گل فلامینگو یک گل بسیار زیبا از آمریکای جنوبی

آشنایی با گل فلامینگو

هشدار: برگ‌های گل فلامینگو مصرف غذایی نداشته و سمی است و همچنین بهتر است این گیاه دور از دسترس کودکان نگهداری شود. گل فلامینگو بصورت بومی در امریکای جنوبی که از شمال مکزیک تا شمال آرژانتین و در بخش هایی از کارائیب وجود دارد، نام علمی این نوع گل، آنتوریوم آندرانوم است، برگ های ضخیم و چرمی شکل این گل زیبا، قلبی شکل است که در وسط این برگ‌ها یک درفش وجود دارد. این درفش‌ها ممکن است به یکی از رنگ‌های زرد ارغوانی و یا سبز روشن باشد، این نوع درفش بصورت عمودی در مرکز گل به رنگی متفاوت و جذابتر از برگ‌ها قرار دارد. گل فلامینگو ممکن است قرمز، سفید و یا صورتی باشد ارتفاع این گیاه حداکثر بین 60 تا 90 سانتیمتر است.

نکته‌هایی برای مراقبت از گل فلامینگو

گل فلامینگو چون بومی مناطق معتدل استوایی امریکای جنوبی هست بیشتر به سایه علاقه دارد تا نور خورشید و به همین علت بهتر است که در داخل خانه نگهداری شود و فقط در ساعت‌های ابتدایی روز یا عصر در مقابل نور خورشید قرار بگیرد، در کل این گیاه رشد آهسته‌ای دارد اما در محیط مرطوب و یا فصل بهار سریع‌تر رشد می‌کند.

دمای گرم و مرطوب مناسب گل فلامینگو

گل فلامینگو

زیستگاه اصلی گل فلامینگو جنگل‌های استوایی بوده و همان شرایط را نیاز دارد گرم و مرطوب، اما سایه و یا نور مستقیم خورشید، مناسب این گیاه نیست همین جا گفتن این نکته خالی از لطف نیست اگر گیاه گل نداد نشان دهنده این موضوع می‌باشد که گیاه نور کافی دریافت نمی‌کند و بهتر است که در معرض نور بیشتری قرار بگیرد، این نوع گیاه در برابر سرما مقاوم نیست و در دمای پایین خشک می‌شود.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 مهر 1397برچسب:گل فلامینگو, | 10:53 | نويسنده : Bahar |