ظرف های مخصوص بگذارید. هر شب یعنی حداقل روزی یک بار، آن کیسه های زباله و پس ماندهای آنچه در خانه بوده که مجموع خوردنی ها و … است را بیرون بگذاریم.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:یبوست, | 18:4 | نويسنده : Bahar |

زیبایی دست های ما یکی از اصلی ترین معیارها برای سنجش زیبایی عمومی ظاهر ما می باشد و باید برای حفظ و آرایش این زیبایی طبیعی تدابیری بیاندیشیم. اینجاست که مانیکور و پدیکور کردن به کمک ما آمده و راه کارهایی بسیار کاربردی و البته ساده برای مراقبت و زیبایی این ناحیه ارائه می دهد. فراموش نکنیم چه خانم باشیم و چه آقا می توانیم از این تکنیک کلاسیک و مقرون به صرفه برای مراقبت از پوست دست ها و زیبایی ناخن ها حتی در منزل خود استفاده کنیم.

مانیکور

مانیکور و پدیکور چیست

کلمه (cure) به معنی مراقبت کردن و مانی و پدی که ریشه فرانسوی دارند به ترتیب به معنی دست و پا هستند. یعنی مراقبت از دست و پا. به معنای عامه یعنی مراقبت و زیبایی مدام دست ها و پاها و ناخن های آن ها. برای این امر لازم است به طور مرتب برای دست ها هر دو هفته یک بار و برای پاها ماهی یک بار مانیکور و پدیکور انجام شود. روش کلاسیک این کار به این صورت است که دست ها یا پاها را برای مدت 10 الی 15 دقیقه در آب ولرمی که حاوی مقدار مناسبی نرم کننده مخصوص است قرار داده و پس از طی مدت زمان مذکور شروع به گرفتن کوتیکول ( پوست ظریف دور ناخن )، اضافی دور ناخن ها می کنیم. سپس ناخن را لاک زده و از روغن های مخصوص کوتیکول استفاده کرده و بعد کار تمام است.

روش انجام مانیکور

مانیکور

ابزار مورد نیاز را روی میز بچینید. با استفاده از یک تکه پنبه و محلول ضدعفونی، ابزار کارتان ( عقب زن، نیپر ) را ضدعفونی کنید. قبل از قرار دادن دست در مایع مخصوص با سوهان نرم به سوهان کشی ناخن ها طبق مدل مورد علاقه خود (مربعی، گرد، تیز، کله قندی و…) بپردازید. سپس دست چپ را در ظرف مانیکور که قبلا در آن آب ولرم و محلول نرم کننده ریخته اید قرار داده و 10 دقیقه مکث کنید.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:مانیکور,زیبایی ناخن, | 17:56 | نويسنده : Bahar |

همانطور که همه ما می دانیم برای مراقبت از سلامتی و زیبایی پوست صورت علاوه بر الگوهای تغذیه سالم نیاز به رعایت اصول و تکنیک های روزانه است که به ما کمک می کند طراوت و جوانی پوست صورت خود را برای سالهای طولانی حفظ کنیم. در بسیاری از موارد ایجاد چروک های سطحی و پیری زودرس پوست به دلیل وجود عادات غلط روزمره مانند کم خوابی، سیگار کشیدن یا خشکی اکتسابی پوست در اثر استفاده نادرست از لوازم آرایش و … می باشد که جهت از بین بردن چنین ضایعاتی و جوانسازی پوست روش های موثری وجود دارد که می توانیم رعایت کنیم. یکی از این روش ها، تکنیک ماسک زیبایی صورت به سبک خانگی است که به طور مداوم باید انجام دهیم.

