چگونگی روابط جنسی در دوران میانسالی و پیری

وقتی سن بالا می‌رود، روابط جنسی دیگر شبیه به دوران جوانی و میانسالی نیست، اما اینگونه روابط سالم با رسیدن به میانسالی نباید قطع شود زیرا وجود آن برای جنبه‌های دیگر زندگی مثل سلامت جسمانی و رضایت از خود موثر است. بعضا بیماری‌های جسمی یا حتی روحی تعادل روابط جنسی را در دوران میانسالی و پیری بر هم می‌زند. در این مقاله قصد داریم روابط جنسی در دوران پیری و میانسالی را بررسی کنیم.

روابط جنسی در دوران پیری

چه عواملی بر روابط جنسی در دوران پیری تاثیر منفی می‌گذارد؟

بعضی از بیماری ها می توانند بر توان جنسی افراد بالای 65 سال اثر بگذارند، گرفتگی عروق یکی از این بیماری ها می باشد. با بالا رفتن سن قابلیت ارتجاعی عروق کاهش پیدا می کند. شریان های تغذیه کننده بافت های نعوظی از این بیماری متاثر می شوند و با باریک شدن این شریان ها توان جنسی در مردان کاهش پیدا می کند. در زنان هم با اینکه این بیماری تاثیر کمتری بر زندگی جنسی دارد اما ممکن است آن ها را دچار تنگی های خلقی مثل افسردگی کند.

برخی داروهای کنترل فشار خون ممکن است بر زندگی جنسی زنان تاثیر منفی داشته باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که با افزایش سن بروز می کند اضافه وزن است. چاقی عامل بروز دیابت و گرفتگی شریانی است، حدود 50 درصد از مردان بالای 65 سال مبتلا به این بیماری، دچار اختلالات نعوظ هم می شوند. چاقی در زنان سالمند هم می تواند بر رضایت جنسی آن ها تاثیر گذار باشد. مشکلات ادراری و پروستات هم باعث اختلال در نعوظ و مشکل در انزال و حتی انزال دردناک می شود.

روابط جنسی در دوران سالمندی

شواهد حاکی از آن است که افزایش سن می تواند باعث کم شدن اعتماد به نفس در روابط جنسی شود، تقریبا تمام کسانی که پا به سن می گذارند با این پدیده روبه رو خواهند شد اما در اغلب افرادی که پیر می شوند این مورد باعث پایان زندگی جنسی شان نمی شود.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 تير 1397برچسب:روابط جنسی,سلامت جسمانی, | 18:51 | نويسنده : Bahar |