ویتامین B از B6 تا B9 فعالیتی متفاوت و حیات بخش

در این بخش از خانواده ویتامین B وارد قسمت دوم این ماده آلی حیاتی می‌شویم، بخش دومی که با نقشی متفاوت‌تر در بدن مشغول فعالیت است. نقشی که بخصوص برای زنان بسیار حیاتی و کلیدی بوده و دانستن این مورد که ویتامین ب چه کمکی به آنها خواهد کرد نیازمند دقت بیشتری می‌باشد که امیدواریم در این مطلب به آن پی ببریم.

ویتامین B

ویتامین B6 ( پیریدوکسین )

ویتامین ب6 با نام علمی پیریدوکسین یکی از مهمترین فعالان در بخش هورمون های جنسی، هضم غذا و تاثیر بر روی تولید هورمون غدد تیروئیدی می‌باشد. یکی از نکات جالب در مورد این ویتامین نقش پر رنگ آن در جذب اسیدهای امینه است و با جذب اسیدهای آمینه بدن به راحتی می تواند از پروتئین ها نیز استفاده نماید، سیکل چرخه ای این عضو از خانواده ویتامین B که بیش از صد عنوان مهم فعالیت در بدن را شامل می شود بسیار متفاوت از هر ویتامین دیگری است.

ویتامین B6 با تاثیر مستقیم بر بافت های چربی ذخیره در صورت کمبود انرژی یا زمان ورزش کردن، قند موجود در این بافت را آزاد کرده و به مصرف عمومی بدنی می رساند پیوند این ویتامین در مجاورت ویتامین ها و مواد معدنی که بعدا توضیح داده خواهد شد مانند آهن نقش بسیار مهم و بدون جایگزین در تولید گلبول قرمز دارد. گلبول قرمز رکن اصلی انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول ها و بازگرداندن مواد زاید از سلول ها برای دفع را بر عهده دارد. این ویتامین یکی از ارکان اصلی تاثیر بر هورمون هایی است که مانع استرس و ناراحتی های عصبی هستند و …

ویتامین B7 ( بیوتن )

ویتامین B

ویتامین B7 با نام علمی بیوتن می‌باشد که در نبودش ویتامین های B6 و B12 عمل نخواهند کرد. مسئول سنتز این دو ویتامین، ویتامین B7 است که در فرایند زنجیره ای که تاکنون گفته شده می توانید ببینید، اگر ویتامین B6 عمل نکند چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد. سوای این موارد این نوع ویتامین خود به تنهایی مسئول فازهای متنوعی در بدن است، یکی از مهمترین پیوندهای عمل نمودن اسیدهای آمینه در بدن می‌باشد و در نبود این ویتامین اسیدهای آمینه عمل نخواهند نمود.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:ویتامین B, | 22:31 | نويسنده : Bahar |