ماسک زیبایی صورت

ماسک زیبایی صورت به روش خانگی

نکته مهمی که در سلامت و زیبایی پوست بسیار مهم و موثر است یک زندگی آرام و بدون استرس است. اما انسان امروزی و سبک زندگی در جوامع شهری به خودی خود برای انسان استرس زا می باشد. بنابراین ما باید به فکر یک مراسم آرامش بخش و تکرار شونده روزانه برای خود باشیم تا بتوانیم استرس های روزمره را از خود دور نماییم. پیشنهاد آسان طب جهت ایجاد چنین فضایی، مراسم ماسک زیبایی صورت است که میتوان با اندکی سلیقه و خلاقیت رنگ و بوی بسیار زیبایی به آن داده و در نهایت آرامش بتوانید از گیاهان و میوه های فصل برای ویتامینه و آبرسانی پوست خود ماسک های طبیعی و نشاط بخشی بسازید و با فراغ بال در خانه به جوانسازی پوست خود بپردازید.

ماسک زیبایی صورت

لوازم مخصوص ماسک های زیبایی خود را در یک کیف بزرگ و زیبا نگه داری کنید. این لوازم شامل انواع قلمو های مخصوص و ظروف خمیرها و مخلوط های مختلف زیبایی و ظرف مخصوص پنبه های توپی و انواع کرم های شب و روز و مرطوب کننده های مخصوص نوع پوست شما و پن شستشوی صورت و… است، همه اینها را هر بار پس از شستشو و خشک کردن در کیف مخصوص خود قرار دهید تا برای استفاده بعدی آماده و در دسترس باشد.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:ماسک زیبایی, | 17:50 | نويسنده : Bahar |

خودکاوی شاخه‌ای جالب از علم روانکاوی است که در جهت شناخت و بهبود مدل تفکر و در نهایت بلوغ فکری و رفتاری به کار می‌رود. روانکاوی موضوعی بسیار حیرت انگیز و البته شیوه‌ای علمی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روانی و همچنین اصلاح رفتاری انسان‌های معمولی می‌باشد. پایه علم روانکاوی مبنی بر ریشه‌یابی واکنش‌های غریزی و ناهنجاری‌های رفتاری است که در لایه‌های مخفی ناخودآگاه انسان قرار دارد. در این مقاله به بررسی موضوع روانکاوی پرداخته و همچنین اهمیت و لزوم استفاده از شیوه خودکاوی را برای تک تک انسانها بازگو می‌نمائیم.

خودکاوی

تعریف صحیح روانکاوی و خودکاوی چیست؟

علم روانکاوی به زبان ساده یعنی کنکاش در ناخودآگاه انسان و یافتن دلایل شرطی شدگی ها و همچنین کشف انگیزه های اصلی انسان به عنوان نیروی محرکه در زندگی که این انگیزه ها معمولا ماهیتی غریزی داشته و به بروز ناهنجاری رفتاری و البته واکنش های ناخودآگاه غریزی منجر خواهد شد. بسیاری از انسان ها موضوع رفتار انسانی را با واکنش غریزی اشتباه گرفته و همین موضوع سبب ساز بسیاری از مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی آنها می شود. قانون کنش و واکنش می گوید اگر نیرویی توسط یک جسم به جسمی دیگر وارد شود (کنش)، متقابلاً نیرویی یکسان و در جهت عکس به جسم محرک وارد خواهد شد (واکنش) و این قانونی ثابت و بدون تغییر در علم فیزیک می باشد.

خودکاوی

خودکاوی دارای قابلیت بازگشت به نقطه آغاز شرطی شدگی ها و تحریکات غریزی و ضربات ناشی از بازخورد بروز غرایز و محدودیت های تعریف شده را داراست و می تواند با دستیابی به این نقاط آغازین، انگیزه های اصلی انسان ها را در مواجه با انتخاب های زندگی روشن سازد. همچنین می تواند دلایل بسیاری از غرایز غیر قابل توجیه و ظاهراً بی دلیل را پیدا کرده و به این ترتیب آپشن هایی برای درمان یا بهبود رفتار آدمی در دسترس قرار دهد.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:خودکاوی, | 17:46 | نويسنده : Bahar |

