خونریزی در سه ماهه اول بارداری شایع بوده و معمولا نگران کننده نیست، اما گاهی ممکن است از وجود یک مشکل خبر دهد، بنابراین باید جهت اطمینان از این موضوع و حفظ سلامت جنین به پزشک مراجعه کرد. لکه بینی با خونریزی کاملا متفاوت بوده و در ابتدا باید تفاوت میان این دو مشخص شود. ترشح قهوه‌ای یا صورتی رنگ (همانند لکه بینی انتهای دوره قاعدگی) لکه بینی است، اما اگر ترشح به رنگ قرمز روشن باشد، آنگاه خونریزی رخ داده است. عوامل مختلفی می‌توانند موجب بروز خونریزی در اوایل بارداری شوند که ما در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خونریزی در اوایل بارداری



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 13 خرداد 1398برچسب:سه ماهه اول بارداری, | 9:59 | نويسنده : Bahar |

یکی از سوالات رایجی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود نماید، احتمال انتقال ایدز با کاندوم است. به طور کلی، خطر آلوده شدن به HIV، به شیوه در معرض قرار گرفتن بستگی دارد. ویروس HIV از طریق مایع منی و حتی مایع خارج شده از آلت تناسلی قبل از منی، ترشحات دستگاه تناسلی زنان، مایع مقعدی، شیر مادر و خون افراد مبتلا به آن منتقل می‌شود و افرادی که با این ترشحات، تماس داشته باشند، دچار عفونت اچ آی وی می‌گردند. توجه داشته باشید که وجود بیماری‌های مقاربتی مانند سوزاک، سیفلیس و همچنین زخم‌های دستگاه تناسلی، خطر آلودگی را چند برابر خواهند کرد. استفاده صحیح از کاندوم در حین رابطه جنسی باعث کاهش انتقال ایدز می‌گردد.

انتقال ایدز با کاندوم



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398برچسب:ویروس HIV, | 20:23 | نويسنده : Bahar |

برای نزدیکی بعد از زایمان باید چند هفته منتظر ماند و انجام آن باید به مشورت پزشک انجام شود. خونریزی پس از زایمان حدودا 3 تا 6 هفته طول می‌کشد و به منظور انجام رابطه جنسی باید صبر کرد تا خونریزی کاملا متوقف شود. در صورتی که قبل از توقف خونریزی اقدام به رابطه جنسی نمایید، ممکن است دچار عفونت شوید. آمیزش جنسی پس از زایمان باید بعد از مشورت با پزشک انجام شود. شما باید از بدن خود انتظار منطقی داشته باشید و پیش از بهبود بخیه‌ها و قطع خونریزی، به فکر رابطه جنسی نباشید. زمان و نکات لازم جهت اولین رابطه بعد از زایمان طبیعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

اولین رابطه بعد از زایمان طبیعی



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398برچسب:رابطه بعد از زایمان طبیعی, | 22:43 | نويسنده : Bahar |

ساک بارداری در واقع شبیه یک کیسه بوده که جنین را در مراحل اولیه رشد درون خود نگه می‌دارد. در این کیسه علاوه بر جنین مایعی به نام آمنیوتیک نیز وجود دارد که موجب تقویت جنین شده و از او محافظت می‌کند. ساک بارداری یکی از اولین نشانه‌های بارداری بوده که می‌توان آن را در سونوگرافی مشاهده کرد. ساک حاملگی اغلب در هفته پنجم حاملگی قابل مشاهده است، اما گاهی در برخی افراد در هفته سوم بارداری نیز قابل مشاهده است. در این مقاله به بررسی کامل ساک بارداری یا کیسه بارداری خواهیم پرداخت.

ساک بارداری



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398برچسب:ساک بارداری, | 9:18 | نويسنده : Bahar |

آب برنج بیش از 1000 سال است که برای مصارف مختلف به کار گرفته می‌شود و اولین بار در کشور ژاپن استفاده شد. آب برنج علاوه بر اینکه خواص بی‌نظیری بر روی پوست و مو دارد، به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، برای تامین انرژی و تقویت دستگاه گوارشی نیز مورد اسفاده قرار می‌گیرد. امروزه آب برنج محبوبیت فراوانی در زمینه درمان‌های پوستی پیدا کرده است. در دسترس بودن و کم هزینه بودن آن نیز جزو عواملی است که توانسته محبوبیت آن را دو چندان کند. آب برنج حاوی مواد شناخته شده‌ای برای کمک به حفاظت و ترمیم پوست و مو می‌باشد. با بررسی خواص آب برنج همراه ما باشید.

