بررسی خواص و فواید بی‌نظیر ارزن بر روی سلامتی

ارزن یکی از پرکاربردترین دانه‌های غله‌ای است که در طیف گسترده‌ای از موارد استفاده می‌شود. این گونه، بیشتر در قسمت‌های خشک، به خصوص آسیا و آفریقا رشد می‌کند. باستان شناسان مدارکی پیدا کرده‌اند که ثابت می‌کند کشت این گیاه به 10 هزار سال پیش بر می‌گردد و از همین رو بسیاری اعتقاد دارند اولین گیاه غذایی که انسان آن را پرورش داد، ارزن می‌باشد. در حال حاضر بیشتر مردم فکر می‌کنند که این دانه‌ها تنها برای تغذیه دام و طیور استفاده می‌شوند اما باید بدانید که با استفاده از ارزن می‌توان غذاهای گوناگونی پخت یا این که از آن در ساخت بعضی داروها بهره برد. ما در این مقاله شما را به صورت مختصر به مهم‌ترین خواص این گونه آشنا می‌کنیم.

ارزن

خواص ارزن

ارزن می‌تواند به شما در موارد درمانی بسیاری کمک کند چرا که مشاهدات نشان می‌دهد این دانه‌ها حاوی مواد مفید زیادی از جمله ویتامین B، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی، منیزیم و چربی‌ها هستند. علاوه بر این، مقادیر قابل توجهی از پروتئین و فیبر غذایی در ارزن نیز وجود دارد که باعث می‌شوند ارزش غذایی این دانه‌ها دو چندان شوند. تحقیقاتی که در سال 2014 توسط دانشمندان روسی انجام شد نشان می‌دهد این دانه‌ها یکی از 10 ماده مغذی در خارج از جو زمین هستند و به همین دلیل بهتر است برای سفرهای فضایی از سریال‌های حاوی ارزن استفاده کرد.

تقویت سلامت قلب

ارزن یکی از موادی است که اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌تواند باعث تقویت سلامت قلب شود. تحقیقات نشان می‌دهد که در این ماده مقادیر بالایی منیزیم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین ارکان در کاهش فشار خون و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی، به ویژه در مورد آترواسکلروز به حساب می‌آید. به عنوان یک منبع غنی پتاسیم نیز این دانه می‌تواند به عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و فشار خون را پایین بیاورد. کاهش فشار خون و بهینه سازی سیستم گردش خون شما یکی از بهترین راه‌های محافظت از سلامت قلب و عروق می‌باشد.

ارزن

جلوگیری از دیابت

دیابت یکی از بیماری‌های است که بر روی میلیون‌ها نفر تأثیر می‌گذارد. همان طور که می دانید افراد دیابتی به دلیل مقاومت به انسولین نمی‌توانند سطح قند خون خود را کنترل کنند. تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی که از ارزن، زیاد استفاده می‌کنند، آمار دیابت به مراتب پایین‌تری دارند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 مرداد 1397برچسب:ارزن,تغذیه, | 14:52 | نويسنده : Bahar |