آیا بخل می‌تواند یک احساس مثبت باشد؟ به نظر شما آیا حسادت می‌تواند روی دیگری نیز اثر داشته باشد و به جای ویران کردن خود و اطرافیان در حقیقت بتواند در انجام امور به ما کمک کند؟ با یک مثال شروع می‌کنیم: شما برای مدتی نسبتا طولاتی دلتان را برای مقامی مدیریتی صابون زده‌اید و تمام توانتان را برای رسیدن به هدفتان، وسط گذاشته‌اید. به تمامی نصیحت‌ها و پیشنهادات رئیستان در حوزه کاری گوش کرده‌ و تمامی آنها را اجرا کرده‌اید.

بخل

بخل ، ترکیبی از احساسات

بخل یا حسادت یک احساس پیچیده و مختلط با احساسات دیگر است، آنجا شروع می‌شود که متوجه می‌شوید فردی، چیز ارزشمندی دارد که شما ندارید اما این احساس به تنهایی به سراغ شما نمی‌آید بلکه با احساسات دیگری از قبیل درد و نارضایتی همراه می‌شود. اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، حسادت باعث می‌شود ما از موقعیت اجتماعی کنونی خود آگاه شویم و در این شرایط بخل به فرد کمک می‌کند تا خود را بالا بکشد، تا خود را پرورش دهد و به موقعیت‌های مناسب دیگری دست پیدا کند. این روی خوش حسادت است و برای افراد مفید و ارزشمند واقع می‌شود.

نظریه گذشتگان و نظریه کنونی

بخل

از دیگاه سنتی، حسادت توسط رهبران مذهبی در گذشته شناخته شده است. تمامی افراد مطلع در فلسفه، حسادت را به چشم شیطان تشبیه کرده بودند که آدمی باید از شر آن خلاص میشد اما امروزه متخصصان باور دارند که حسادت می‌تواند یک جنبه‌ی روشنی نیز داشته باشد بخصوص زمانی که ما از آن به عنوان انگیزه‌ای استفاده می‌کنیم تا خودمان را پرورش دهیم. این زاویه روشن بخل با زاویه تاریک آن تفاوت دارد.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:بخل,حسادت, | 17:41 | نويسنده : Bahar |

برای آرایش افراد مسن نیاز به دقت و رعایت اصول کلاسیک آرایشی وجود دارد و باید نهایت اعتدال را در آن حفظ نمود. اغلب خانم های مسن نسبت به آرایش صورت تردید دارند، چرا که این تصور وجود دارد که میکاپ مخصوص جوانان است و چین و چروک پوست افراد مسن را بیشتر نمایان می سازد. اما شما می توانید با انتخاب رنگ های مناسب و رعایت تکنیک زیرسازی آرایش، به چهره خانم های مسن شادابی و نشاط ببخشید و رنگ و روی تازه ای به پوست خسته بدهید.

آرایش افراد مسن

قوانین اولیه در آرایش افراد مسن

یرای آرایش افراد مسن به هیچ وجه از رنگ های تیره استفاده نکنید چرا که این رنگ ها سن و سال را بیشتر نشان می دهد. پوست را تمیز نموده و مرطوب کننده بزنید. دقت کنید مرطوب کننده به مژه ها مالیده نشود. با استفاده از اندکی روغن بادام شروع به ماساژ بسیار ملایم صورت کنید. با حرکات دورانی نوک انگشت ها به سمت بالا تمامی قسمت های صورت و گردن را ماساژ دهید. دقت کنید که چربی و رطوبت لازم را که در اثر افزایش سن در افراد میانسال از بین رفته به طور موقت به پوست برگردانید. سپس شروع به زیرسازی آرایش کنید.

