تغذیه چیست و چه مواردی را شامل می‌شود

تغذیه چیست ؟ یک سوال مهم که ما کمتر جواب کاملی برای آن داشته‌ایم. جواب همیشگی این بوده: آنچه می‌خوریم تا زندگی سالم و توان فعالیت‌های روزمره را داشته باشیم! بله این پاسخ درست بوده اما بسیار ناقص است. پس جواب سوال تغذیه چیست چه می‌باشد؟ آیا تغذیه فقط همان چیزهایی است که به عنوان وعده‌های غذایی مصرف می‌کنیم؟ اگر همه آنچه می‌خوریم برای زندگی سالم و توان بیشتر ما می‌باشد پس چرا سوء تغذیه، ناراحتی‌های اعصاب و روان، عدم وجود آرامش و … وجود دارد؟ پس بیایم در این مطلب با نگاهی کامل به مقوله‌ی تغذیه، به تعریف درستی از آن دست یابیم.

تغذیه چیست

تغذیه چیست

بارها شنیده اید که گفته شده با ایستادن در برابر نور آفتاب می توانید از طریق پوست، ویتامین D بدن خود را تامین کنید، در این پروسه نکته ای نهفته است تغذیه صرفا آنچه از راه دهان به بدن می رسد نیست. بسیار شنیده ایم که می گویند موسیقی غذای روح است، یا مراقب تغذیه روانی کودکانتان باشید و یا گاها گفته ایم یا شنیده ایم که امروز تا جا داشت حرص خوردم یا می گویند عصبانی نباش خونت کثیف می شود! این استعارات و نشانه ها بیهوده بوجود نیامده پس می توان گفت که تغذیه یعنی تمامی آنچه به عنوان ورودی و خروجی ها به بدن جسمانی و بدن روانی وارد و یا خارج می شود. این نگاه کامل به تغذیه ما را در یک رویکرد و سیکل کاملا دوار و به هم مرتبط وصل می نماید تا متوجه این امر شویم که تغذیه فقط به هم خوردن دندان ها و بلعیدن یک چیز نیست. سیستم بدن جسمی و بدن روانی در کنار هم ترکیب یک انسان کامل و سالم را خواهد داد، پس لازم است در جواب سوال تغذیه چیست بدانیم ورود و خروج هر چیز که هماهنگ کننده سیکل تن جسمی و تن روانی به سمت رشد و تکامل باشد را تغذیه می‌نامیم.

تغذیه روان تنی

تغذیه چیست

تغذیه روان تنی به معنای مجموع تعریف آسان طب از تغذیه می‌باشد. در بررسی سیکل تغذیه با در نظر گرفتن دو درگاه مهم یعنی مغز و قلب که حامل جریان های رودخانه ای عروق خونی و سیستم عصبی تا دورترین نقاط سلولی بدن هستند پروسه پیچیده ای را در امر تغذیه به عنوان فرماندهان پشت صحنه هدایت و مدیریت می کنند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:تغذیه, | 18:0 | نويسنده : Bahar |