خونریزی بعد از زایمان طبیعی یا جراحی سزارین، یک امر طبیعی بوده و تمام مادران باید این دوران را بگذرانند. این خونریزی بدین دلیل ایجاد می‌شود که محتویات و بافت‌های اضافی درون رحم باید بعد از زایمان خارج شود. این خونریزی ممکن است زیاد و به صورت ناگهانی صورت گیرد و یا مانند خون قاعدگی به آرامی خارج شود. در این مقاله به علت خونریزی بعد از زایمان خواهیم پرداخت. ابتدا شما را به تماشای 3 ویدئو دعوت می‌کنیم، حتما مشاهده بفرمائید.

علت خونریزی بعد از زایمان

زمانی که جفت از رحم جدا می‌شود، رگ‌های خونی ناحیه اتصال جفت و رحم باز شده و در نتیجه خونریزی صورت می‌گیرد و در واقع علت خونریزی بعد از زایمان این عامل است. پس از خارج شدن جفت، رحم منقبض شده و رگ‌های خونی بسته می‌شود و میزان خونریزی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. به گزارش مجله پزشکی آسان طب در صورتی که فرد در حین زایمان طبیعی دچار پارگی شود، معمولا تا زمانی که بخیه زده شود، خونریزی ادامه دارد. در روزهای اولیه پس از زایمان، میزان خونریزی معمولا شدید بوده و شدیدتر از یک دوره قاعدگی است، همچنین امکان دارد خونریزی شامل لخته‌های خون باشد، اما به تدریج حجم خونریزی کاهش می‌یابد. بهتر است بدانید که حجم خونریزی ناشی از سزارین به مراتب کمتر از زایمان طبیعی است. در نظر داشته باشید که در این دوران باید کاملا استراحت کنید، هر چه بیشتر فعالیت کنید و سر پا بایستید، میزان خونریزی بیشتر خواهد شد. علت خونریزی بعد از زایمان به درمان آن کمک خواهد کرد.

موارد مورد نیاز جهت مراجعه به پزشک

علت خونریزی بعد از زایمان



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1398برچسب:علت خونریزی بعد از زایمان, | 10:59 | نويسنده : Bahar |

کم پشتی ریش مشکلی است که می‌تواند به دلایل مختلف در برخی از مردان به وجود آید و موجب ناراحتی آن‌ها شود. پسران به طور طبیعی در دوران بلوغ شاهد رویش مو‌های صورت خود هستند که این شرایط ممکن است در برخی افراد ایجاد نشود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل مختلف و درمان کم پشتی ریش بپردازیم.

10 روش مختلف درمان کم پشتی ریش

علت اصلی کم پشتی ریش به ژنتیک مربوط می‌شود که در این صورت معمولا درمانی برای آن وجود ندارد، اما اگر علت این مسئله عامل دیگری به غیر از ژنتیک باشد، راهکارهای مختلف می‌توانند تا حدودی شرایط فرد را بهبود بخشند. ریش تکه تکه معمولا ریش جذابی نیست، به همین دلیل افراد معمولا در پی یافتن راه‌های مختلف برای پر پشت کردن موهای صورت خود هستند. قسمت‌هایی از صورت که مو در آنجا رشد نمی‌کند، معمولا فاقد فولیکول مو است، لذا هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و هیچ روشی نمی‌تواند موجب رشد مو در آن نواحی شود، مگر اینکه کاشت مو صورت گیرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب افرادی که دچار کم پشتی موهای صورت خود هستند، در ابتدا باید به یک متخصص غدد درون ریز مراجعه کنند تا تحت بررسی هورمونی قرار گرفته و مشکلات هورمونی احتمالی آن‌ها درمان شود، البته پس از آن مراجعه به یک متخصص پوست، مو و زیبایی نیز موثر خواهد بود. برخی از راهکارهای موثر برای تقویت رشد ریش وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روغن‌های گیاهی

درمان کم پشتی ریش

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1398برچسب:درمان کم پشتی ریش, کم پشتی ریش, | 11:29 | نويسنده : Bahar |

خون مردگی زیر ناخن که با نام هماتوم زیر ناخن نیز شناخته می‌شود، می‌تواند در اثر عوامل مختلفی نظیر ضربه، فشار، ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و یا حتی مصرف برخی داروهای خاص ایجاد شود، اما به طور کلی شایع‌ترین علت ایجاد آن، ضربه خوردن است و پس از آن ناخن دچار کبودی، خون مردگی و تغییر شکل دادن خواهد شد. این کبودی گاهی با درد همراه است و مانند هر کبودی دیگری به مرور جذب می‌شود، اما در صورتی که ضربه شدید باشد، ناخن می‌افتد و ناخن جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

خون مردگی زیر ناخن



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1398برچسب:خون مردگی زیر ناخن, | 10:41 | نويسنده : Bahar |

آنورگاسمی ( عدم ارگاسم ) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی نمی‌تواند به اوج لذت جنسی برسد. این وضعیت معمولا در مردان با تاخیر در انزال همراه بوده و موجب افسردگی می‌شود. آنورگاسمی در زنان حدود 4.7 درصد بیشتر از مردان رخ داده و در مردان جوان بسیار نادر است. این مشکل پس از دوران یائسگی زنان بیشتر دیده می‌شود.

آنورگاسمی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1398برچسب:آنورگاسمی, | 10:19 | نويسنده : Bahar |

دندان قروچه یا فشار دادن و ساییدن دندان‌ها به هم در کودکان می‌تواند به دلایل فیزیکی یا روانشناختی رخ دهد و زمانی که شدید باشد ممکن است موجب خراب شدن دندان‌ها شود. نام علمی دندان قروچه براکسیزم بوده و اغلب در طول شب رخ می‌دهد. دندان قروچه در کودکان امری رایج بوده و حدود 10 درصد از آن‌ها به این وضعیت دچار هستند. بهتر است بدانید که بسیاری از کودکان به هنگام خواب متوجه این وضعیت نمی‌شوند، اما باید دید علت دندان قروچه کودکان چیست که در این مقاله به پاسخ این سوال دست خواهیم یافت.

علت دندان قروچه کودکان



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 فروردين 1398برچسب:علت دندان قروچه کودکان, | 12:52 | نويسنده : Bahar |