آرایش مو در افراد مسن

آرایش افراد مسن

بسیاری از خانم های مسن به شکل نرمال علاقه به موهای کوتاه دارند. چون هم نگهداری از موهای کوتاه آسان تر از موهای بلند است و هم آنها را جوان تر نشان خواهد داد. توصیه آسان طب برای آرایش افراد مسن در موها امتحان یک مدل موی کوتاه و شیک در این رده سنی و براشینگ کاملا حرفه ای برای آنهاست.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:آرایش افراد مسن, | 17:36 | نويسنده : Bahar |

همان طور که می دانیم برای حفظ طراوت و شادابی پوست خود باید توجه ویژه ای به ویتامینه کردن آن داشته و همچنین به طور مرتب و با فواصل توصیه شده لایه برداری پوست صورت و بدن را انجام دهیم. اما باید بدانیم لایه برداری پوست تنها مرحله اول از مراحل بازگشت به زیبایی طبیعی پوست می باشد. در این مقاله توجه شما را به یکی از مهمترین مراحل حفظ زیبایی پوست جلب می کنیم که همان آبرسانی و ویتامینه پوست به وسیله ماسک های طبیعی و خانگی است که نباید آن را فراموش کنید چرا که ممکن است مبتلا به پیری زود رس یا چروک های قبل از موعد شوید.

ویتامینه پوست

ویتامینه پوست از طریق تغذیه

یکی از روش های آبرسانی و ویتامینه پوست همان روش معروف و بسیار توصیه شده خوردن 8 لیوان آب روزانه است که علاوه بر تامین آب مورد نیاز اندام های بدن، طراوت و الاستیسیته پوست شما را حفظ خواهد کرد. اما علاوه بر این روش نباید معجزه آب های میوه طبیعی را دست کم گرفت.

معجزه لیمو ترش را دست کم نگیرید

ویتامینه پوست

یکی از حیرت انگیزترین ویتامینه کننده های پوست صورت همان لیموترش تازه است، لیموترش گذشته از ویتامینه پوست به شکلی سریع و آسان، قدرت از بین بردن جوش های ریز زیر پوستی را داراست و شفافیت پوست شما را صد در صد تامین کرده و پوست شما پس از چند نوبت استفاده از ماساژ لیموترش با پژمردگی خداحافظی خواهد نمود.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:زیبایی پوست,ویتامینه پوست, | 17:26 | نويسنده : Bahar |

ما همه روزه درباره بخشش کلی حرف می‌زنیم و درباره‌اش شعارهای زیادی می‌دهیم اما در نهایت به نظر می‌رسد که به طور اساسی نظرات مختلفی درباره بخشش داریم. ما دوست داریم یاد بگیریم که چگونه ببخشیم اما در کل یاد گرفتن و تمرین کردن چیزی که واقعا نمی‌دانیم کار سختی می‌باشد.

بخشش

بخشش می‌تواند به عنوان پاداش تلقی شود؟

ما معمولا می‌شنویم که بخشش یک هدیه است، اینکه بخشش بخاطر آن فردی که می‌خواهیم ببخشیم نیست بلکه برای خودمان است. گفته شده است که اگر ببینیم آن فردی که به ما آسیب زده است از بخشیدن ما سود می‌برد، پس می‌توانیم اسم این کار را بخشش بگذاریم. اما این تمام مسئله نیست.

عدم پذیرش

بخشش

وقتی کسی که به ما آسیب وارد کرده است مسئولیت کار خود را نمی‌پذیرد، یا اصرار دارد که آسیبی وارد نکرده، ما در این صورت فکر می‌کنیم که نه تنها بخشش لازم نیست بلکه دریغ کردن آن امری ضروری و حیاتی به حساب می آید. در این شرایط نبخشیدن به ابزاری برای محافظت از بر حق بودن خودمان تبدیل می‌شود.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:بخشش, | 17:13 | نويسنده : Bahar |

برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی نیاز به عزمی جدی، قاطعانه و همچنین هدفی روشن و واضح می‌باشد تا در شرایطی آگاهانه اقدام به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی نمود. موضوع تغییر مثبت در زندگی تا حدود بسیار زیادی کلی و سر بسته است و برای آگاه شدن از زیر و بم آن لازم است به طور کامل باز شده و تشریح شود. در این مقاله سعی بر آن داریم تا اهمیت ایجاد تغییر مثبت را در زندگی باز گو کرده و راه‌کارهایی مفید در این زمینه ارائه دهیم.

