با انواع مختلف گل آستر و شیوه‌های نگهداری آن آشنا شوید

گل آستر یا گل ستاره‌ای یکی از گل‌های زیبا و محبوبی است که اکثر گونه‌هایش دارای گل‌های ریز و ستاره‌ای شکل سفید، آبی و طلایی رنگ است. برخی گونه‌هایش گل‌های درشتی دارد و مانند گل داوودی، گلدهی را در روزهای کوتاه انجام می‌دهد. داشتن گل و گیاه در باغ و منزل و نظاره هر روزه آن‌ها می‌تواند به دمیده شدن نشاط و شادابی در زندگی کمک زیادی کند از این رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی شیوه های کاشت و نگهداری گل آستر بپردازیم.

آشنایی با گل آستر

گل های این گیاه اغلب از 2.5 تا 5 سانتی متر قطر دارند. اواخر بهار تا اواسط پاییز زمان شکوفایی و رویش گونه های مختلف گل آستر است. ارتفاع گل های آستر بر حسب گونه از 20 میلی متر تا حدود 2 متر متفاوت است.

گونه های معروف گل آستر

  1. آستر آلپی
  2. آستر ایتالیایی
  3.  آستر طلایی
  4. آستر تاتاری
  5. آستر دریایی

آستر آلپی

گل آستر

آستر آلپی یکی از محبوب ترین گونه های گل آستر است که بومی کوهستان های قاره سبز است. همانطور که از اسم این گونه می توان حدس زد این گل در واقع متعلق به کوهستان آلپ است، رشد این گونه بین 15 تا 30 سانتی متر می باشد. گل های آن به رنگ های صورتی، سوسنی، بنفش روشن و بنفش تیره، آبی و سفید دیده می شوند. دوران شکوفایی گل آستر آلپی اواخر بهار تا اوایل تابستان است.

آستر ایتالیایی

گل آستر

ارتفاع ایتالیان آستر یا آستر ایتالیایی بین 20 تا 50 سانتی متر است و گل هایش رنگ سوسنی دارند. دوران شکوفایی و گلدهی آن از اواسط تابستان تا اواسط پاییز شروع می شود.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 تير 1397برچسب:گل آستر,نگهداری گل, | 21:23 | نويسنده : Bahar |