خود باوری و راهکارهایی جهت پرورش اعتماد به نفس

پدیده خود باوری یا همان اعتماد به نفس از دیر باز مورد توجه انسان بوده و همواره به فکر راهکارهایی جهت پرورش و تقویت آن بوده است، برای ایجاد خود باوری و داشتن اعتماد به نفس باید به پرورش سلسله صفاتی پرداخت که از نهفته ترین لایه ها در درون انسان شروع شده تا به موقعیت خود باوری و اعتماد به نفس دسترسی پیدا کند. در این مقاله به تعریف این مقوله پرداخته، نشانه های بارز فقدان خود باوری را شرح داده و راه های رسیدن به این موقعیت را بررسی می نمائیم.

خود باوری

خود باوری چیست؟

درباره اعتماد به نفس و خود باوری مقالات بسیاری نوشته شده و نظرات بی شماری وجود دارد تا بتواند تعریف درستی از این مقوله را ارائه بدهد. در این مقاله قصد داریم از منظر دیگری به این پدیده نگریسته، تا بتوانیم لمس واضح تر و بهتری از آن داشته باشیم. خود باوری به زبان ساده یعنی اعتماد و ایمان به هسته مرکزی انسانی و استفاده از این بذر جهت شکوفایی استعدادهای درونی در زندگی شخصی و اجتماعی.

حسادت را جدی بگیرید

خود باوری

وجود حسادت در انسان به معنای این است که غرور او در جای درست و صحیح قرار نگرفته است، اما حال باید ببینیم که تعریف درست غرور چیست. غرور دارای ماهیتی محافظ و تمرکز کننده است وجود غرور در واقع به معنای وجود قدرت ادراک درونی انسان و تایید کننده و محافظت کننده آن می باشد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397برچسب:خود باوری, | 20:26 | نويسنده : Bahar |