تغییر مثبت

برای ایجاد تغییر مثبت چه باید کرد؟

اولین شرط لازم و اساسی در ایجاد تغییر مثبت در زندگی و رسیدن به موقعیت خود باوری ، فراهم کردن سکوت و سکونی است تا در آن به تفکری عمیق درباره زندگی فردی و اجتماعی پرداخت. این سکون، سکوت و تفکر ممکن است برای زمانی طولانی به درازا کشیده شود بنابراین فرصت و صبر کافی را در این تفکر به خود هدیه بدهید. تفکری صادقانه، عدالتمندانه، بدون قضاوت جانبدارانه و تحلیل درست وقایع و پدیده ها و تجربیاتی منحصر به فرد، از شروط غیر قابل تغییر در این نوع از تفکر می باشد.

رنج‌ها، آرزوها و سرکوب‌ها

تغییر مثبت

یکی از تکنیک های ایجاد تغییر مثبت در زندگی تهیه کردن لیستی از رنج ها، آرزوها و سرکوب هایی است که همه انسانها در زندگی خود تجربه کرده اند، این لیست ممکن است بسیار طولانی و بلند بالا از آب درآید اما برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی خود لازم است یکبار همه آنها را با خود مرور کرده تا خیلی از چیزها مثلا انگیزه های واقعی شما از رفتارهای روزمره، فردی و اجتماعی روشن شود، لیست شما می تواند درباره انواع موضوعات باشد که پس از آن بد نیست نگاهی به سوالاتی که در زیر آمده بیندازید.

منبع: آسان طب



تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:تغییر مثبت, | 17:4 | نويسنده : Bahar |

یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی در بین خانم ها رژلب است که جزء لاینفک هر میک آپی بوده و انتخاب درست و شایسته آن در نتیجه آرایش شما تاثیر بسزایی دارد. گذشته از هماهنگی رنگ رژ لب با بقیه رنگ های آرایشی و نکات مربوط به مرغوبیت این محصول، تکنیک های تخصصی استفاده از آن است که تعیین کننده دوام، سلیقه و سلامت کاربرد این ماده آرایشی در صورت شما خواهد بود. در این مقاله سعی بر این رفته که مرور کاملی داشته باشیم بر تمامی موارد مربوط به استفاده بهینه از رژلب و هم خانواده های جدید این محصول.

رژلب

تعریف رژلب مرغوب

رژلب یا همان لیپ استیک که در گذشته به آن ماتیک می گفتند محصولی جامد و چرب بوده و دارای عطر و بوی تازه و مطمئن و لغزندگی مناسب است. این محصول چرب و سنگین بوده و به خاطر دارا بودن از مزیت پوشانندگی بالا در بین خانم ها از طرفداران زیادی برخودار است و همچنین مقام اول را به لحاظ دوام و پوشانندگی مخملی در میان تمامی محصولات آرایشی لب داراست. روش تشخیص فاسد نبودن رژلب اولاً بررسی تاریخ انقضاء آن و در مرحله بعد چک کردن بوی رژلب است. به گزارش آسان طب در بسیاری از موارد وقتی بوی رژلب شما سنگین و نامطبوع می شود و یا به طور کل فاقد رایحه قبلی می گردد بدانید که باید استفاده از آن را قطع کنید.

