برترین فواید درمانی عصاره نوش بر روی سلامتی

نوش یا سرو بادبزنی نوعی درخت همیشه سبز است که به خانواده سروها تعلق دارد. نوش‌ها معمولاً دارای 5 گونه مختلف هستند که دو مورد از آنها در آمریکا و بقیه در آسیای شرقی یافت می‌شود. معمولاً شما می‌توانید این درختان را در مناطق معتدل مانند دامنه‌های کوه‌ها پیدا کنید. در بسیاری از استان‌های ایران نیز این درخت به وفور وجود دارد. از مهم‌ترین استان‌هایی که خانه این درختان محسوب می‌شوند، می‌توان به اردبیل و ارومیه اشاره کرد. عصاره این درخت که به عصاره نوش معروف است، خواص درمانی بسیاری دارد و به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را به صورت مختصر با برخی از آن‌ها آشنا کنیم.

عصاره نوش

خواص عصاره نوش

همان طور که اشاره کردیم عصاره نوش خواص درمانی زیادی دارد و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک داروی گیاهی قوی یاد کرد. در سال 2011 تحقیقاتی به سرپرستی دکتر استیون برندج، گیاه شناس دانشکده پزشکی دانشگاه ساکرامنتو انجام شد. در طی این تحقیقات عصاره بیش از 50 گونه مختلف از سرو را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج نشان می‌داد روغنی که از درخت نوش به دست می‌آید، حاوی ترکیبات منحصر به فرد و باارزشی مانند آلفا پینن، آلفا تیون، بتا-تیون، متادول استات، کمپن، کوپن، دلتا سابینن، فتچون و ترپینول می‌باشد. بسیاری از این ترکیبات در ساخت داروها و مکمل‌ها نقش دارند. همین موضوع به خوبی می‌تواند اهمیت بالای عصاره نوش را به شما ثابت کند.

عصاره نوش

تسکین قاعدگی‌های دردناک

مصرف این ماده برای خانم‌ها بسیار مفید است چرا که تحقیقات نشان می‌دهد ترکیبات موجود در عصاره نوش باعث تسکین قاعدگی‌های دردناک می‌شود. دانشمندان بر این باور هستند کسانی که از این ماده استفاده می‌کنند، درد شکم، گرفتگی، حالت تهوع و خستگی مرتبط با دوره‌هایشان به حداقل کاهش پیدا می‌کند. نتایج یک آزمایش دو مرحله‌ای نشان می‌دهد عصاره نوش می‌تواند ترشح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون را افزایش بدهد. این موضوع برای کسانی که از قاعدگی‌های نامنظم رنج می‌برند، خبر بسیار خوبی است.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 24 مرداد 1397برچسب:عصاره نوش,سرو بادبزنی, | 10:39 | نويسنده : Bahar |