مهمترین رازهای پرورش و نگهداری گل لاله را بیاموزید

گل لاله یکی از گل‌هایی است که ایرانی‎ها از زمان‌های دور با آن آشنایی دارند. این گل تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و در مناطق مختلف جهان بیش از 150 نوع آن یافت شده است. محبوب‌ترین رنگ‌های گل لاله، سفید، قرمز، صورتی یا زرد می‌باشد. از شاخه بریده یا گل گلدانی آن بیشتر استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی گل لاله بپردازیم. 

گل لاله

آشنایی با گل لاله

لاله یک گیاه دائمی و سوخ دار است. این گل زیبا، یکساله به حساب می آید چون سوخ مادری آن یک سال زراعی بیشتر دوام نمی آورد. این گل بیشتر در مناطق سردسیری رشد می کند و گلی دائمی به حساب نمی آید. تولیده کننده عمده و تجاری این گل کشور هلند است، هلندی ها سالانه 3 میلیارد شاخه گل لاله تولید می کنند.

تولیدکنندگان تجاری معمولا برداشت لاله را وقتی آغاز می کنند که لاله ها به اندازه کافی بزرگ باشند، این زمان معمولا اواخر شهریور است. گل های کوچکتر هم دوباره کاشته می شوند و برای فروش در سال آینده قرار می گیرند.

شرایط محیطی

گل لاله

 لاله گلی با دوام نیست و نهایتا یک ماه دوام بیاورد اما وقتی گل از بین می رود، می توانید پیازش را از خاک بیرون بیاورید و ساقه اش را ببرید. پیاز را در محلی خشک و تاریک نگهداری کنید و سال دیگر دوباره آن را بکارید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 11 مرداد 1397برچسب:گل لاله,گل زیبا, | 13:4 | نويسنده : Bahar |