آشنایی با مهم‌‎ترین خواص عصاره روغن قلم در طب سنتی

یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده ویتلاریا، درخت روغن قلم می‌باشد. این درختان که بسیار استوار و محکم هستند، بیشتر در قسمت‌های آسیای مرکزی، اروپای غربی، شمال آفریقا و قسمت‌های از آمریکا یافت می‌شوند. این درختان میوه‌های مفیدی دارند که به روغن قلم معروف هستند. در طب سنتی بسیاری از کشورهای از این ماده برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات بهره می‌گیرند. از دیگر نام‌های این درخت می‌تواند به مواردی مانند شیا، استورا، کالیو و کالاک اشاره کرد. بومی‌های آفریقایی اعتقاد دارند که این درخت، هدیه شیوا، الهه طبیعت می‌باشد. اگر دوست دارید با خواص عصاره روغن قلم آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

عصاره روغن قلم

خواص عصاره روغن قلم

عصاره روغن قلم سرشار از مواد مفید و منحصر به فرد است که می‌توانند به شما از جنبه‌های مختلفی کمک کنند. تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شده نشان می‌دهد که در این عصاره موادی مانند کاپریل، لوری، پالمتیک، کینمیک، الیه و اسید لینولئیک وجود دارد که هر کدام از آنها قادر هستند بر روی بدن شما به شیوه‌ای خاص تأثیر بگذارند. علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیبات عصاره روغن قلم اسید استریک است که در ساخت بسیاری از داروها و مواد آرایشی بهداشتی نقش دارد. ویتامین‌های گوناگون و آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در این عصاره تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن شما می‌گذارند.

مرطوب کننده

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، عصاره روغن قلم برای ساخت بسیاری از مواد آرایشی به کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عصاره، خاصیت مرطوب کنندگی آن می‌باشد.

عصاره روغن قلم

خواص آنتی اکسیدانی

یکی دیگر از فواید مهم عصاره روغن قلم، ویژگی‌های آنتی اکسیدانی می‌باشد. آنتی اکسیدان ها مواد مفیدی‌اند که می‌توانند به شما در خنثی سازی تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد موادی هستند که در اثر متابولیسم ایجاد شده و با اکسیده کردن سلول‌های سالم، آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 مرداد 1397برچسب:روغن قلم,خانواده ویتلاریا, | 11:17 | نويسنده : Bahar |