معرفی لیست خواص و فواید استفاده از مژکی

خواص مژکی

این میوه یکی از مهم‌ترین منابع برای دریافت عناصر با ارزش محسوب می‌شود. دانشمندان نروژی در طی تحقیقات سال 2010 خود به این نتیجه رسیده‌اند که مژک دارای مقادیر قابلتوجهی از منگنز و سایر عناصر مانند روی، سدیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم می‌باشد. علاوه بر این، در این میوه انواع ویتامین B و مقادیر بسیار زیادی ویتامین C وجود دارد. دکتر استیون برندج نیز در طی تحقیقات خود ثابت کرده مژکی یک منبع آنتی اکسیدان نیز به شمار می‌رود. از جمله مهم‌ترین آنها می‌تواند به موارد قدرتمندی مانند اسید سینامیک، وانیلین و ژلوتین اشاره کرد.

تقویت سلامت پوست

پوست همیشه در معرض بیشترین آلودگی‌ها قرار دارد و از آن به عنوان اولین سد دفاعی بدن نیز یاد می‌شود. به همین دلیل است که حفظ سلامت آن از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار می‌باشد. یکی از بهترین موادی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، مژکی می‌باشد. مقادیر قابل توجه‌ای آنتی اکسیدان‌، ترکیبات پلیفنولی و ویتامین‌های کلیدی در این میوه، می‌توانند باعث خنثی سازی رادیکال‌های آزاد در سیستم کلی بدن، از جمله آنهایی که مسئول خرابی پوست هستند، شوند. خوردن این میوه به طور منظم می‌تواند به بهبود شرایط التهابی کمک کند، در عین حال باعث کاهش ظاهر چین و چروک و جلوگیری از استرس اکسیداتیو در مسیر آن می‌شود.

تقویت دستگاه گوارش

مژکی

این روزها به دلیل رایج شدن غذاهای فراوری شده و فست فودها، مشکلات گوارشی در حال افزایش هستند. دانشمندان توصیه دارند که برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از محصولات طبیعی استفاده کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این میوه سرشار از فیبرهای رژیمی می‌باشد.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 5 شهريور 1397برچسب:مژکی,ویتامین B, | 11:2 | نويسنده : Bahar |