تقویت سیستم ایمنی بدن تنها با مصرف 14 ماده غذایی

انسان برای داشتن جسم سالم نیاز به یک سیستم ایمنی قوی دارد. سیستم ایمنی شامل اندام‌ها، سلول‌ها، بافت‌ها و پروتئین‌ها است. این عوامل با هم به فرآیند‌های بدن‌سازی پرداخته تا با پاتوژن‌هایی که شامل ویروس‌ها، باکتری‌ها و بدنه‌های خارجی می‌گردند، مبارزه کنند زیرا آن‌ها باعث عفونت یا بیماری می‌شوند. ادغام غذاهای خاص به رژیم غذایی ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تقویت نماید، به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 14 مواد غذایی جهت تقویت سیستم ایمنی بپردازیم.

تقویت سیستم ایمنی

معرفی برخی از مواد غذایی جهت تقویت سیستم ایمنی

همراهان مجله پزشکی آسان طب همانطور که می‌دانید یک رژیم غذایی سالم و متعادل در حفظ سلامتی نقش حیاتی دارد، از این رو غذاهای نامبرده شده زیر می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک نمایند:

1. بلوبری: بلوبری حاوی یک نوع فلاونوئید به نام آنتوسیانین بوده که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. یک مطالعه در سال 2016 حاکی از آن بود که فلانوئیدها نقش مهمی در دستگاه تنفسی سیستم ایمنی بدن دارند. محققان براین عقیده‌اند افرادی که از مواد غذایی غنی شده با فلانوئید مصرف می‌کنند، به ندرت دچار عفونت دستگاه تنفسی و سرماخوردگی خواهند شد.

2. شکلات تیره: شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدانی به نام تئوبرومین بوده که می‌تواند با محافظت سلول‌های بدن از رادیکال‌های آزاد به تقویت سیستم ایمنی کمک نماید. بدن رادیکال‌های آزاد را جهت تجزیه غذا و یا مواجهه با آلودگی‌ها تولید می‌کند. آن‌ها می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب برسانند و منجر به بیماری شوند. با وجود مزایای بالقوه این شکلات باید این نکته را در نظر گرفت که آن حاوی کالری زیاد و چربی اشباع شده می‌باشد.

3. زردچوبه: زردچوبه یک ادویه زرد رنگ است که افراد بسیاری در آشپزی از آن استفاده می‌کنند و در بعضی از داروهای جایگزین نیز وجود دارد. مصرف زردچوبه ممکن است به دلیل وجود کورکومین پاسخ ایمنی فرد را بهبود بخشد زیرا طبق بررسی‌های به عمل آمده، کورکومین دارای اثر آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می‌باشد.

تقویت سیستم ایمنی

8. زنجبیل: افراد از زنجبیل در انواع غذاها، دسرها و همچنین در چای استفاده می‌کنند. بر اساس یک مطالعه، زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده می‌باشد و به سلامتی انسان کمک خواهد کرد. با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری درباره تاثیر آن در جلوگیری از بیماری نیاز است.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 22 تير 1397برچسب:تقویت سیستم ایمنی,سلامتی, | 15:0 | نويسنده : Bahar |