هراس از شکست و 5 گام برای غلبه بر ترس

تعریف کلمه موفقیت کار بسیار سختی است و همچنین تعریف کلمه شکست به مراتب سخت تر از آن می باشد. هراس از شکست مانعی واضح است که بین شما و اهدافتان قرار می گیرد، وضعیتی است که شما زمانی آن را تجربه می کنید که به حوادث ناگوار برای رسیدن به هدف خود فکر کنید. این ترس باعث می شود که شما برای مدت طولانی عقب نشینی کنید یا به طور کلی آن هدف را رها کنید. برای اینکه این ترس مانع شما نشود چه باید کرد؟!

هراس از شکست

جایگزینی هراس از شکست با کلمه تفاوت

تعریف شما از کلمه شکست چیست؟ بیخیال شدن؟ دنبال آرزوها نرفتن؟ نتیجه دلخواه به دست نیاوردن؟ شاید الان فکر کنید که جواب دادن به این سوال ها کار بسیار ساده ای می باشد اما خودتان را گول نزنید. هراس از شکست مانع قطعی و حتمی رسیدن شما به هدفهایتان است پس با خودتان رو راست باشید و تعریف خودتان از شکست را مشخص کنید. اگر میخواهید به هدف هایتان برسید لازم است که یک جابه جایی ساده انجام دهید. جابه جایی <فکر کردن درباره شکست> به <فکر کردن درباره تفاوت >.

قبل از تلاش برای رسیدن به هدف ابتدا به این فکر کنید که امیدوارید در نهایت چه چیزی به دست آورید همچنین به این موضوع فکر کنید که بر خلاف خواسته شما در نهایت نتیجه چه خواهد شد. فکر کردن درباره تفاوت ها به شما امکان مقایسه، اطلاعات بیشتر و توضیحات بهتر میدهد. شما می توانید برای رسیدن به هدفتان تا جایی که می خواهید تلاش کنید اما زمانی که به خاطر هراس از شکست همه چیز را رها می کنید آن زمان داستان متفاوت خواهد بود.

مشخص کردن نوع هدف

هراس از شکست

هدف ها به 2 دسته تقسیم بندی میشود:

  1. هدف های رسیدنی
  2. هدفهای جلوگیری

شاید در ابتدا این 2 اسم برایتان خنده دار باشد اما با توضیحات بیشتر متوجه می  شوید که این اسامی دقیق نامگذاری شده اند. هدفهای رسیدنی آن دسته از هدف ها هستند که بر روی رسیدن به چیزی تمرکز میکنند: به عنوان مثال میخواهم ترفیع بگیرم، سخت تر کار کنیم، مورد تشویق واقع شوم و … اما در مقابل، هدفهای جلوگیری هدف هایی هستند که شما نمی خواهید به آنها برسید: مانند من نمیخواهم شغلم را از دست بدهم، نمیخواهم نتیجه ناگوار به دست بیاورم، نمیخواهم بازی را ببازم و …

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:هراس از شکست, | 20:21 | نويسنده : Bahar |