دلایل ایجاد کرمک و معرفی روش‌های درمانی آن

کرمک‌ها می‌توانند روده بزرگ و سایر بخش‌های آن را آلوده نمایند، افراد ممکن است در تمامی رده‌های سنی دچار عفونت‌های پوستی شوند اما بستگی به محیط‌هایی دارد که در آن به زندگی مشغول هستند. عفونت ناشی از کرمک یکی از شایعترین عفونت‌های موجود در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید، این بیماری مسری بوده و به سرعت قابل انتقال از فردی به فرد دیگر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از روش‌های درمانی کرمک بپردازیم.

کرمک

اطلاعاتی در رابطه با کرمک

عفونت کرمک زمانی اتفاق خواهد افتاد که کرمک در نزدیکی مقعد تخم گذاری کند، با این کار در بخش ذکر شده خارش‌های شدیدی شکل خواهد گرفت و غالبا در شب پدیدار خواهند شد. هنگامی که افراد به ناحیه آلوده دست بزنند و یا در صدد رفع خارش برآیند تخم‌ها بر روی انگشتان و زیر ناخن‌ها وارد خواهند شد، در این صورت امکان آلوده شدن وسایل و لباس وجود دارد. افرادی که در یک خانواده زندگی می‌کنند می‌توانند با تماس برقرار کردن با یکدیگر کرمک را دریافت نمایند.

درمان‌های خانگی برای رفع کرمک

به گزارش مجله پزشکی آسان طب افراد زیادی هستند که نسبت به داروهای خانگی علاقه زیادی دارند و با استفاده از آن‌ها به سراغ نابودی کرم روده می‌روند، توجه داشته باشید با آنکه داروهای خانگی از محبوبیت زیادی در نزد افراد مختلف برخوردارند اما شواهد علمی کمی از آن‌ها پشتیبانی به عمل می‌آورد. بهتر است افرادی که دچار عفونت‌های ناشی از کرمک هستند ابتدا به سراغ مراقبت‌های پزشکی بروند و از درمان‌های خودسرانه اجتناب نمایند.

√ افسنتین: مطالعات حکایت از آن دارد که گیاه افسنتین می‌تواند به عنوان یک درمان برای کرمک‌ها به حساب آید، در حقیقت درمانی برای عفونت‌های انگلی که قطعا می‌تواند مورد توجه نیز قرار گیرد. افراد زیادی از این گیاه برای درمان استفاده می‌کنند و در زمینه‌های مختلفی نیز به اثبات رسیده است اما شواهد علمی زیادی از آن پشتیبانی نمی‌کند، برای تایید کامل این موضوع باید آزمایش‌های بیشتری صورت گیرد تا بتوان با خیالی آسوده به سراغ آن رفت.

کرمک

√ دانه کدو تنبل: بر اساس برخی از اطلاعات موجود مشخص شده است دانه کدو تنبل دارای ترکیبی می‌باشد که می‌تواند در برابر انگل داخلی موثر واقع شود، در ایالات متحده آمریکا طی سال‌های 1863 تا 1936 میلادی از این دانه برای درمان کرمک استفاده می‌کردند اما هم اکنون شواهد علمی از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 24 مرداد 1397برچسب:کرمک,انگل, | 10:46 | نويسنده : Bahar |