بیماری صرع و درمان حملات مکرر تشنج

تشخیص بیماری صرع

پزشک متخصص از شما در مورد جزئیات تشنج سوال می کند و سپس معاینه فیزیکی انجام می دهد. تستهایی که انجام می دهد شامل:

الکتروانسفالوگرافی (EEG) نوار مغزی. این تست بدون درد است و امواج الکتریکی فعالیتهای مغزی را اندازه گیری می کند. امواج مغزی از طریق الکترودهای کوچکی که به پوست سر متصل می شوند و یا یک کلاه پلاستیکی به دستگاه EEG منتقل می شوند. تنفس عمیق و سریع در زمان گرفتن نوار مغزی می تواند موجب حملات صرع شود. درطول زمان تشنج، نمودار امواج مغزی متفاوت از نمودار حالت طبیعی امواج مغزی است.

اسکن مغزی. دربیماری صرع، مطالعه تصویر بردای، مانند (MRI) تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مغز طبیعی است. تست هایی مانند MRI می تواند جزئیات تصویر مغز را نشان دهد که می تواند از مشکلات دیگر جلوگیری کند، مانند سکته مغزی یا تومور مغزی . از آنجائیکه فرزند شما نیاز دارد برای مدت طولانی بی حرکت بماند، با پزشک خود در مورد امکان استفاده از آرام بخش مشورت کنید.

 

درمان خانگی و رژیم غذایی بیماری صرع

پیروی از یک رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم، که به نام رژیم غذایی کتوژنیک معروف است، می تواند در کنترل صرع موثر باشد. این رژیم زمانی استفاده می شود که درمان های دارویی مرسوم در کنترل صرع موثر نباشد. ادامه دادن این رژیم غذایی آسان نیست، اما در کاهش تشنج برای بعضی افراد مفید است. تغییرات در رژیم غذایی چربی بالا، و کربوهیدرات کم، مانند رژیم های غذایی شاخص قند خون و رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز، اگر چه کمتر موثر است، به اندازه رژیم غذایی کتوژنیک محدود نیست و همچنین ممکن است مفید باشد.

 منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 12 بهمن 1396برچسب:بیماری صرع,تشنج, | 23:42 | نويسنده : Bahar |