یبوست اُم الامراض بدن را جدی بگیرید

یبوست اُم الامراض بدن را دانشمندی ایرانی در سیزده قرن پیش عنوان نمود. او معتقد بود که یبوست یکی از کشنده‌ترین حالت‌هایی است که می‌تواند برای فرد اتفاق بیفتد و با تحقیقات جدید فرنگی‌ها این امر به اثبات رسید. معمولا همه، ابن سینا را به یاد داریم که در همدان مقبره‎ای بلند و زیبا دارد، او این پدیده را عنوان کرد و با تحقیق خود بر روی بدن‌های متفاوت به نتیجه‌ای رسید که یبوست چگونه می‌تواند کشنده باشد. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم چرا در سال 359 هجری شمسی ابن سینا، مدعی این مطلب شد.

یبوست

یبوست اُم الامراض بدن

چرا یبوست را باید مادر امراض دانست؟ بیایید داستانی را با هم جلو ببریم، داستان معروف خانه تکانی را، شما با تمامی امکانات دیوارها، فرش، شیشه، پرده و هر آنچه درخانه است را شسته اید اما تمام پس آب خانه با چرک آبه ها و آلودگی های شسته شده در کف خانه تان باقی مانده چون سیستم فاضلاب خانه خراب است، یا گیر کرده یا به اندازه کافی عمل خارج کردن این پساب را انجام نمی دهد! پس چه اتفاقی می افتد در خانه ای که همه بخش هایش تمیز است اما کف خانه شاید تا مچ پا، با مایعی آلوده آغشته شده که باید دفع شود اما نمی شود.

دفع مناسب از روده بزرگ

یبوست

قبل از بررسی بیماری یبوست ، بیاییم بدانیم دفع مناسب از روده بزرگ به چه شکلی است. شهرداری خیلی وقت است که اعلام نموده لطفا هر شب ساعت 9 کیسه های زباله خود را بیرون و در ظرف های مخصوص بگذارید. هر شب یعنی حداقل روزی یک بار، آن کیسه های زباله و پس ماندهای آنچه در خانه بوده که مجموع خوردنی ها و … است را بیرون بگذاریم.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 25 فروردين 1397برچسب:یبوست, | 18:4 | نويسنده : Bahar |