دلایل ایجاد داغی و گرمای کف دست

دست‌ها به دلایل مختلف تغییر درجه حرارت داده و در زمان‌ها و شرایط متفاوت ممکن است گرم یا سرد شوند. گرمای کف دست می‌تواند برای افراد نگرانی‌هایی ایجاد کند و ناشی از چندین وضعیت پزشکی باشد، بنابراین افرادی که این شرایط را تجربه می‌کنند باید برای یافتن علت آن به پزشک مراجعه نمایند. برخی از مطالعات بر این عقیده‌اند که سردی دست به معنای گرمی قلب می‌باشد. زمانی که دست‌ها به صورت غیرعادی گرم می‌شوند ممکن است مشکل از جریان خون، عفونت و سایر مسائل پزشکی باشد اما برای تشخیص درست توسط پزشک، تاریخچه پزشکی فرد کمک‌کننده خواهد بود.

گرمای کف دست

علل گرمای کف دست

مسائل مربوط به پزشکی و سایر عوامل قید شده زیر می‌توانند به گرمای کف دست منجر شوند:

♦ تغییرات دمایی: دست‌ها می‌توانند تحت تاثیر آب و هوا قرار گیرند و این مسئله موجب تغییر حالت دمایی دست خواهد شد. به عنوان مثال برخی افراد به هنگام استفاده از دستکش‌های باغبانی در فصل گرما دچار این وضعیت می‌شوند، البته این مسئله در آب و هوای سرد نیز صدق خواهد کرد.

♦ ورزش: یکی از مواردی که می‌تواند موجب افزایش جریان خون شود ورزش بوده و به همین دلیل هرگونه فعالیتی که موجب حرکات مکرر گردد می‌تواند موجب ایجاد گرما شود، افرادی که مدت زمان طولانی را مشغول انجام کارهایی همچون تایپ کردن و یا نگارش هستند با این مسئله مواجه خواهند شد.

گرمای کف دست

♦ سندرم تونل کارپ: آسیب رسیدن به عصب موجود بر روی مچ دست می‌تواند منجر به سندرم تونل کارپال شود. آرتریت روماتوئید، مشکلات مربوط به غده تیروئید و برخی از کیست‌ها می‌توانند این اختلال را ایجاد نمایند. گروهی از اختلالات و علائم اولیه را می‌توان شامل بی‌حسی، سوزن شدن و یا سوزش در دست دانست، البته گرمای کف دست را نیز باید به این علائم اضافه کرد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 13 خرداد 1397برچسب:گرمای کف دست, | 17:27 | نويسنده : Bahar |