پیشگیری از روند پیری پوست با ماسک شکلات

اگر شما نیز یکی از طرفداران انواع ماسک زیبایی در خانه هستید، ماسک شکلات را نیز به فهرست خود اضافه نمائید. ماسک شکلات یکی از ترمیم کننده‌های عالی برای پوست بوده و همچنین به آسانی می‌تواند شما را صاحب پوستی لطیف و شفاف سازد مشروط بر اینکه مداومت و استمرار را در استفاده از این ماسک مد نظر قرار دهید. این مقاله شما را با خواص جالب ماسک شکلات برای پوست آشنا ساخته و طرز تهیه چند ماسک ساده را با استفاده از این غذای خوشمزه به شما آموزش خواهد داد.

ماسک شکلات

فواید ماسک شکلات برای پوست صورت

از فواید اصلی ماسک شکلات برای پوست می توان به خاصیت لایه برداری و از میان برداشتن چین و چروک های پوستی اشاره نمود. همچنین پوستی لطیف همچون برگ گل و درخشان مثل شبنم را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شکلات تیره منبعی قوی و ثروتمند از آهن، کلسیم و ویتامین های D ،C ،A ،E ،B1 و… می باشد. بنابراین به سادگی می توان دریافت که مصرف خوراکی این ماده خوشمزه و جالب تا چه اندازه بر شادابی و جوانسازی پوست تاثیر گذار خواهد بود. تمامی ویتامین های مذکور به دلیل خواص حیرت انگیز خود در مبارزه با رادیکال های آزاد می توانند روند پیری پوست را به تعویق انداخته، چین و چروک ها را از بین برده و کلاژن سازی پوست را تقویت نمایند. همچنین ماده فلاونول در شکلات تیره به عنوان عاملی تاثیر گذار در محافظت پوست در برابر اشعه های زیان بار خورشید شناخته شده است. همچنین در کاهش دادن لکه های پوستی که در اثر آکنه به وجود آمده اند تاثیر گذار و مفید خواهد بود. بنابراین به وضوح می توان دید که ماده شکلات تمامی فاکتورهای اصلی را برای ساخت ماسک جوان کننده پوست دارا بوده و می تواند در دراز مدت پوستی صاف، شفاف و عاری از چین و چروک برای ما به ارمغان بیاورد مشروط بر آنکه شکلاتی مرغوب و با درصدی بیش از خلوص 70% در ماسک خود به کار بریم. آسان طب از علاقمندان دعوت می کند برای آشنایی با روش ساخت و استفاده از ماسک شکلات ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایند.

ماسک شکلات به عنوان مرطوب کننده‌ای عالی

ماسک شکلات

برای ساخت ماسک شکلات به عنوان یک مرطوب کننده می توانید مقداری شکلات را به روش بن ماری بر روی بخار آب ذوب کرده تا به حالتی مایع و روان تبدیل شود. سپس این مایع را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن کتان مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. در انتها باید درون این مخلوط، یک عدد زرده تخم مرغ افزوده و مجدداً هم بزنید تا یکدست و صاف شود. حال صورت و گردن خود را کاملا تمیز و عاری از چربی و گرد و غبار نموده و ماسک شکلات را بر روی پوست این نواحی قرار دهید. پس از 15 دقیقه صورت و گردن خود را شستشو داده و از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397برچسب:ماسک شکلات, | 22:17 | نويسنده : Bahar |