رژلب

لاک لب

لاک لب یکی دیگر از انواع رژلب است که اخیراً به بازار آمده و نسبت به بقیه محصولات آرایشی لب برای استفاده روزانه مزیت هایی دارد. از جمله می توان به دوام بسیار بالای آن تا 8 ساعت اشاره کرد. لاک لب محصولیست با قلم های مدادی شکل که در انواع مات و براق ساخته شده و به دندان ها مالیده نمی شود. از طرفی به نواحی دور لب نفوذ نمی کند و به دلیل وجود ماده ای شبیه پرایمر در آن برای مدت طولانی بر روی لب ها باقی می ماند.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:رژلب,لاک لب, | 8:54 | نويسنده : Bahar |

در حرفه تخصصی میکاپ، گاه با مسائلی مانند کک و مک، جوشگاه های بد منظره، لکه های ماه گرفتگی یا اسکارهای قدیمی پوستی روبرو هستیم که باید به نوعی آنرا اصلاح کنیم. در اینجا تکنیکی وجود دارد به  نام متعادل سازی چهره باتکنیک کاموفلاژ که گاه تا حد معجزه می تواند موثر باشد. کرم های کاموفلاژ در  قوطی های جداگانه و در پکیج های کامل برای این امر در دسترس میکاپ آرتیست های حرفه ای قرار دارد تا بتوانند آزادانه هر تغییر زیبایی بر چهره افراد ایجاد کنند.

تکنیک کاموفلاژ

شناخت رنگ ها در متعادل سازی چهره با تکنیک کاموفلاژ

در دنیای آرایش و زیبایی یکی از مسائلی که دائم با آن سرو کار داریم رنگهای اصلی و رنگهای مکمل هستند که به نوعی یکدیگر را کامل کرده و در مواقعی همدیگر را خنثی می کنند. به عنوان مثال رنگ سبز خنثی کننده رنگ قرمز و رنگ بنفش خنثی کننده رنگ زرد است. بنابر این شناخت خاصیت رنگ ها شرط اصلی در تکنیک متعادل سازی چهره می باشد. تکنیک کاموفلاژ این امکان را به ما می دهد با استفاده از شناخت رنگها تغییراتی اساسی و زیبا بر چهره ها ایجاد کنیم.

تکنیک کاموفلاژ

مروری بر متعادل سازی چهره با کرم کاموفلاژ

زیباترین آرایش صورت آرایشی است که طبیعی به نظر بیاید. این امر تنها با استفاده از کرم کاموفلاژ به صورت ورقه ای نازک میسر خواهد شد. برای نتیجه بهتر می توانید چند بار لایه ای نازک روی محل موردنظر را با کرم کاموفلاژ بپوشانید. بهتر است از اسفنج لاتکس مرطوب استفاده کنید. قبل از هر چیز پوست خود را تمیز کنید.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:متعادل سازی چهره,میکاپ, | 8:36 | نويسنده : Bahar |

داستان B12 جنگ و دعوای مداومی است که میان گوشتخوران و گیاهخواران وجود دارد و البته سودی هم نداشته و ندارد اما آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم اصلا ویتامین ب12 چیست، چه فعالیتی را انجام می‌دهد و چرا اینقدر یک دفعه مهم شد و در نهایت باید بدانیم که چگونه این ویتامین آلی حلال در آب، جذب بدن می شود!

ویتامین ب12

داستان ویتامین ب12

کوبالامین ویتامینی که دارای پیوندهای کبالتی است برای بدن بسیار حیاتی بوده اما میزان نیاز بدن به این ویتامین خیلی کم است و در نهایت می شود گفت که شاید نیاز آن حداکثر تا 10 میکروگرم برسد. طبق نظر اکثریت افراد که البته شوی تبلیغی می‌باشد این است که ویتامین ب12 تنها از طریق حیوانات تامین می شود اما با تحقیقات پزشکی و علمی کاملا مشخص شد که این ویتامین توسط باکتری ها تولید می شود. حیوانات گیاهخوار با داشتن این باکتری درون روده و البته سیستم گوارشی بسیار خوبشان این ویتامین را در بدنشان سنتز و تولید می کنند. به دلیل وجود و تولید زیاد این ویتامین در مدفوع حیوانات گیاهخوار و استفاده از این کود برای تقویت زمین، ویتامین ب12 به گیاهان انتقال یافته و در چرخه حیات بخش خود به بدن انسان می رسد.

