معرفی 7 مورد از مزایای بی‌نظیر آب زنجبیل

هزاران سال است که مردم از زنجبیل به عنوان طعم دهنده غذاها و یک درمان طبیعی برای شرایطی مانند درد و تهوع استفاده می‌کنند. گیاه زنجبیل غنی شده از مواد طبیعی بوده که می‌تواند سلامت افراد را ارتقا بخشد. یکی از شیوه‌های استفاده از این گیاه، آب آن می‌باشد که مزایای بالقوه‌ای را به خود اختصاص داده است. آب زنجبیل را می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای زنجبیل، خطرات موجود، بررسی شواهد علمی برای صحت این موضوع و چگونگی تهیه آب زنجبیل در منزل بپردازیم.

آب زنجبیل

فواید آب زنجبیل برای سلامتی

مطالعات کثیری در رابطه با مزایای زنجبیل انجام گرفته و فواید آن به اثبات رسیده است اما با این حال تحقیقات محدودی در رابطه با آب زنجبیل وجود دارد. به طور کلی زنجبیل و آب زنجبیل می‌توانند برای شرایط نامبرده شده زیر مفید باشند:

1. خاصیت ضد التهابی

همانطور که می‌دانید میکروب‌ها، مواد شیمیایی و رژیم غذایی ضعیف می‌توانند سبب التهاب بیش از حد و آسیب به بدن شوند. التهاب برای بسیاری از افراد یک تجربه رایج بوده و برای مبارزه با التهاب مزمن تغییر در رژیم غذایی و تغذیه‌ای امری ضروری محسوب می‌گردد. مصرف زنجبیل می‌تواند تا حدودی به جلوگیری و التیام زخم کمک کند، همچنین یک مطالعه نشان داد که زنجبیل واکنش‌های آلرژیکی را که در آن‌ها التهاب نقش مهمی ایفا می‌کند، کاهش خواهد داد. نتیجه یک مطالعه دیگر بر این پایه استوار بود که مصرف مکمل‌های زنجبیل به صورت روزانه سبب کاهش درد عضلانی ناشی از التهاب خواهد شد.

2. درد

آب زنجبیل می‌تواند به کاهش برخی از دردها کمک نماید. محققان از آب زنجبیل برای درمان دردهای میگرنی 60 نفر استفاده کردند که طبق آمار بهتر از داروهای ضد درد عمل نمود.

3. حالت تهوع

برخی از افراد آب زنجبیل را برای درمان حالت تهوع خود استفاده می‌کنند که طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2015 این کار موجب کاهش تهوع و استفراغ در افراد خواهد شد.

آب زنجبیل

خاصیت آنتی اکسیدانی

خواص آنتی اکسیدانی آب زنجبیل می‌تواند به جلوگیری از موارد قید شده زیر کمک نماید:

  • بیماری قلبی
  • بیماری‌هایی مثل پارکینسون، آلزایمر و هانتینگتون
  • سرطان
  • علائم پیری

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 7 تير 1397برچسب:آب زنجبیل,گیاه زنجبیل, | 20:33 | نويسنده : Bahar |