گل مریم را بشناسید و با شیوه‌های پرورش آن آشنا شوید

گل مریم از گل‌های زیبایی است که دارای عطر زیاد و فوق العاده خوشبویی است. این گل از آفریده‌های بسیار زیبای خداوند است که وجود آن در خانه می‌تواند باعث شادابی و طراوت اهل خانواده شود. برای پرورش هر گل و گیاهی باید با فوت و فن‌های پرورش آن آشنا بود، به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا شما را با پرورش گل مریم آشنا کنیم.

آشنایی با گل مریم

گل مریم

گل مریم بومی مکزیک است و سوخ هایش از فلس ها و قاعده برگ ها تشکیل می شود. در دسته بندی های این گیاه را در دسته مارچوبه سانان قرار می گیرد. برگ های این گیاه زیاد است و شکلی نیزه ای باریک و طویل دارد. از وسط برگ های آن ساقه گلدهنده خارج می شود.

خوشه های گل مریم اندازه 14 تا 38 سانتی متری است، در انتهای ساقه های گلدهنده قرار می گیرد و حدود 30 جفت متناوب از گلچه های سفید رنگ به صورت دو تا دو تا در بخش انتهایی آن قرار می گیرد.

رنگ گل مریم سفید است ولی با تغییرات نژادی، رنگ های دیگر آن نیز موجود است. این گل عطر بسیار زیادی دارد تا آنجا که بعضی ها نمی توانند بوی آن را تحمل کنند. گل مریم را می توان در باغچه یا در گلدان پرورش داد. این نوع گل دو تا چهار ماه پس از کاشت گلدهی را شروع می کند، اگر شرایط محیطی برای این گل مناسب باشد می تواند در تمام طول سال گل بدهد. کشت آن معمولا در بهار صورت می گیرد و در تابستان شروع به گلدهی می کند.

شرایط محیطی

گل مریم

♦ خاک: گل مریم خاک حاصلخیز و سبک را می پسندد و در محل های گرم و آفتابی به خوبی رشد می کند. دمای خاک باید حدود 20 درجه باشد تا گل بتواند به طور مناسب رشد کند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 11 مرداد 1397برچسب:گل مریم,گلدهی, | 12:57 | نويسنده : Bahar |