ویتامین ب12 و چگونگی آن در جذب بدن

ویتامین ب12

جذب ویتامین B12 از معده آغاز می شود. پس با اضافه شدن ماده ای در معده به نام غذا که به فاکتور داخلی شهرت دارد و سپس ترکیب آن با مواد شیمیایی خاصی توسط لوزالمعده، مواد غذایی حامل به روده کوچک رفته و این ویتامین پس از دریافت بواسطه انتقال دهنده هایی به کبد منتقل شده و حداکثر تا پنج میلی گرم ذخیره می شود.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:ویتامین ب12,ویتامین B12, | 1:51 | نويسنده : Bahar |

خاصترین ویتامین های B بخشی از خانواده ویتامین B بوده که کمتر می شناسیم و در تحقیقات اینترنتی در رابطه با آنها مطالب کمی می‌توانیم بخوانیم. این بخش از ویتامین‌ها و شاید هزاران ویتامین دیگر، یا هنوز کشف نشده‌اند و یا کارکردش را نمی‌دانیم. در واقع ویتامین‌ها، آمینوها و رقم بسیار زیادی از آنچه که بدن در مقایس های کوچک میکروگرمی احتیاج دارد در سیستم بدنی وجود داشته تا این چرخه عظیم و شگفت انگیز به حرکت در آید. در این مقاله بخشی از ویتامین ب را که کمی ناشناخته‌اند مورد بحث قرار می‌دهیم تا در مورد آن بیشتر بدانیم.

ویتامین های B

ویتامین های B و ویتامین(B10(PARA AMINOBENZOIC ACID

ویتامین B10 با نام اختصاری PABA یکی از زیر شاخه های مهم و خاص‌ترین ویتامین های B می باشد که قبلا با نام R شناخته می شد که پس از تحقیقات گسترده تر، جزئی از زیر مجموعه خانواده ویتامین ب قرار گرفت. این ویتامین مکمل عمل گرایی ویتامین B9 یا اسید فولیک است و تنها در صورت وجود ویتامین B5 قادر به فعالیت و عمل خواهد بود و این بیش از پیش نشان دهنده اهمیت زنجیره ویتامین ب در کنار هم است.

ویتامین های B

پیری زودرس و چروک خوردگی های پوستی، خستگی ، افسردگی عمومی، مشکلات و بیماری های پوستی مانند اگزما، مشکلات دستگاه گوارشی، کم شدن رشد کودکان، ایجاد مشکلات در باروری و حتی ناباروری از جمله عوارض کمبود ویتامین B10 می باشد و با تحقیقات آسان طب کمبود این ویتامین بر روی زنان بیشتر از مردان تاثیر می گذارد.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:ویتامین B, | 1:41 | نويسنده : Bahar |

آیا شما دائم مشغول فکر کردن به افکار منفی درباره خودتان هستید؟ دائم خودتان را پایین می‌آورید؟ خودتان را سرزنش می‌کنید؟ آیا دائم مشغول مقایسه کردن خودتان با افرادی هستید که فکر می‌کنید کاملند؟ وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید آیا فکر می‌کنید که خیلی بی‌عرضه هستید و هر کس دیگری جای شما بود کار را بهتر انجام می‌داد؟
اگر جواب همه سوال‌های بالا بله است نمی‌توانیم به شما تبریک بگوییم ولی حداقل می‌توانیم امیدواری بدهیم که شما تنها نیستید و افراد زیادی مثل شما فکر می‌کنند، تصور می‌کنند که اشتباهات آن‌ها بزرگترین اشتباهات روی زمین است و خودشان هم بی‌عرضه‌ترین انسان‌های روی کره زمین هستند که توانایی انجام هیچ‌ کاری را ندارند.

