گل کالا لیلی را بشناسید و با شرایط محیطی آن آشنا شوید

آشنایی با گل کالا لیلی

این گل زیبا بسته به گونه اش دارای برگ هایی به طول 15 تا 45 است. برگ های کالا لیلی در ابتدای رویش به رنگ سبز بوده و با گذشت زمان در اغلب گونه ها لکه هایی با رنگ سفید روی پهنه برگ ظاهر می شوند. آنچه در این گیاه به عنوان گل شناخته می شود، در حقیقت برگواره نام دارد. در میان برگواره، گل آذین که مجموعه گل های نر و ماده را شامل می شود قرار دارد که اغلب زرد و گاهی نارنجی رنگ است.

انواع گونه‌های گل کالا لیلی

Z.aethiopica: رایج ترین گونه، گیاه کالا لیلی است که بیشتر به رنگ سفید بوده و به راحتی یک متر ارتفاع پیدا می کند. برگ هایی به طول 45 سانتی متر داشته و بیشترین مقدار گلدهی آن اواخر زمستان و بهار است.

Z.elliottiana: این گونه از کالا لیلی، 30 سانتیمتر عرض و 40 سانتی متر ارتفاع دارد. دارای گل هایی به رنگ خاکستری مایل به ارغوانی بوده، نسبت به سرما مقاومت بالایی داشته و تا 25- درجه را نیز می تواند تحمل کند.

علاوه بر گونه های طبیعی کالا لیلی، گونه های دورگه زیادی تولید شده که معروف اند به دورگه های رنگی. امروزه گل شیپوری نه بخاطر گونه های طبیعیش بلکه به دلیل همین دورگه ها، گیاه زینتی شناخته می شود.

شرایط محیطی مورد نیاز

گل کالا لیلی

دما:

برای اینکه پیازها رشد ایده آل خودشان را داشته باشند، دما باید بین 55 تا 65 درجه فارنهایت باشد. کالا لیلی بر روی زمین می تواند تا 75 درجه فارنهایت را نیز تحمل کند.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1397برچسب:گل کالا لیلی,گیاه زینتی, | 12:52 | نويسنده : Bahar |