خواص آب برنج



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398برچسب:خواص آب برنج, | 12:10 | نويسنده : Bahar |

پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد و جوش‌های زیر پوستی یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد در دوره‌ای از زندگی خود با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به وجود آمده و نمی‌تواند چرک خود را خارج کند. جوش‌های زیر پوستی به دلیل ایجاد التهاب در زیر پوست و نزدیک بودن به عصب‌ها معمولا درد زیادی دارند، اما از فاصله نزدیک قابل دیدن هستند، البته فرد با لمس پوست، وجود آن را کاملا احساس خواهد کرد. جوش‌های زیر پوستی که به آن‌ها جوش‌های بدون سر نیز گفته می‌شود، معمولا بر روی بینی، پیشانی، گونه، چانه، گردن و پشت گوش ظاهر می‌گردند. در این مقاله به درمان جوش‌های زیر پوستی خواهیم پرداخت.

درمان جوش‌های زیر پوستی



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398برچسب:درمان جوش‌های زیر پوستی, | 12:1 | نويسنده : Bahar |

سکسکه جنین در بارداری به صورت یک ضربه نرم اما مداوم بر روی شکم مادر بوده که معمولا در اواخر سه ماهه دوم بارداری به بعد احساس می‌شود. در هنگام بارداری حرکات مختلفی از جنین خود را در درون شکم تجربه می‌کنید که با گذشت زمان قوی‌تر و بیشتر خواهند شد. سکسکه جنین در بارداری امری طبیعی بوده و معمولا همه مادران آن را تجربه خواهند کرد. زمانی که جنین سکسکه می‌کند، معمولا تمام شکم تکان خواهد خورد، این در حالی است که لگد زدن جنین تنها بخشی از شکم را تکان می‌دهد. در این مقاله به بررسی کامل سکسکه جنین در بارداری خواهیم پرداخت.

سکسکه جنین در بارداری



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398برچسب:سکسکه جنین در بارداری, | 10:11 | نويسنده : Bahar |

کیست تخمدان ساختاری به شکل کیسه پر از مایع بوده و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. شایع‌ترین علائم کیست تخمدان، درد در ناحیه شکم یا لگن می‌باشد. کیست تخمدان یکی از بیماری‌های رایج در بین خانم‌ها بوده و معمولا ضرری ندارند، اما در صورتی که اندازه آن‌ها بزرگ شود، می‌توانند خطرناک باشند. بیشتر کیست‌ها به وسیله سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند. در این مقاله به درمان کیست تخمدان با قرص ال دی خواهیم پرداخت.

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398برچسب:درمان کیست تخمدان با قرص ال دی, | 11:6 | نويسنده : Bahar |

خونریزی بعد از زایمان طبیعی یا جراحی سزارین، یک امر طبیعی بوده و تمام مادران باید این دوران را بگذرانند. این خونریزی بدین دلیل ایجاد می‌شود که محتویات و بافت‌های اضافی درون رحم باید بعد از زایمان خارج شود. این خونریزی ممکن است زیاد و به صورت ناگهانی صورت گیرد و یا مانند خون قاعدگی به آرامی خارج شود. در این مقاله به علت خونریزی بعد از زایمان خواهیم پرداخت. ابتدا شما را به تماشای 3 ویدئو دعوت می‌کنیم، حتما مشاهده بفرمائید.

علت خونریزی بعد از زایمان

زمانی که جفت از رحم جدا می‌شود، رگ‌های خونی ناحیه اتصال جفت و رحم باز شده و در نتیجه خونریزی صورت می‌گیرد و در واقع علت خونریزی بعد از زایمان این عامل است. پس از خارج شدن جفت، رحم منقبض شده و رگ‌های خونی بسته می‌شود و میزان خونریزی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. به گزارش مجله پزشکی آسان طب در صورتی که فرد در حین زایمان طبیعی دچار پارگی شود، معمولا تا زمانی که بخیه زده شود، خونریزی ادامه دارد. در روزهای اولیه پس از زایمان، میزان خونریزی معمولا شدید بوده و شدیدتر از یک دوره قاعدگی است، همچنین امکان دارد خونریزی شامل لخته‌های خون باشد، اما به تدریج حجم خونریزی کاهش می‌یابد. بهتر است بدانید که حجم خونریزی ناشی از سزارین به مراتب کمتر از زایمان طبیعی است. در نظر داشته باشید که در این دوران باید کاملا استراحت کنید، هر چه بیشتر فعالیت کنید و سر پا بایستید، میزان خونریزی بیشتر خواهد شد. علت خونریزی بعد از زایمان به درمان آن کمک خواهد کرد.

موارد مورد نیاز جهت مراجعه به پزشک

علت خونریزی بعد از زایمان



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1398برچسب:علت خونریزی بعد از زایمان, | 10:59 | نويسنده : Bahar |

کم پشتی ریش مشکلی است که می‌تواند به دلایل مختلف در برخی از مردان به وجود آید و موجب ناراحتی آن‌ها شود. پسران به طور طبیعی در دوران بلوغ شاهد رویش مو‌های صورت خود هستند که این شرایط ممکن است در برخی افراد ایجاد نشود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل مختلف و درمان کم پشتی ریش بپردازیم.

