آجیل پیلی و بررسی خواص و ویژگی‌های مهم آن

خواص آجیل پیلی

همان طور که اشاره کردیم این آجیل سرشار از مواد مغذی است و به همین دلیل کارشناسان تغذیه اصرار دارند تا از این ماده در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنیم. برخلاف سایر آجیل‌ها که سرشار از چربی هستند، پیلی دارای مقادیر قابل توجه ای پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری می‌باشد که بدن قادر به ساختن آنها نیست. چند عدد آجیل پیلی می‌تواند تمام نیاز روانه شما به عناصر مهمی مانند مس و منیزیوم را فراهم کند. علاوه بر این، آجیل پیلی به عنوان یکی از معادن اسید امگا 6 شناخته می‌شود. این موضوع برای بیماران قلبی خبر بسیار خوبی است.

درمان التهاب

یکی از مهم‌ترین خواصی که به این آجیل نسبت می‌دهند، درمان التهاب است. برای سال‌ها از التهاب به عنوان یکی از ریشه‌های اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن یاد می‌شود. از آنجایی که آجیل پیلی سرشار از آنتی اکسیدان‌های گوناگون و قدرتمند است، می‌تواند به درمان مشکلات التهابی کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها عمدتاً رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند، که می‌توانند باعث استرس اکسیداتیو و افزایش التهاب در سراسر بدن شوند. با اضافه کردن آجیل‌های پیلی به رژیم غذایی، می‌توانید از شرایط التهابی مثل آرتروز و نقرس جلوگیری کنید.

آجیل پیلی

تنظیم سطح کلسترول در بدن

درست مانند دیگر خشکبار، در این ماده نیز چربی وجود دارد. اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که تمام چربی‌ها بد نیستند، بلکه وجود بعضی از آنها برای سلامت بدن ضروری می‌باشد. از جمله مهم‌ترین این چربی‌ها می‌توان به اسید چرب امگا 3 و اسید چرب امگا 6 اشاره کرد.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 30 مرداد 1397برچسب:آجیل پیلی,درمان التهاب, | 10:20 | نويسنده : Bahar |