سلامت روان را با فعالیت‌های ورزشی به دست آورید

یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه تمامی افراد قرار داشته باشد بدون تردید مباحث مرتبط با سلامت روان می‌باشد، مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش کردن می‌تواند تا چه حد در ایجاد سلامت روان موثر باشد، البته باید توجه داشت که ورزش کردن زیاد هم ممکن است اثرات منفی بر روی روان داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرات ورزش بر روی سلامت روان بپردازیم.

سلامت روان

اطلاعاتی در رابطه با سلامت روان

اخیرا محققان یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا اطلاعات مربوط به 1.2 میلیون نفر از مردم آمریکا را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند رابطه‌ای میان ورزش کردن و سلامت روان پیدا کنند، البته نوع ورزش نیز مدنظر و جزو اهداف تحقیقات بوده است، زیرا برخی از ورزش‌ها حتی می‌توانند تاثیرات معکوسی بر روی سلامت روان داشته باشند. بر اساس یافته‌های محققان مشخص شده است که ورزش‌های تیمی و هوازی همانند دوچرخه‌سواری می‌توانند بر روی سلامت روان افراد تاثیرات مثبتی داشته باشند، آن‌ها یافته‌هایشان را در یکی از مجلات پزشکی معتبر جهان چاپ کرده‌اند که با استقبال زیادی هم مواجه شد. دکتر آدام چکرود می‌گوید:

"افسردگی یکی از عوامل اصلی ناتوانی در افراد مختلف بوده و برای درمان آن باید راه‌هایی به سرعت پیدا کرد تا بتوان از طریق آن به رفع مشکل پرداخت، با توجه به پایین بودن میزان سلامت روان در افراد یک جامعه لازم است تمامی افراد، اعم از کودک و بزرگسال به سراغ انجام فعالیت‌های ورزشی بروند، این مسئله می‌تواند تاثیرات فراوانی بر روی سلامت روان داشته باشد".

عواملی که باید مورد بررسی قرار گیرند

سلامت روان

پزشکان برای به دست آوردن نتایج درست به عواملی همچون سن، نژاد، وضعیت تاهل، درآمد، سطح تحصیلات و شاخص توده بدنی نیز توجه ویژه‌ای داشتند زیرا بر این باور بوده‌اند که تمامی این موارد ممکن است بر روی نتایج اثرگذار باشند، به همین دلیل و برای آنکه بتوانیم نتایج درستی را به دست آوریم توجه به موارد ذکر شده الزامیست. بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد افرادی که ورزش نمی‌کنند در هر ماه چیزی حدود 3.4 روز از سلامت روان خوبی برخوردار نیستند، این آمار در افرادی که ورزش می‌کنند چیزی در حدود 1.5 روز تعیین شد که به خوبی حکایت از اهمیت ورزش در ایجاد سلامت روان دارد.

منبع: آسان طب

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 مرداد 1397برچسب:سلامت روان,تاثیرات ورزش, | 11:27 | نويسنده : Bahar |