نوجوان خشمگین و روش های برقراری ارتباط با او

در دنیای امروز راه حل های متفاوتی برای حل مشکلات مختلف وجود دارد، مهمترین آنها ارتباط برقرار کردن با فرد مقابل است. صحبت کردن درباره پیشنهادات؛ صحبت کردن درباره نظرات و… که از طریق این ارتباط و بیان کردن مشکلات، خیلی از آن ها به سادگی حل می شود. اما چگونه مشکلمان را با فردی حل کنیم که علاقه ای به صحبت کردن ندارد؟ به صورت مداوم از این مکالمه می گریزد و علاقه ای به آن نشان نمی دهد؟ با نوجوان خشمگین خود چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

نوجوان خشمگین

حس استقلال طلبی نوجوان خشمگین 

به تازگی مادری جدال اخیر خود با پسر نوجوانش را تعریف کرد: من فرزند 15 ساله خود را هر روز با ماشین به مدرسه می رسانم. او در تمام مدت هدفون خود را ثانیه ای در نمی آورد و دائم سرش را پایین می گیرد. اگر بخواهم سوالی بپرسم یا چیزی را به او بگویم، بلافاصله از کوره در میرود و از دست من عصبانی میشود. من قبلا میتوانستم درباره همه چیز با او صحبت کنم اما الان دیگر نمیدانم چگونه اینکار را انجام دهم، تمام والدینی که در اطراف او بودند سر خود را به نشانه تایید تکان دادند. واقعا چرا وضعیت به این صورت است؟
داستان نوجوانی درباره جدا شدن از والدین و مستقل شدن است، آنها خودشان را آماده می کنند تا بتوانند به دنیای بیرون از خانه بروند، این پروسه چیزی نیست که یک ساله یا دو ساله به وجود آمده باشد این پروسه در حقیقت از هنگام تولد هر فردی آغاز می شود. این که نوجوانان به حرف والدین خود گوش نمی کنند دقیقا برای این است که می خواهند استقلال خود را نشان دهند یا بگویند که تو رئیس و مدیر من نیستی. تمامی حالات و گفتارهای آنها بیانگر این است که من مستقل هستم. این احساس مستقل بودن، احساسی واجب برای آنها در نظر گرفته می شود و مسلما تاثیر عظیمی در روابط بین آنها با والدینشان می گذارد.

پذیرفتن شور و هیجان نوجوان خشمگین

نوجوان خشمگین

اگر به نوجوان خود بگویید که “دیگر نباید بازی کامپیوتری انجام بدهی” او در جواب شما از عباراتی مانند: “برو بیرون از اتاقم” ، “دیگر نمیخواهم ببینمت” و یا حتی “ازت متنفرم” استفاده می کند. شما باید بر روی خشم او تمرکز کنید و آن را بپذیرید. شما میتوانید ببینید که فرزند شما عصبانی است و همچنان دلش میخواهد به بازی کامپیوتری ادامه دهد. نرم تر باشید و صحبت را ادامه دهید، فکر نکنید که اینکار فایده ای ندارد و به یک شکست منتهی می شود هراس از شکست نداشته باشید و ادامه دهید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:نوجوان خشمگین, | 22:14 | نويسنده : Bahar |