10 روش مختلف درمان کم پشتی ریش

علت اصلی کم پشتی ریش به ژنتیک مربوط می‌شود که در این صورت معمولا درمانی برای آن وجود ندارد، اما اگر علت این مسئله عامل دیگری به غیر از ژنتیک باشد، راهکارهای مختلف می‌توانند تا حدودی شرایط فرد را بهبود بخشند. ریش تکه تکه معمولا ریش جذابی نیست، به همین دلیل افراد معمولا در پی یافتن راه‌های مختلف برای پر پشت کردن موهای صورت خود هستند. قسمت‌هایی از صورت که مو در آنجا رشد نمی‌کند، معمولا فاقد فولیکول مو است، لذا هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و هیچ روشی نمی‌تواند موجب رشد مو در آن نواحی شود، مگر اینکه کاشت مو صورت گیرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب افرادی که دچار کم پشتی موهای صورت خود هستند، در ابتدا باید به یک متخصص غدد درون ریز مراجعه کنند تا تحت بررسی هورمونی قرار گرفته و مشکلات هورمونی احتمالی آن‌ها درمان شود، البته پس از آن مراجعه به یک متخصص پوست، مو و زیبایی نیز موثر خواهد بود. برخی از راهکارهای موثر برای تقویت رشد ریش وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روغن‌های گیاهی

درمان کم پشتی ریش

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1398برچسب:درمان کم پشتی ریش, کم پشتی ریش, | 11:29 | نويسنده : Bahar |

خون مردگی زیر ناخن که با نام هماتوم زیر ناخن نیز شناخته می‌شود، می‌تواند در اثر عوامل مختلفی نظیر ضربه، فشار، ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و یا حتی مصرف برخی داروهای خاص ایجاد شود، اما به طور کلی شایع‌ترین علت ایجاد آن، ضربه خوردن است و پس از آن ناخن دچار کبودی، خون مردگی و تغییر شکل دادن خواهد شد. این کبودی گاهی با درد همراه است و مانند هر کبودی دیگری به مرور جذب می‌شود، اما در صورتی که ضربه شدید باشد، ناخن می‌افتد و ناخن جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

خون مردگی زیر ناخن



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1398برچسب:خون مردگی زیر ناخن, | 10:41 | نويسنده : Bahar |

آنورگاسمی ( عدم ارگاسم ) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی نمی‌تواند به اوج لذت جنسی برسد. این وضعیت معمولا در مردان با تاخیر در انزال همراه بوده و موجب افسردگی می‌شود. آنورگاسمی در زنان حدود 4.7 درصد بیشتر از مردان رخ داده و در مردان جوان بسیار نادر است. این مشکل پس از دوران یائسگی زنان بیشتر دیده می‌شود.

آنورگاسمی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1398برچسب:آنورگاسمی, | 10:19 | نويسنده : Bahar |

دندان قروچه یا فشار دادن و ساییدن دندان‌ها به هم در کودکان می‌تواند به دلایل فیزیکی یا روانشناختی رخ دهد و زمانی که شدید باشد ممکن است موجب خراب شدن دندان‌ها شود. نام علمی دندان قروچه براکسیزم بوده و اغلب در طول شب رخ می‌دهد. دندان قروچه در کودکان امری رایج بوده و حدود 10 درصد از آن‌ها به این وضعیت دچار هستند. بهتر است بدانید که بسیاری از کودکان به هنگام خواب متوجه این وضعیت نمی‌شوند، اما باید دید علت دندان قروچه کودکان چیست که در این مقاله به پاسخ این سوال دست خواهیم یافت.

علت دندان قروچه کودکان



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 فروردين 1398برچسب:علت دندان قروچه کودکان, | 12:52 | نويسنده : Bahar |

اوج لذت جنسی در زنان و رسیدن به مرحله ارگاسم یک واکنش جنسی طبیعی بوده که تجربه نکردن آن در حین رابطه جنسی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی شود. رسیدن به مرحله ارگاسم در زنان بسیار پیچیده‌تر از مردان است و به همین دلیل ذهن بسیاری از مردان را درگیر خود می‌نماید. انجام کارهای مقدماتی و اساسی در طول رابطه جنسی جهت تحریک کردن و به ارگاسم رساندن زنان لازم است، در حالی که این مورد برای آقایان ضرورتی ندارد. در این مقاله به بررسی علائم اوج لذت در زنان خواهیم پرداخت.

