روش‌های درمان لکه‌های سفید روی دندان

دلایل ایجاد لکه‌های سفید روی دندان

چندین دلیل ممکن است برای بروز لکه‌های سفید روی دندان وجود داشته باشد. یک علت شایع چنین وضعیتی، فلوئوروزیس دندانی است. در سایت ویکی پدیا مفصلا در رابطه با فلوئوروزیس دندانی بحث شده است: فلوئوروزیس دندانی

در این شرایط، مصرف بیش از حد فلوراید در طی دوران شکل‌گیری و تکامل دندان‌ها (در کودکان) باعث لکه دار شدن و سفید شدن مینای دندان‌ها می‌شود. یکی دیگر از علل رایجف هیپوپلازی مینای دندان است. در این وضعیت، مینای دندان شخص به درستی شکل نگرفته و در دوران کودکی یعنی زمانی که دندان شخص هنوز در حال رشد است، رخ می‌دهد. از دلایل دیگر بروز لکه‌های سفید روی دندان می‌توان به ضعیف بودن بهداشت دهان و دندان یا خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی یا شیرین اشاره کرد.

نکات پیشگیرانه جهت بروز این وضعیت

لکه‌های سفید روی دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند به جلوگیری از لکه‌های سفید روی دندان و همچنین سایر لکه‌ها، پوسیدگی دندان، بیماری‌های مرتبط با لثه و دیگر مشکلات دندان کمک کند. افراد باید دندان‌های خود را به طور مرتب مسواک زده و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنند. لکه‌های سفید روی دندان در اغلب موارد قبل از رسیدن به سن 10 سالگی به وجود می‌آیند. اما ممکن است در برخی افراد متفاوت باشد، از این رو افراد باید رعایت بهداشت دهان و دندان را به کودکان خود توصیه نمایند، زیرا این کار موجب می‌شود که دندان‌هایشان سالم و محکم باشد. رعایت نکات زیر می‌تواند مانع از ایجاد لکه‌های سفید روی دندان کودکان شود:

استفاده از آب بدون فلوراید: برای نوزادانی که عمدتا از شیر خشک استفاده می‌کنند، شیر را با آب بدون فلوراید تهیه کنید، زیرا این کار از تجمع فلوراید در دندان‌هایشان جلوگیری خواهد کرد.

منبع: آسان طب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397برچسب:لکه‌های سفید روی دندان, | 11:11 | نويسنده : Bahar |