آشنایی با مهم ترین خواص پوپل در طب سنتی

پوپل نوعی میوه است که از درخت نخل هندی به عمل می‌آید. از دیگر نام‌های این میوه آجیلی می‌توان به اسامی مانند فوفل و پشگلک اشاره کرد. درختان این گونه بیشتر در نواحی استوایی اقیانوس آرام (ملانزی و میکرونزی)، جنوب شرقی و جنوب آسیا و بخش‌هایی از شرق آفریقا رشد می‌کنند. استفاده از این میوه‌ها تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن می‌گذارد و به همین دلیل است که نسخه‌های زیادی در طب سنتی آسیای شرقی مربوط به پوپل می‌شود. در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتری بر روی این میوه شده و تحقیقات زیادی بر روی آن صورت گرفته است. ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین این تحقیقات آشنا می‌کنیم.

 پوپل

خواص پوپل

همان طور که اشاره کردیم این میوه یکی از مهم‌ترین نسخه‌های دارویی در طب سنتی آسیای شرقی به شمار می‌رفته است. خواص درمانی بسیاری را به این میوه نسبت می‌دهند که بیشتر آنها ریشه در آنتی اکسیدان های قدرتمند آن دارد. تنها نکته‌ای که در مورد پوپل باید رعایت کرد، دوز مصرفی است، چرا که در این میوه، ماده‌ای به اسم آرروکلین وجود دارد. آروکلین موجب تغییرات بافتی در مخاط دهان می‌شود. اگر میزان آروکلین از حد خاصی بیشتر شود، ممکن است آسیب‌های جدی به شما وارد شود. خانم‌های باردار و شیرده و اطفال زیر 9 سال به هیچ وجه نباید از این میوه استفاده کنند.

افزایش اشتها

یکی از رایج‌ترین فواید استفاده از پوپل افزایش اشتها است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد در این میوه آروکلین وجود دارد که بر روی مخاط دهان تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده بزاق را افزایش می‌دهد. امروزه دانشمندان دریافته‌اند که افزایش سطح بزاق با افزایش اشتها رابطه مستقیم دارد. در سال 2008 آزمایشی با شرکت 120 داوطلب صورت گرفت. به هر کدام از این افراد 70 گرم پوپل داده شد. بیش از 120 نفر از آنها اذعان کردند که بعد از مصرف این ماده احساس گرسنگی در آنها تشدید شده است.

 پوپل

سم زدایی بدن

پزشکان طب سنتی هندی همواره از پوپل برای تصفیه خون استفاده می‌کردند. راهب‌های بودایی نیز اعتقاد دارند این میوه روح را از شر آلودگی‌ها حفظ می‌کند. در این میوه طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها، کبد که یکی از مهم‌ترین اندام‌ها در سم زدایی بدن و تصفیه آلودگی‌ها می‌باشد را از شر آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارند. این کار به حفظ سلامت کبد کمک کرده و سم زدایی را در بدن شما بهبود می‌بخشد. همچنین جالب است بدانید که پوپل یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان انگل است.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 تير 1397برچسب:پوپل,میوه آجیلی, | 21:29 | نويسنده : Bahar |