علائم اوج لذت در زنان

بررسی علائم اوج لذت در زنان

برخی از علائم در زنان به هنگام رابطه جنسی، نشان دهنده رسیدن آنان به مرحله ارگاسم است. در زیر به معرفی و بررسی برخی از علائم اوج لذت در زنان اشاره خواهیم کرد:

سفت شدن نوک پستان:

زمانی که زن به ارگاسم می‌رسد، تنفس سریع داشته و نوک پستان‌هایش سفت می‌شود. هر چه قدر هم زن سرد یا عصبی باشد، اما اگر مقدمات ارضا و تحریک به خوبی انجام شود، اوج لذت جنسی را به راحتی تجربه خواهد کرد، پس اهمیت مقدمات پیش از شروع رابطه جنسی را جدی بگیرید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1397برچسب:علائم اوج لذت در زنان, | 11:15 | نويسنده : Bahar |

لیفتینگ صورت بدون جراحی به روش هایفوتراپی یک روش نسبتا جدید برای زیبایی پوست است که برای برخی افراد در نظر گرفته می‌شود. این روش از انرژی فراصوت برای تقویت تولید کلاژن استفاده کرده و موجب می‌شود که پوست قوی‌تر شود. HIFU به طور گسترده برای درمان تومور استفاده می‌شد، اما در سال 2008 استفاده از آن برای زیبایی نیز به تایید رسید. این روش در سال 2009 توسط اداره غذا و دارو (FDA) برای بلند کردن پیشانی تایید شد و در سال 2014 نیز برای بهبود خطوط و چین و چروک سینه و بالای گردن به تثبیت رسید. در روش لیفتینگ صورت بدون جراحی که کاملا بدون درد است، فرد در طی یک جلسه یک ساعته، شاهد کشیدگی پوست صورت و گردن و در نتیجه جوانسازی پوست خود خواهد بود.

لیفتینگ صورت بدون جراحی

HIFU از انرژی فراصوت متمرکز استفاده می‌کند و فقط لایه‌های زیر سطح پوست را هدف قرار می‌دهد. این روش باعث تولید کلاژن و در نتیجه جوانسازی پوست شما خواهد شد، زیرا افزایش کلاژن موجب کاهش چین و چروک می‌شود. توجه داشته باشید از آنجایی که پرتوهای فراصوت بر روی یک بافت ویژه در زیر سطح پوست تمرکز می‌کنند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالای پوست و نواحی اطراف آن وارد نخواهد شد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب هایفوتراپی می‌تواند برای همه افراد موثر باشد اما به طور کلی در افرادی که بالای 30 سال سن دارند و این رویه در آن‌ها به سستی در حال پیشرفت است، عملکرد بهتری دارد. یکی از دلایل اصلی که روش لیفتینگ صورت بدون جراحی را پرطرفدار و محبوب کرده است، عدم نیاز آن به عمل و رفتن زیر تیغ جراحی است. افراد مسن‌تر با عوارض پوستی زیاد و داشتن چین و چروک زیاد، نامزد خوبی برای انجام این روش نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند. HIFU برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه شدید، کیستیک و وجود ایمپلنت‌های فلزی در منطقه درمان توصیه نمی‌شود.

مزایای روش لیفتینگ صورت بدون جراحی

لیفتینگ صورت بدون جراحی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1397برچسب:لیفتینگ صورت بدون جراحی, | 10:45 | نويسنده : Bahar |

بسیاری از زنان در طول دوره زندگی خود دچار سندروم قبل از قاعدگی یا PMS می‌شوند. علائم این وضعیت در برخی زنان خفیف است، اما در موارد شدید، زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. تقریبا 85 درصد از زنان در طول دوره قاعدگی، حداقل یکی از نشانه‌های سندروم قبل از قاعدگی را تجربه می‌کنند. نشانه‌های رایج سندرم پیش از قاعدگی شامل نوسانات خلقی، بی‌خوابی و خستگی می‌باشند، اما علائم دیگری نظیر افزایش وزن، درد در ماهیچه‌ها و آکنه نیز فرد را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

سندروم قبل از قاعدگی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 13 اسفند 1397برچسب:سندروم قبل از قاعدگی, | 9:57 | نويسنده : Bahar |

لیپوساکشن که با نام لیپوپلاستی نیز شناخته می‌شود، نوعی جراحی زیبایی است که باعث از هم باز شدن و کشیدن چربی از بدن می‌شود. این عمل زیبایی اغلب بر روی شکم، ران، باسن، گردن، چانه، بالا و پشت بازوها، ماهیچه‌های ساق پا و پشت انجام می‌شود. در این جراحی، چربی از طریق یک دستگاه توخالی به نام کانولا که در زیر پوست قرار می‌گیرد، از بین خواهد رفت. لیپوساکشن یا چربی کشی شایع‌ترین عمل جراحی در ایالات متحده بوده و به طبع دارای عوارض جانبی نیز می‌باشد. در این مقاله به بررسی کامل این جراحی زیبایی و عوارض لیپوساکشن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 اسفند 1397برچسب:عوارض لیپوساکشن, | 13:34 | نويسنده : Bahar |

ویروس آنفلوانزا موجب یک بیماری تنفسی به نام آنفولانزا می‌شود. تب، یک نشانه رایج از آنفولانزا است، اما آنفولانزای بدون تب نیز وجود دارد. آنفولانزا یک بیماری بسیار شایع است که هر ساله حدود 5 تا 20 درصد جمعیت ایالات متحده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این ویروس بسیار مسری بوده و از طریق دهان و بینی وارد بدن می‌شود. تب نشان دهنده این است که دمای بدن غیرطبیعی می‌باشد. در نظر داشته باشید که تب در بسیاری از شرایط به وجود می‌آید و تنها در آنفولانزا رخ نمی‌دهد. در این مقاله به بررسی کامل آنفولانزای بدون تب خواهیم پرداخت.

