خودکاوی و اهمیت آن در سلامت جسم و روان

خودکاوی شاخه‌ای جالب از علم روانکاوی است که در جهت شناخت و بهبود مدل تفکر و در نهایت بلوغ فکری و رفتاری به کار می‌رود. روانکاوی موضوعی بسیار حیرت انگیز و البته شیوه‌ای علمی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روانی و همچنین اصلاح رفتاری انسان‌های معمولی می‌باشد. پایه علم روانکاوی مبنی بر ریشه‌یابی واکنش‌های غریزی و ناهنجاری‌های رفتاری است که در لایه‌های مخفی ناخودآگاه انسان قرار دارد. در این مقاله به بررسی موضوع روانکاوی پرداخته و همچنین اهمیت و لزوم استفاده از شیوه خودکاوی را برای تک تک انسانها بازگو می‌نمائیم.

خودکاوی

تعریف صحیح روانکاوی و خودکاوی چیست؟

علم روانکاوی به زبان ساده یعنی کنکاش در ناخودآگاه انسان و یافتن دلایل شرطی شدگی ها و همچنین کشف انگیزه های اصلی انسان به عنوان نیروی محرکه در زندگی که این انگیزه ها معمولا ماهیتی غریزی داشته و به بروز ناهنجاری رفتاری و البته واکنش های ناخودآگاه غریزی منجر خواهد شد. بسیاری از انسان ها موضوع رفتار انسانی را با واکنش غریزی اشتباه گرفته و همین موضوع سبب ساز بسیاری از مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی آنها می شود. قانون کنش و واکنش می گوید اگر نیرویی توسط یک جسم به جسمی دیگر وارد شود (کنش)، متقابلاً نیرویی یکسان و در جهت عکس به جسم محرک وارد خواهد شد (واکنش) و این قانونی ثابت و بدون تغییر در علم فیزیک می باشد.

خودکاوی

خودکاوی دارای قابلیت بازگشت به نقطه آغاز شرطی شدگی ها و تحریکات غریزی و ضربات ناشی از بازخورد بروز غرایز و محدودیت های تعریف شده را داراست و می تواند با دستیابی به این نقاط آغازین، انگیزه های اصلی انسان ها را در مواجه با انتخاب های زندگی روشن سازد. همچنین می تواند دلایل بسیاری از غرایز غیر قابل توجیه و ظاهراً بی دلیل را پیدا کرده و به این ترتیب آپشن هایی برای درمان یا بهبود رفتار آدمی در دسترس قرار دهد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:خودکاوی, | 17:46 | نويسنده : Bahar |