بررسی علت‌های ایجاد خونریزی بینی در شب

خونریزی بینی همواره می‌تواند مسئله‌ای مهم و خطرناک باشد علی‌الخصوص اگر این خونریزی در شب ایجاد شود، البته نباید ترسید زیرا خونریزی بینی امری طبیعی بوده و در اکثر افراد ایجاد خواهد شد، یکی از دلایل خونریزی را می‌توان نبود رطوبت هوا عنوان کرد که در این حالت پوشش بینی سوراخ شده و مستعد خونریزی می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به بررسی  دلایل خونریزی بینی در شب بپردازیم.

خونریزی بینی

بررسی علت‌های خونریزی بینی در شب

در داخل بینی یک بافت مرطوب و بسیار ظریفی وجود دارد که دارای تعداد زیادی عروق خونی نزدیک به هم است، شاید باورکردنی نباشد اما آسیب‌های جزئی هم می‌تواند منجر به ایجاد صدمه و خونریزی گردد، این حالت یکی از شایع‌ترین حالت‌های موجود از عوامل ایجاد خونریزی بینی محسوب می‌شود. خونریزی غالبا از قسمت جلوی بینی شروع خواهد شد، جایی که مخاط بیشتر وجود دارد و به راحتی سرریز خواهد شد. برخی از محققان بر این باورند که خونریزی بینی معمولا از یک شریان بالاتر و عمیق‌تر ایجاد و حتی امکان دارد از طریق گلو وارد سوراخ بینی گردد، لازم به ذکر است که این خونریزی اکثرا در کودکان ایجاد شده اما افراد بزرگسال هم گاهی وقت‌ها آن را تجربه خواهند کرد، عواملی همچون فشار خون بالا نیز می‌توانند نقش بسزایی را در این رابطه ایفا نمایند. شایع‌ترین علل و عوامل تاثیرگذار خونریزی بینی در شب عبارتند از:

√ مورد اول، آب و هوای خشک

همانطور که گفته شد وجود آب و هوای خشک و عاری از رطوبت می‌تواند پوست ظریف داخل بینی را شکسته و منجر به ایجاد خونریزی گردد. یکی از دلایل مهم این خونریزی را می‌توان تغییر فصل و عادت نداشتن بافت بینی به این تغییر عنوان کرد.

√ مورد دوم، سرما و آلرژی

عفونت‌های ایجاد شده همچون سرماخوردگی و برخی اختلالات دستگاه‌های تنفسی فوقانی می‌تواند منجر به افزایش مخاط و ایجاد عطسه‌های مکرر شود، این علائم در واکنش‌های آلرژیک نیز وجود خواهند داشت و به همین ترتیب امکان تحریک داخل بینی وجود دارد و در ادامه هم می‌توان شاهد خونریزی بود، توجه داشته باشید که اگر این خونریزی در شب اتفاق بیفتد می‌تواند شرایط بدتری را رقم بزند.

 

روش‌های خانگی درمان خونریزی بینی

خونریزی بینی

مراحل زیر را برای متوقف کردن خونریزی بینی انجام دهید تا بدین ترتیب تاثیرات فوق‌العاده آن را مشاهده نمایید:

√ کودکان و بزرگسالان باید همواره با شست و شوی بینی خود لخته‌های خونی احتمالی موجود در بینی را از بین ببرند، در انجام این کار ممکن است خونریزی کوتاهی شکل گیرد که البته برای کودکان الزامی نیست.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 تير 1397برچسب:خونریزی بینی,فشار خون بالا, | 18:39 | نويسنده : Bahar |