افسنطین، از پرخواص‌ترین گیاهان گلدار را بهتر بشناسید

گیاه افسنطین یکی از گیاهان یا بهتر است بگوییم گل‌هایی است که خواص زیادی در آن نهفته است و این گیاه، علفی خودرو و سازگار است. برگ‌های نورس این گیاه، سبز و مایل به سفید هستند. افسنطین یکی از گیاهانی است که خواص دارویی فراوانی دارد و طبیعت آن گرم و خشک است. قسمت مورد استفاده آن بیشتر برگ و سرشاخه‌های گلدارش است. پرورش دادن یک گیاه دارویی می‌تواند هم از نظر درامد و هم سلامتی موثر باشد. در این مقاله قصد داریم تا شیوه‌های پرورش افسنطین و خواص بی‌نظیر آن را بررسی کنیم. 

افسنطین

آشنایی با افسنتین یا افسنطین

افسنطین بین 8 تا 10 سال عمر می کند اما تنها پنج سال باردهی اقتصادی دارد، این گیاه بومی نواحی معتدل آسیا و اروپا است. بذر آن از این مناطق به زلاند نو و آمریکا منتقل شده است. اکنون این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی در محیط های وسیع پرورش داده می شود.

ریشه این گیاه مستقیم و طول آن به حدود 15 تا 20 سانتی متر هم می رسد. در اکثر گیاهان چند ساله مثل افسنطین پای ساقه چوبی است. سطح افسنطین از کرک هایی به رنگ نقره ای پوشیده شده و دارای انشعاب های زیادی است.

بذرهای افسنطین قدرت رویشی مناسبی تا 2 سال دارند. برگ های قسمت پایینی ساقه این گیاه دمبرگ درازی دارند و هر کدامشان دارای سه بریدگی است. برگ های وسط ساقه کوچکترند و طبیعتا دمبرگ هایشان نیز کوتاهتر است. برگ های میانی، دو بریدگی نسبتا عمیق دارند، بر خلاف این برگ ها، برگ های بالاتر نه دمبرگ دارند و نه بریدگی. رنگ برگ های بالایی نقره ای است.

گل های آن با حالت متراکم می رویند و قطرشان بین 3 تا 5 میلیمتر است، طلایی رنگ و شبیه به زنگوله هستند. شروع گلدهی این گیاه از اوائل تیر ماه است و این گلدهی تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. این گل، میوه ای قهوه ای، روشن و براق دارد که قطرش به 0.3 میلی متر می رسد و بیضی شکل است. وزن هزار بذر افسنطین از 0.07 تا 0.09 گرم خواهد شد.

افسنطین

رفع کم خونی و کم خوابی، آرامش بخش اعصاب

2 قاشق م.خ آن را در یک فنجان آبجوش به مدت نیم ساعت دم کنید و بعد هر شب پیش از آن که بخوابید میل کنید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 مرداد 1397برچسب:گیاه افسنطین,گیاه دارویی, | 14:48 | نويسنده : Bahar |