خود سرزنشی

خود سرزنشی – شناسایی افکار منفی

افکار منفی که درباره خودتان دارید ممکن است آنقدر به صورت اتوماتیک اتفاق بیفتد که شما حتی متوجه آنها هم نباشید، ولی سعی کنید آنها را دستگیر کنید، آنها را بنویسید و در نهایت متوجه می‌شوید که همه آنها تبدیل به یک نقشه بی‌نظیر برای نابود کردن خودتان می‌شوند. شاید با خوتان فکر کنید که “من آدم کسل کننده‌ای هستم، من در هر کاری شکست میخورم، من نمیتوانم هیچ کاری را درست انجام بدهم، عجب آدم مزخرفی هستم من و …” پیشنهاد اول این است که تمامی این گلوله‌های آتشینی که به سمت خودتان پرتاپ می‌کنید را بشناسید و حداقل بدانید که راجب خودتان چه بد و بیراه‌هایی می‌گویید.

خود سرزنشی

مزایای خود سرزنشی چیست؟

بعضی ها فکر می‌کنند لازم است که خود سرزنشی داشته باشند چون اینکار باعث می‌شود با انگیزه‌تر عمل کنند. اگر شما به عنوان حیوان خانگی خود یک سگ داشته باشید به خوبی متوجه می‌شوید که زورگویی و غرولند کردن شما را به جایی نمی‌رساند. اگر خودسرزنشی در واقع جواب می‌داد، پس مردمی که در کارهایشان موفق هستند باید از خودشان متنفر می‌بودند. آیا خود سرزنشی واقعا به شما کمک می‌کند به اهدافتان برسید؟ یا در حقیقت شما را عقب نگه می‌دارد؟

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:خود سرزنشی, | 1:26 | نويسنده : Bahar |

یکی از مشکلاتی که در جوامع امروزی رشد یافته است، عامل زورگویی می‌باشد. علت این زورگویی در مدارس چیست؟ چرا بعضی از کودکان سعی می‌کنند از طریق زورگویی و قلدری به آنچه که می‌خواهند برسند؟ و چرا بعضی دیگر از کودکان مورد هدف قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند؟ تحقیقات نشان داده است که آموزش چگونگی حل مشکلات به کودکان می‌تواند جلوی زورگویی را بگیرد و احتمال قربانی شدن آنها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، اما این روش در اغلب موارد نادیده گرفته می‌شود، متاسفانه باید بگوییم که زورگویی یکی از جدی‌ترین مشکلات اجتماعی-سلامتی در سیستم مدارس شناخته شده است، اما راه‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

زورگویی

مواردی که والدین باید درباره زورگویی بدانند

همانطور که گفتم این مورد در بیشتر شرایط نادیده گرفته می‌شود اما در چند سال اخیر اهمیت دادن به این مورد افزایش یافته است. 50 ایالت در امریکا قوانین ضد زورگویی به تصویب رسانده‌اند و برنامه هایی برای پیشگیری این عامل به وجود آمده است. اما در بهترین حالت تنها یک چهارم تمامی این قوانین و برنامه ها در نهایت مفید واقع می‌شوند. تحقیقات در این زمینه به طول 30 سال می‌باشد که بالاخره راهی مفید و دائمی برای این مشکل پیدا شود. مطالعات در این زمینه امیدوار هستند که اگر تلاش ها سیستمیک، با دوام و مبتنی بر علم باشد زورگویی می‌تواند تا حد زیادی در جوامع کاهش پیدا کند.

دست از محافظت بردارید

زورگویی

اگر می‌خواهید که فرزندانتان راه و روش زندگی را یاد بگیرند، باید عقب نشینی کنید و به آنها اجازه بدهید که با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، پیشنهاداتی به آنها ارائه بدهید اما به هیچ عنوان راه حل جلوی پایشان نگذارید. سعی نکنید مشکلات را برایشان حل کنید چون اگر شما اینکار را برایشان انجام دهید آنها فرصت یادگیری خود را از دست می‌دهند، به صورت خلاصه حامی باشید اما ناجی نباشید.

منبع: آسان طب



تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:زورگویی, | 1:21 | نويسنده : Bahar |