استایل مونوکروماتیک و لزوم خلاقیت در هارمونی رنگ

استایل مونوکروماتیک شیوه‌های جالب از هماهنگ‌سازی و انتخاب رنگ در لباس و پوشش ظاهری می‌باشد که همواره در میان برخی از مردم که نگرشی خاص و یونیک به آرایش و پوشش داشته‌اند متداول بوده و جایگاه ویژه‌ای در انتخاب افراد برای آراستگی هنرمندانه مجموعه استایل داراست. در این مقاله قصد داریم به بررسی همه جانبه پیرامون موضوع استایل مونوکروماتیک پرداخته و اهمیت خلاقیت را برای حصول نتیجه‌ای موفقیت آمیز در این باره بیان نمائیم.

استایل مونوکروماتیک

استایل مونوکروماتیک چیست؟

قبل از هر چیز باید به معنای این اصطلاح پرداخت. کلمه مونو ، به معنای “یک” بوده و کروماتیک یعنی “رنگی” ، بنابراین از قرار دادن این دو لغت در کنار یکدیگر عبارتی حاصل می شود که به معنای “تک رنگی” است و به همین سادگی می توان از اصطلاح ” استایل مونوکروماتیک ” رمز گشایی نمود. استایل مونوکروماتیک یعنی آرایش ظاهری افراد با استفاده از تنها یک رنگ که می تواند آراستگی صورت و یا آراستگی استایل را در بر بگیرد. شاید برخی افراد استفاده از چنین تکنیکی را بسیار کسل کننده و خالی از زیبایی بپندارند اما با اطلاع از چگونگی این هماهنگ سازی می توان دریافت که این شیوه، یکی از زیباترین و همچنین هنرمندانه ترین روشهایی است که در اصول هماهنگ سازی رنگها در چگونگی ست کردن لباس در دنیای مد به کار گرفته می شود.

اصول ست کردن استایل مونوکروماتیک

استایل مونوکروماتیک

اصول ست کردن لباس در دنیای مد و فشن، به علم هارمونی رنگ و تسلط همه جانبه بر خانواده رنگ ها که در یک دایره رنگی تعریف شده است، مربوط می شود. دنیای رنگ، تشکیل شده از 3 رنگ اصلی ( آبی، زرد و قرمز ) که با عنوان رنگ های پایه شناخته می شوند و سه رنگ فرعی ( سبز، نارنجی و بنفش ) که هر یک از این رنگهای فرعی از ترکیب دو رنگ اصلی به دست می آیند. برخی از رنگ ها از زیر مجموعه رنگ های گرم به شمار می آیند که در بیننده احساسی از گرما تولید می کنند و بعضی دیگر از خانواده رنگ های سرد هستند که احساسی از سرما را به بیننده القاء می نمایند. در اصول هارمونی رنگ ها در میکاپ و همچنین استایل افراد باید از رنگهایی هم خانواده و هماهنگ استفاده نمود تا نظمی دلنشین را در مجموعه اثر به وجود بیاورند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:استایل مونوکروماتیک, | 20:26 | نويسنده : Bahar |