آنفولانزای بدون تب



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 اسفند 1397برچسب:آنفولانزای بدون تب, | 13:30 | نويسنده : Bahar |

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، 2000 باکتری جدید روده توسط دانشمندان کشف شد. اینطور که پیداست، دانشمندان در تلاش هستند تا بتوانند باکتری های روده را مورد آزمایش قرار دهند تا اطلاعات بیشتری از آن‌ها کسب کنند.

با توجه به مطالعات متعدد اخیر، باکتری های روده در انسان تاثیر بسیار مخربی بر سلامت جسم و روان فرد ایجاد می‌کنند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید حدود 2000 باکتری جدید روده را که قبلا ناشناخته بودند، نشان داد.

مطالعات اخیر تحت پوشش خبرگزاری‌های پزشکی امروز نشان داده‌اند که باکتری های روده می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد بیماری پارکینسون و زوال عقل داشته باشند، همچنین ممکن است تشریح کنند که چرا داروهای دیابت نوع 2 در برخی افراد موثر بوده و در بعضی دیگر تاثیری ندارد.

 

باکتری جدید روده



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 2 اسفند 1397برچسب:باکتری جدید روده, | 8:55 | نويسنده : Bahar |

تنبلی چشم که با نام آمبلیوپی نیز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که چشم در دوران کودکی، دید طبیعی نداشته باشد. هنگامی که فرد دارای آمبلیوپی است، مغز بر روی یک چشم بیشتر از دیگری تمرکز کرده و تقریبا چشم دیگر نادیده گرفته می‌شود. در ایالات متحده، تنبلی چشم حدود 2 درصد از کودکان را تحت تاثیر خود قرار داده و شایع‌ترین علت ایجاد کوری محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که اصطلاح تنبلی چشم، کمی گمراه کننده است زیرا چشم فرد تنبل نیست، بلکه مشکلی در عصب اتصال چشم به مغز وجود دارد و در خود چشم مشکلی وجود ندارد.

تنبلی چشم



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 23 بهمن 1397برچسب:تنبلی چشم, | 9:51 | نويسنده : Bahar |

کلوماید نام تجاری سابق داروی کلومیفن سیترات است که پزشکان از آن برای درمان ناباروری در زنان استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات ممکن است برای مردانی که دارای مشکل ناباروری هستند نیز تجویز شود. ناباروری می‌تواند هم بر مردان و هم بر زنان تاثیر بگذارد. ما در این مقاله در مورد چگونگی مصرف کلومیفن سیترات و عوارض جانبی آن بحث خواهیم کرد.

کلومیفن سیترات



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 21 بهمن 1397برچسب:کلومیفن سیترات, | 10:33 | نويسنده : Bahar |

ایجاد لکه‌های سفید روی دندان دلایل متفاوتی دارد که فلوئوروزیس دندانی، هیپوپلازی مینای دندان، بهداشت دهان و دندان و خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و شیرین نمونه‌هایی از آن‌ها محسوب می‌شوند. لکه‌های سفید روی دندان برای افراد نگران کننده هستند، اما از نظر پزشکی نگرانی جدی برای آن‌ها وجود ندارد. ما در این مقاله به معرفی دلایل و روش‌های درمان و جلوگیری از این وضعیت خواهیم پرداخت.

لکه‌های سفید روی دندان



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397برچسب:لکه‌های سفید روی دندان, | 11:11 | نويسنده : Bahar |

ویتامین E یک ترکیب محلول در چربی با خواص آنتی اکسیدانی است. دریافت ویتامین E کافی برای سیستم ایمنی، سلامت رگ‌های خونی و حفظ جوانی پوست مفید می‌باشد. هشت نوع متمایز از ویتامین E وجود دارد اما محققان بر این عقیده‌اند که تنها نوع آلفا توکوفرول آن به نیازهای تغذیه‌ای انسان کمک می‌کند. بسیاری از غذاها منابع غنی ویتامین E هستند و این بدان معنا است که اغلب افراد توسط یک رژیم غذایی مناسب به اندازه کافی ویتامین دریافت می‌نمایند. آجیل، دانه‌ها و برخی از روغن‌ها منابع غنی ویتامین E هستند، البته برخی از سبزیجات سبز تیره، تعدادی از میوه‌ها و برخی از غذاهای دریایی نیز حاوی این ویتامین می‌باشند. ما در این مقاله به معرفی منابع غنی ویتامین E خواهیم پرداخت.

