هر آنچه باید از خواص گندم آلمانی بر روی سلامتی بدانید

گندم آلمانی نوعی گیاه علفی یک ساله است که به خانواده گندمیان تعلق دارد. این گونه دارای نام‌های متعددی از جمله گندم شهرکردی، جُلبان یا اسپلت می‌باشد. این نوع گندم بیشتر در کشورهای اروپایی کاشت می‌شود و به همین دلیل است که در ایران به آن گندم آلمانی می گویند. شواهد نشان می‌دهد که این گندم از عصر برنز در کشورهای اروپایی مصرف می‌شده است و این بدان معنی می‌باشد که گندم آلمانی قدمتی 3 هزار ساله دارد. در اروپای مرکزی و شمال اسپانیا هنوز از این گندم به عنوان غذای اصلی یاد می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر با مهم‌ترین خواص درمانی که به این گیاه نسبت داده‌اند آشنا کنیم.

گندم آلمانی

خواص گندم آلمانی

این نوع گندم خواص بی نظیری دارد که بیشتر آنها ریشه در مواد مغذی موجود در آن دارند. در سال 2014 مطالعاتی آزمایشگاهی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی مونته ویدئو اروگوئه انجام شد که نتایج نشان می‌دهد در این گندم مواد باارزشی همچون آهن، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، سلنیوم، نیاسین، تیامین، ویتامین B6 و اسید فولیک وجود دارد. شما با مصرف یک فنجان گندم آلمانی می‌توانید 21 درصد از نیاز روزانه خود به پروتئین و 30 درصد به فیبر را فراهم کنید. به همین دلیل است که در کشورهای پیشرفته از دانه‌های این گیاه در ساخت سریال‌های صبحانه استفاده می‌شود.

تسهیل هضم

مطالعاتی که در آگوست 2017 در مجله پزشکی Daily Health منتشر شد، ادعا می‌کند بیماری‌های گوارشی با سرعت باورنکردنی در حال رشد هستند. دانشمندان علت این موضوع را تغییر عادت‌های سالم غذایی و استفاده بیش از حد غذاهای فست فودی می‌دانند. اساساً غذاهایی که هضم آسانی دارند، می‌توانند سلامت دستگاه گوارشی شما را تضمین کنند. همان طور که در بالا گفتیم گندم آلمانی از جمله موادی است که دارای فیبر فراوان است. فیبر غذایی به افزایش مدفوع کمک می‌کند و مواد غذایی را از طریق دستگاه گوارش حرکت می‌دهد. این ماده همچنین سرعت جذب مواد مغذی را افزایش داده و به کاهش بیماری‌هایی مانند یبوست، نفخ، گرفتگی معده، گاز اضافی، اسهال و مسائل جدی‌تر گوارش مانند زخم معده منجر می‌شود.

گندم آلمانی

بهبود جریان خون

سطح بالای آهن و مس در ترکیب این گیاه به طور قابل توجهی باعث افزایش گردش خون می‌شود. دانشمندان اندونزیایی در سال 2004 کشف کردند که این دو عنصر نقش حیاتی در ساخت سلول‌های قرمز بدن دارند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 6 مرداد 1397برچسب:گندم آلمانی,گردش خون, | 19:13 | نويسنده : Bahar |