اعتیاد به دارو و 7 علت مهم مصرف آن

چرا برخی از افراد به مصرف داروهای مختلف اعتیاد دارند؟ چرا با وجود اینکه می‌دانند مصرف داروی بیش از حد، عوارض وحشتناکی به بار می‌آورد باز به خوردن آن‌ها ادامه می‌دهند؟ اعتیاد به دارو از کجا شروع می‌شود؟ دید روان‌شناسی و رفتاری بر این باور است که افراد به علت ضعف و شکست در تصمیم گیری‌ها به دارو پناه می‌آورند. در ادامه به بررسی 7 علت برای مصرف بیمارگونه دارو می‌پردازیم.

اعتیاد به دارو

اعتیاد به دارو به علت آسیب‌پذیری ژنتیکی

چرا تنها تعداد معینی از افراد به داروها روی می آورند و به آن معتاد می‌شوند؟ مدرک محکمی وجود دارد که بیان می‌کند افراد برای این نوع رفتار خود، تمایلی ذاتی و ژنتیکی دارند، به عنوان مثال نصف تمایلی که افراد به خوردن الکل دارند به صورت کاملا ارثی می‌باشد. مثل فرزندان که عوامل زنتیکی را از والدین خود به ارث می‌برند. اگر فردی در خانواده باشد که در گذشته این مشکل را داشته باشد این احتمال، امروزه برای فرزندان او نیز وجود دارد.

کمبود راه جایگزین

اعتیاد به دارو

راه‌هایی که در آن مصرف دارو تبدیل به یک گزینه نشده باشد کاملا محدود است که خود این عامل دلیلی است برای اعتیاد به دارو. به عنوان مثال اگر فرد فقیری را در نظر بگیرید که در یک محله بسیار نامناسب زندگی می‌کند متوجه می‌شوید که تصمیمات زیادی جلوی راهش نیست، بنابراین برای رهایی از این درد به دارو روی می‌آورد تا بتواند برای مدتی هر چند کوتاه احساس خوبی داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان داده است کمک کردن به افراد برای پیدا کردن راه‌های متفاوت در شرایط سخت زندگی می‌تواند اعتیاد به دارو را در آن‌ها کم کند و در نهایت آن را از بین ببرد، شرایط محیطی تاثیر بسیار زیادی بر روی تصمیمات افراد می‌گذارد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:اعتیاد به دارو, | 22:19 | نويسنده : Bahar |