کراتیت چشم و بهترین روش های درمان التهاب قرنیه

تفاوت کراتیت و ورم ملتحمه چیست؟

کراتیت چشم و ورم ملتحمه شایع ترین بیماری های چشمی هستند، ورم ملتحمه (Conjunctivitis کنژنکتیویت) با عنوان التهاب ملتحمه نیز شناخته میشود، ملتحمه قسمت سفید چشم و خطوط داخلی پلک ها را پوشش می دهد که در این بیماری آسیب می بیند، کنژنکتیویت می تواند به چندین علت ایجاد شود. عفونت و ویروس ها شایع ترین علت بیماری ورم ملتحمه هستند، هرچند که ورم ملتحمه توسط باکتری ها و مواد شیمیایی نیز ایجاد می شود، اما کراتیت التهاب قرنیه چشم است که همانطور که در ادامه شرح میدهیم می تواند به دلایل مختلف از جمله ویروس ها، قارچ ها و انگل ها ایجاد شود.

علت ایجاد کراتیت

♦ عفونت: شایعترین علل التهاب قرنیه عفونت می باشد. عفونت های باکتریایی، ویروسی مانند هرپس سیمپلکس و ویروس تبخال، انگلی و قارچی می تواند باعث ایجاد خارش شود، قرنیه را آلوده کند و باعث کراتیت عفونی یا میکروبی شود.♦ خشکی چشم: اگر از سندرم خشکی چشم رنج می برید و برای مدت زمان طولانی درمان نکنید، ممکن است این مسئله به بیماری کراتیتی گسترش یابد. اگر از کورتیکواستروئیدها به عنوان راهی برای درمان سندرم چشم خشک استفاده میکنید، خطر ابتلا به التهاب قرنیه افزایش می یابد و علائم بیماری می تواند بدتر شود.

درمان کراتیت چشمی و التهاب قرنیه

♦ در اغلب موارد، اشک مصنوعی می تواند در مدیریت کراتیتی که در اثر خشکی چشم ایجاد می شود، بسیار موثر باشد.

♦ قطره های استروئید ( کورتونی ): گاهی برای کاهش التهاب و محدود کردن زخم ها تجویز می شود که در تجویز آن باید دقت زیادی به عمل آید، زیرا برخی از عفونت ها با استفاده از این قطره ها می توانند بدتر شوند، از کورتیکواستروئید چشم استفاده نکنید، مگر اینکه توسط یک متخصص تجویز شود، قطره های کورتیکواستروئید می توانند خطر به ابتلا به کراتیت ویروسی را افزایش دهند.

♦ پیوند قرنیه: اگر کراتیتی که شما از آن رنج می برید، به دارو پاسخ ندهد یا اگر باعث آسیب دائمی به قرنیه شود و به طور چشمگیری بینایی شما را مختل کند، پزشک ممکن است پیوند قرنیه را توصیه کند.

♦ ویتامین A: جهت محافظت چشم از التهاب و سایر بیماری های چشمی میتوانید مکمل ویتامین A یا غذاهای حاوی ویتامین A مصرف کنید.

 منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1396برچسب:کراتیت,کراتیت چشم,بیماری کراتیت,درمان کراتیت چشمی, | 16:28 | نويسنده : Bahar |