میزانپلی مو و 3 روش قدیمی برای فرم دادن به موها

میزانپلی مو یکی از قدیمی‌ترین اصطلاحات آرایشی به شمار آمده و تمامی آرایشگران حرفه‌ای و با تجربه با این شیوه فرم دادن به موها آشنا می‌باشند. در واقع میزانپلی مو ها یکی از روش‌های بدون ضرر برای موها بوده و آرایشگران بدون آسیب رساندن به مو، توسط انواع مواد یا دستگاه‌های حرارتی می‌توانند موهای افراد را به بهترین شیوه ممکن فرم داده و آرایش دهند. با توجه به اینکه این روزها نیز، روش‌های بدون ضرر و زیان مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته بد نیست در این مقاله به بررسی کامل این تکنیک پرداخته و سه روش اصلی آن را با هم مرور نمائیم.

میزانپلی مو

معنای میزانپلی مو چیست؟

میزانپلی مو یک اصطلاح آرایشی فرانسوی بوده که به معنای تاب دادن یا فر کردن موها پیش از شینیون می باشد. در این روش بدون استفاده از بابلیس مو یا حرارت مستقیم سشوار، سعی بر آن شده که فرها یا موج هایی زیبا را در موهای افراد پدید آورند. به همین دلیل ساقه موها نسبت به روش هایی که در آن به وفور از براشینگ های داغ یا اتوی مو استفاده می شود، در امان مانده و رطوبت و چربی طبیعی آن حفظ خواهد شد. با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که بهترین شیوه برای میزانپلی مو ها، استفاده از فرم دهنده های ملایم و بیگودی های مختلف است که از ریز تا درشت می توانند فرهایی با قطرهای مختلف را در موها ایجاد نمایند. سه سایز ریز، متوسط و درشت در بیگودی های سنتی موجود بوده که با توجه به اندازه و حجم موها یا سلیقه متقاضی انتخاب شده و موها از زیر یا رو به دور این بیگودی های توری پیچیده شوند. به طور خلاصه می توان گفت که میزانپلی مو ، اولین مرحله از آماده سازی موها جهت شینیون می باشد. آسان طب از علاقمندان دعوت می کند جهت آشنایی با مراحل میزانپلی مو ها، به ادامه این مقاله توجه فرمایند.

مراحل انجام میزانپلی مو ها

قبل از هر چیز در اولین مرحله از میزانپلی مو باید به شامپو کردن موها پرداخت. سپس در حالی که خیسی موها را گرفته ایم و ریشه موها کاملا خشک شده است با اندک نم موجود در موها، به وسیله یک ماده فرم دهنده مو مانند موس، کرم مو، چسب مو و... موها را ماساژ داده و پس از تقسیم بندی موها به پنج دسته، باید موهای نواحی مختلف سر را در جهات استاندارد به دور بیگودی های منتخب بپیچیم. سپس موها را داخل یک توری یا پارچه ظریف پیچیده و با حرارت ملایم سشوار یا سشوار کلاهی به خشک کردن موها بپردازیم. چنین روشی برای خشک نمودن موها مستلزم زمانی بسیار طولانی بوده و متقاضی باید تا خشک شدن و فرم گرفتن کامل موها در زیر سشوار کلاهی بنشیند. به همین دلیل است که شیوه میزانپلی مو ها در سالن های تخصصی و مدرن آرایشی چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

3 روش اصلی برای میزانپلی مو

میزانپلی مو

سه روش اصل کاری برای میزانپلی مو وجود دارد. البته مراحل آماده سازی و فرم دادن به موها مشترک بوده اما در نهایت می توان به سه شیوه موها را آرایش داد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 خرداد 1397برچسب:میزانپلی مو, | 16:24 | نويسنده : Bahar |