زورگویی و چگونگی مقابله با افراد قلدر

یکی از مشکلاتی که در جوامع امروزی رشد یافته است، عامل زورگویی می‌باشد. علت این زورگویی در مدارس چیست؟ چرا بعضی از کودکان سعی می‌کنند از طریق زورگویی و قلدری به آنچه که می‌خواهند برسند؟ و چرا بعضی دیگر از کودکان مورد هدف قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند؟ تحقیقات نشان داده است که آموزش چگونگی حل مشکلات به کودکان می‌تواند جلوی زورگویی را بگیرد و احتمال قربانی شدن آنها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، اما این روش در اغلب موارد نادیده گرفته می‌شود، متاسفانه باید بگوییم که زورگویی یکی از جدی‌ترین مشکلات اجتماعی-سلامتی در سیستم مدارس شناخته شده است، اما راه‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

زورگویی

مواردی که والدین باید درباره زورگویی بدانند

همانطور که گفتم این مورد در بیشتر شرایط نادیده گرفته می‌شود اما در چند سال اخیر اهمیت دادن به این مورد افزایش یافته است. 50 ایالت در امریکا قوانین ضد زورگویی به تصویب رسانده‌اند و برنامه هایی برای پیشگیری این عامل به وجود آمده است. اما در بهترین حالت تنها یک چهارم تمامی این قوانین و برنامه ها در نهایت مفید واقع می‌شوند. تحقیقات در این زمینه به طول 30 سال می‌باشد که بالاخره راهی مفید و دائمی برای این مشکل پیدا شود. مطالعات در این زمینه امیدوار هستند که اگر تلاش ها سیستمیک، با دوام و مبتنی بر علم باشد زورگویی می‌تواند تا حد زیادی در جوامع کاهش پیدا کند.

دست از محافظت بردارید

زورگویی

اگر می‌خواهید که فرزندانتان راه و روش زندگی را یاد بگیرند، باید عقب نشینی کنید و به آنها اجازه بدهید که با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، پیشنهاداتی به آنها ارائه بدهید اما به هیچ عنوان راه حل جلوی پایشان نگذارید. سعی نکنید مشکلات را برایشان حل کنید چون اگر شما اینکار را برایشان انجام دهید آنها فرصت یادگیری خود را از دست می‌دهند، به صورت خلاصه حامی باشید اما ناجی نباشید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 21 فروردين 1397برچسب:زورگویی, | 1:21 | نويسنده : Bahar |