منابع غنی ویتامین E



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397برچسب:ویتامین E, | 10:57 | نويسنده : Bahar |

بسیاری از افراد گاهی در طول زندگی خود دچار احساس سرما در دست‌ها و پاهای خود می‌شوند. برخی از دلایل ایجاد چنین وضعیتی موقت و بی‌ضرر هستند اما بعضی دیگر می‌توانند نشان دهنده شرایط جدی‌تری باشند. سردی پاها دلایل متفاوتی دارند و ساده‌ترین علت آن، عدم وجود گرما است، اما مسلما دلایل دیگری نیز وجود دارند. ما در این مقاله به دلایل و درمان سردی پا خواهیم پرداخت. برای مطالعه مطلب درمان سردی پا 4 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

درمان سردی پا



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 بهمن 1397برچسب:درمان سردی پا, | 12:59 | نويسنده : Bahar |

خواب بر تمام جنبه‌های سلامت فرد تاثیر می‌گذارد. خوشبختانه برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به کنترل بخشی از چرخه خواب کمک می‌کنند. کیفیت و مدت زمان خواب می‌تواند بر مجموعه گسترده‌ای از شرایط مانند چاقی، دیابت، بیماری قلبی و عروقی و فشار خون تاثیر بگذارد. خوراکی‌های خواب آور به دلیل وجود ترکیباتی مانند مواد مغذی و اسیدهای آمینه به بهبود خواب کمک خواهند کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی خوراکی‌های خواب آور خواهیم پرداخت.

خوراکی‌های خواب آور



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 بهمن 1397برچسب:خوراکی‌های خواب آور, | 12:49 | نويسنده : Bahar |

کرن ایکتروس به آسیب مغزی ناشی از زردی شدید و درمان نشده و یا سطح بالای ماده‌ای به نام بیلی روبین در خون است. این وضعیت به طور معمول با موارد شدید و درمان نشده زردی در نوزادان مرتبط است. 60 تا 80 درصد از نوزادان سراسر جهان، مبتلا به زردی هستند. سطح بالای بیلی روبین در خون به بافت‌های سیستم عصبی مرکزی آسیب می‌رساند. در حال حاضر، کرن ایکتروس به طور خاص به آسیب جدی سیستم عصبی ناشی از زردی اشاره دارد. برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

کرن ایکتروس



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 بهمن 1397برچسب:کرن ایکتروس, | 12:39 | نويسنده : Bahar |

جو دوسر یک صبحانه بسیار محبوب است و دارای مواد مغذی و فیبر بسیار بالایی می‌باشد. بلغور جو دوسر غذایی است که از پرک شده گیاه جو دوسر تهیه شده و فاقد گلوتن می‌باشد. بلغور جو دوسر خواص و مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. در این مقاله به بررسی کامل خواص بی‌نظیر و ارزشمند بلغور جو دوسر می‌پردازیم.

بلغور جو دوسر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397برچسب:بلغور جو دوسر, | 10:5 | نويسنده : Bahar |

درد میانه پشت یا درد در ناحیه وسط پشت به درد یا ناراحتی ستون فقرات ناحیه توراسیک (میان قفسه دنده‌ها و پایه گردن) اشاره دارد. در این ناحیه 12 دیسک نخاعی، چندین مهره و بسیاری از عضلات و رباط‌ها وجود دارد. آسیب یا تحریک به هر کدام از این ساختارها می‌تواند منجر به درد میانه پشت شود.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 27 دی 1397برچسب:درد میانه پشت, | 16:16 | نويسنده : Bahar |

جراحی فک و دهان یا ارتوگناتیک به منظور رفع ناهنجاری‌های این نواحی بوده که یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی صورت به شمار رفته و تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی صورت دارد. زمانی که فک‌ها و دندان‌ها به خوبی روی هم نیایند، فرد در عمل جویدن و صحبت کردن دچار مشکل خواهد شد. به طور کلی فک‌های غیر هم‌تراز می‌توانند بر زیبایی صورت تاثیر بگذارند، از این رو انجام جراحی ترمیمی می‌تواند ظاهر صورت را بهبود بخشد. جراحی فک و دهان به دلیل شرایط مختلفی از جمله شکستگی فک، عفونت‌های دندانی، آسیب، بیماری‌های غدد بزاقی، ضایعات دهان و دندان، آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان، ناهنجاری‌های سرطانی، پروتزهای فک و صورت، تومورها و کیست‌های فک و اختلالات خواب مانند آپنه خواب انجام می‌گیرد.

