بیماری های پروستات و روش‌های تشخیص و درمان آن

پروستات غده‌ای است شبیه به بیضه در داخل بدن که وجه تمایز نوزاد دختر از پسر است. این غده که بین مثانه و مجرای ادرار قرار گرفته است تا سن 40 سالگی رشد خاصی ندارد و اندازه آن تقریبا کوچک تر از یک گردو است. پس از سن بلوغ معمولا افزایش قد در پسرها مشاهده نمی‌شود اما در این دوران هنوز دو غده وجود دارد که به هورمون مردانه یا تستسترون پاسخ می‌دهند که یکی از آن‌ها پروستات است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بیماری های پروستات و علل بروز آن‌ها بپردازیم.

بیماری های پروستات

وظیفه پروستات و بیماری های پروستات

وظیفه پروستات کمک به زایایی افراد است یعنی پس از آن که بیضه تولید اسپرم یا منی را انجام می دهد، غده پروستات در تغییر PH و حجم این ماده تاثیرگذار است و به آن شرایط متعادلی می دهد. همانطور که گفته شد پروستات بعد از سن 40 سالگی در همه مردها شروع به افزایش می کند ولی سرطان پروستات در سنین بین 40 تا 50 سال در دنیا خیلی کم گزارش شده است.

بزرگ شدن پروستات و آلوده شدن آن به میکروب های مختلف می تواند برای افراد مشکلات پروستاتیک ایجاد کند، علائم بیماری های پروستات پس از سن 50 سالگی در افراد شروع می شوند.

پروستات ممکن است در اثر عواملی که مهمترین آن ها ارث است دچار سرطان شود. از دیگر عوامل ابتلا به این بیماری می توان به مصرف یک سری مواد خاص مثل سیگار و الکل، یا سرو کار داشتن با سمومی مثل کادمیوم و سرب اشاره کرد. پزشکان معتقدند که ارتباط جنسی سالم در حریم خانواده می تواند از سرطان پروستات جلوگیری کند اما اگر این ارتباطات خارج از قائده باشد و سبب ایجاد بیماری های مقاربتی شود به خودی خود می تواند علت ایجاد سرطان پروستات باشد.

 افزایش سن یکی از عواملی است که می تواند منجر به سرطان پروستات شود. به همین دلیل به افرادی که بالای سن 50 سال هستند توصیه می شود با مراجعه به مراکز پزشکی و انجام آزمایش ها از عدم ابتلا به سرطان پروستات مطمئن شوند.

سرطان پروستات چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بیماری های پروستات

بهترین نوع آزمایش برای بررسی پروستات آزمایش از طریق مقعد است زیرا پروستات به راحتی از طریق مقعد قابل لمس است و اگر تغییراتی داشته باشد، پزشک متوجه می شود.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 31 خرداد 1397برچسب:بیماری های پروستات, | 11:30 | نويسنده : Bahar |