انواع خنده و تاثیرات روان‌شناختی آن در سلامتی

انواع خنده یک درمان تکمیلی یا یک درمان مکمل در کنار درمان های پزشکی رایجی است که بر روی بیماران مختلف انجام می شود و برخلاف تصور عموم که اطلاعات دقیقی از سیستم عملکرد این درمان تکمیلی که در میان دانشمندان به طوفان مغزی تشبیه شده است ندارند می تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر خنده و خنده درمانی را بر عملکرد اندامهای درونی بدن تشریح کرده و به نمونه هایی از مراحل آن بپردازیم.

انواع خنده

انواع خنده تسکین دهنده و درمان بیماری ها

خنده درمانی یک تکنیک علمی، جالب و البته موثر برای پیشگیری یا درمان مکمل بیماری هاست و پژوهشگران بر این عقیده اند که انواع خنده می تواند در درمان انواع بیماریهای مزمن و بیماریهایی همچون افسردگی، سرطان، دیابت ، کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماریهای قلبی و… تاثیر بسزایی داشته و همچنین می تواند از بروز بیماریهایی مانند بیماریهای تنفسی، سکته های قلبی و مغزی، تنگی رگهای قلب، افسردگی و… پیشگیری نماید.

خنده واقعی چیست؟

انواع خنده

خنده واقعی از زیر مجموعه های خنده حقیقی است اما تفاوت هایی در این میان وجود دارد، تفاوت اساسی آن در این است که در خنده واقعی تجربه متفاوت ادراک به این شکل اتفاق می افتد که مغایرت، تشابه یا تطابق معنی دار موضوع پیش رو با مدل تفکر بیننده، تخیل شخص را وادار به دخالت کرده و شروع به تصویرسازی می نماید.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:انواع خنده,خنده درمانی, | 19:49 | نويسنده : Bahar |