جراحی فک و دهان



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 27 دی 1397برچسب:جراحی فک و دهان, | 15:50 | نويسنده : Bahar |

فیبر غذایی بخش غنی از مواد گیاهی بوده و از دو نوع اصلی تشکیل شده است. فیبر محلول با آب موجود در روده آمیخته شده و به صورت ماده‌ای ژل مانند در می‌آید. فیبر نامحلول در آب حل نمی‌شود و عمدتا در طول سیستم گوارشی حرکت می‌کند. اصطلاح فیبر به تمام بخش‌های غذاهای گیاهی اشاره دارد که نمی‌توانند به وسیله بدن هضم یا جذب شوند. برخلاف کربوهیدرات‌های ساده از جمله نان، فیبر یک کربوهیدرات پیچیده است و سطح قند خون را در افراد افزایش نمی‌دهد. فیبر معمولا در سبزیجات، میوه‌ها، غلات و حبوبات یافت شده و برای بدن بسیار ضروری است. در این مقاله به بررسی کامل فیبر محلول و نامحلول خواهیم پرداخت.

فیبر محلول و نامحلول



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 دی 1397برچسب:فیبر محلول و نامحلول, | 12:11 | نويسنده : Bahar |

ویتامین E برای عملکرد بدن، ضروری است. این ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که از طریق رژیم غذایی نیاز به جذب چربی دارد. ویتامین E قبل از اینکه برای استفاده به جریان خون فرستاده شود، به طور عمده در کبد ذخیره خواهد شد. کمبود ویتامین E به ندرت رخ داده و معمولا از یک وضعیت اساسی نشات می‌گیرد. برخی از نوزادان نارس به کمبود این ویتامین مبتلا هستند. سطح طبیعی ویتامین E در بین افراد معمولا در محدوده 5.5 تا 17 میلی‌گرم در لیتر است، اما احتمال دارد این بازه در نوزادان نارس و کودکان زیر 17 سال متفاوت باشد. در آزمایشگاه‌ها نیز ممکن است محدوده‌های طبیعی اندکی متفاوت باشند. زمانی که یک فرد بزرگسال کمتر از 4 میلی‌گرم در لیتر ویتامین E در خون خود داشته باشد، معمولا به مکمل نیاز دارد.

کمبود ویتامین E



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 دی 1397برچسب:کمبود ویتامین E, | 12:2 | نويسنده : Bahar |

آهن یک نوع ماده معدنی است و برای سلامتی انسان بسیار ضروری می‌باشد. تمام سلول‌های بدن هر فرد حاوی آهن هستند، اما اکثر آهن موجود در بدن در سلول‌های قرمز خون وجود دارند. سلول‌های قرمز خون، اکسیژن را از ریه‌ها به اندام‌ها و بافت‌های بدن انتقال می‌دهند. آهن نقش مهمی در ایجاد انرژی از مواد مغذی داشته و به انتقال امواج عصبی نیز کمک خواهد کرد. اگر فرد آهن بیشتری از مقدار مورد نیاز مصرف کند، آن در بدن برای استفاده در آینده ذخیره می‌شود. به طور متوسط افراد تمام آهن مورد نیاز خود را از مصرف مواد غذایی می‌گیرند، اما شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های آهن باشد.

مکمل‌های آهن



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397برچسب:مکمل‌های آهن, | 10:43 | نويسنده : Bahar |

تب حلزون نوعی بیماری است که توسط یک کرم انگلی به وجود می‌آید. این نوع کرم گونه‌های مختلفی داشته و تا حدودی بر روده و سیستم ادراری تاثیر می‌گذارد، اما به دلیل اینکه در رگ‌های خونی زندگی می‌کند، می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن نیز آسیب برساند. نام‌های دیگر تب حلزون شامل شیستوزمیازیس، بیلارزیا و تب کاتایاما می‌گردند. عامل این بیماری، انگلی به نام شیستوزما است. شیستوزما نوعی کرم پهن بوده که در آب‌های شیرین دارای حلزون زندگی می‌کند و 5 گونه دارد که در ایران تنها نوع ادراری یا هماتوبیوم آن بیماری ایجاد می‌کند. بدن فرد به وجود این انگل واکنش نشان داده و علائم ظاهر می‌گردد، اما عوارض آن می‌تواند به مدت طولانی ادامه یابد. این بیماری می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن، از جمله ریه‌ها، سیستم عصبی و مغز را تحت تاثیر قرار دهد. ناحیه آسیب دیده به نوع انگل بستگی دارد.

تب حلزون



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397برچسب:تب حلزون, | 10:34 | نويسنده : Bahar |

پانسونوزیت زمانی رخ می‌دهد که تمام سینوس‌های سر آلوده یا ملتهب شوند. معمولا یک عفونت سینوسی یا سینوزیت، فقط یک یا دو گروه سینوسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پانسونوزیت ممکن است با یک عفونت سینوسی شدید اشتباه گرفته شود، اما آن با گذشت زمان و بدون درمان برطرف خواهد شد. با این حال، در بعضی موارد، درمان‌های پزشکی مانند آنتی بیوتیک‌ها یا داروهای ضد قارچی می‌توانند کمک کننده باشند.

