روغن‌های مناسب پخت و پز و ویژگی‌های آن‌ها

ما برای خرید روغن، انتخاب‌های زیادی داریم، شاید شما فکر می‌کنید روغن‌های سالمی انتخاب می‌کنید اما روغن‌ها زمانی که حرارت می‌بینند ممکن است تغییر اساسی پیدا کنند و این تغییرات گاها بسیار مضر می‌باشد، پس کدام روغن، برای پخت و پز مناسب‌تر است؟ به عقیده برخی از افراد، کره برای سرخ کردن و چربی غاز برای کباب کردن سیب زمینی بهترین انتخاب می‌باشد، یا شاید به نظر شما سالم‌ترین روغن، روغن نباتی باشد اما این نظرات تا چه حد درست است؟ با آسان طب برای یافتن این سوال همراه باشید.

روغن

حرارت دادن برخی از روغن ها و خطر سرطان

مشکل اینجاست که وقتی بعضی از روغن­‎‌ها حرارت می‌بینند، می‌توانند تجزیه شوند و مواد شیمیایی‌ تولید کنند که با مشکلات قلبی و سرطان مرتبط هستند. مردم معمولا از کره، روغن نباتی، روغن زیتون و آفتابگردان برای پختن غذاهایشان استفاده می‌کنند. تمام پیام‌های سلامتی که معمولا شما درباره روغن­‌ها می‌شنوید، در درجه حرارت اتاق صادق هستند. اما کدام روغن­‌ها وقتی حرارت می‌بینند مضرند؟ برای رسیدن به جواب، آزمایش مخصوصی انجام داده‌ایم. ما تمام چربی­‌ها و روغن­‌ها را آزمایش کردیم تا ببینیم که کدام یک از آن­ها برای سلامتی مضر می‌باشند.

اطلاعات بدست آمده از آزمایش روغن‌ها

روغن

مولکول‌های روغن، پس از حرارت دیدن می‌شکنند و مواد شیمیایی مثل آلدئید تولید می‌کنند، آلدئید­ها با بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط هستند. وقتی نتیجه آزمایش روی روغن‌هایی با چربی‌های اشباع نشده را نگاه می‌کنیم، با چند نکته قابل توجه مواجه می‌شویم. روغن‌های حاوی چربی چند اشباع نشده، مثل روغن ذرت و آفتابگردان آلدئید بسیار زیادی تولید می‌کنند. در واقع همان روغن‌هایی که گمان می‌کردیم برایمان مفید است، وقتی حرارت می‌بینند می‌توانند خطرناک باشند. پس بهتر است که روغن‌هایی که حاوی چربی اشباع نشده هستند (مانند روغن آفتابگردان) در آشپزی کمتر استفاده شوند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397برچسب:روغن, | 22:29 | نويسنده : Bahar |