پانسونوزیت



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 13 دی 1397برچسب:پانسونوزیت,گرفتگی بینی, | 10:46 | نويسنده : Bahar |

نورالژی تری ژمینال نوعی اختلال عصبی صورت بوده که موجب درد ناگهانی و آزار دهنده صورت می‌شود. این درد معمولا در صورت، فک پایین، اطراف بینی، گوش‌ها، چشم‌ها و لب‌ها به وجود آمده و نام دیگر آن نورالژی عصب سه قلو می‌باشد. این وضعیت یکی از دردناک‌ترین شرایطی است که می‌تواند برای فرد به وجود آید. نورالژی به درد شدید در طول یک عصب اشاره دارد که به علت تحریک عصب یا آسیب رخ می‌دهد. نورالژی تری ژمینال بر روی عصب تری ژمینال که یکی از عصب‌های گسترده در سر است، تاثیر می‌گذارد. سالانه حدود 14 هزار نفر در ایالات متحده، این شرایط را گسترش داده و در حال حاضر حدود 140 هزار نفر با این وضعیت زندگی می‌کنند. این آمار در سراسر جهان حدود 1 میلیون نفر می‌باشد.

نورالژی تری ژمینال



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 13 دی 1397برچسب:اختلال عصبی, | 10:40 | نويسنده : Bahar |

کیست پیلار در اطراف فولیکول‌های مو رشد کرده و معمولا روی پوست سر ظاهر می‌شود. آن‌ها در اغلب مواقع بی‌ضرر هستند و ممکن است به خودی خود از بین بروند. کیست نوعی توده کوچک پر از مایع بوده که زیر پوست تشکیل می‌شود. کیست‌ها بسیار رایج هستند و معمولا هیچ نشانه یا عوارض جانبی ندارند. یک جراح اغلب به راحتی کیست را از بین می‌برد، اما کیست ممکن است پس از برداشتن نیز دوباره به وجود آید. بسیاری از کیست‌های پیلار بدون درمان برطرف می‌شوند اما باید مراقب بود که به پوست آسیبی وارد نشود.

کیست پیلار



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 10 دی 1397برچسب:کیست پیلار, | 10:24 | نويسنده : Bahar |

آکانتوز نیگریکانس (acanthosis nigricans) نوعی وضعیت پوستی بوده که موجب ضخیم شدن و تیرگی پوست می‌شود. این شرایط اغلب در ناحیه گردن، کشاله ران و زیر بغل ظاهر شده و علائمی مانند خارش و بوی نامطبوع را نیز با خود به همراه دارند. آکانتوز نیگریکانس با چاقی و دیابت مرتبط بوده و درمان آن شامل رفع اختلال اساسی می‌باشد. در موارد نادر، نوع بدخیمی از آکانتوز نیگریکانس در افراد مبتلا به سرطان خاص وجود دارد. ما در این مقاله به علل و علائم آکانتوز نیگریکانس پرداخته و روش‌های درمانی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آکانتوز نیگریکانس



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 5 دی 1397برچسب:آکانتوز نیگریکانس, | 11:7 | نويسنده : Bahar |

بدون شک تبلیغات اینترنتی امروزه یکی از نیازهای اصلی صاحبان مشاغل است، چرا که همواره تبلیغات یکی از اصلی ترین نیازهای یک کسب و کار برای سود اوری و پیشرفت بوده و حالا با گسترش وسایل ارتباطی و فضای مجازی و رونق گرفتن اینترنت در میان مردم، تبلیغات اینترنتی ارزان میتواند پلی به سوی موفقیت و افزایش فروش یک کسب و کار باشد، حال در این مقاله انواع مختلف تبلیغات در فضای مجازی می‌پردازیم.

تبلیغات اینترنتی



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 دی 1397برچسب:تبلیغات اینترنتی, | 1:14 | نويسنده : Bahar |

کاربران زیادی سوال کرده بودند که چرا باید از لینک های نوفالو استفاده کنیم، بر آن شدیم در مقاله ای این مبحث رو به طور کامل توضیح بدهیم.

لینک های نوفالو



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 دی 1397برچسب:لینک های نوفالو, | 1:7 | نويسنده : Bahar |

یکی از سوال‌هایی که ممکن است به ذهن هر مدیر سایتی خطور کند این است که انواع ریپورتاژ چیست و شامل چه شاخه‌هایی می‌شود! در این مقاله به طور مفصل به بررسی رپرتاژ آگهی می‌پردازیم.

رپرتاژ آگهی



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 دی 1397برچسب:رپرتاژ آگهی, | 23:59 | نويسنده : Bahar |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 36 صفحه بعد